C27HG70 - VA med fläckar - Nog för reklamation?

Permalänk
Medlem

C27HG70 - VA med fläckar - Nog för reklamation?

Precis köpt denna skärm och i upplysta miljöer ser en dessa fläckar överallt på skärmen. Såvida inte Dustin sålt mig en begagnad skärm utan att berätta det är detta inte fingeravtryck (försökt torka bort med linsduk också.) Har inte rört panelen med fingrarna.
För nästan 6000kr och detta är för mig inte acceptabelt någonstans. Precis som döda pixlar per definition är produktfel borde även detta vara det? Dessa fläckar, en aningen ojämn färg och en förmåga att se skiftningar i just färgen om en bara duckar eller sträcker på huvudet lite grann med mitten som utgångspunkt gör mig väldigt onöjd med mitt köp. Vad gäller färgen är det ett litet problem och överlag är skärmen riktigt bra, men fläckarna framförallt måste tyda på ett dåligt exemplar?
Saknades skruvar till VESA-fästet och jag fick ingen kalibreringsrapport på papper heller, vilket får mig att undra.

https://1drv.ms/u/s!AhCYcEnx6dnboXKFXEjY1TuvmpH2

https://1drv.ms/u/s!AhCYcEnx6dnboXE9mEXG2nxdU6ls

Permalänk
Bildexpert 📺

@kitanii: Min första tanke var clouding - men det där ser helt klart ut på bilderna som skärmen är nedkladdad och returnerad. När det dessutom saknas delar... Som du skriver - inte acceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@kitanii: Min första tanke var clouding - men det där ser helt klart ut på bilderna som skärmen är nedkladdad och returnerad. När det dessutom saknas delar... Som du skriver - inte acceptabelt.

Det försvinner ju som sagt inte efter försök med duk så clouding är nog korrekt. Nej får bli retur. Dock så var det via Dustin och de lär ju inte vara tillmötesgående kring sådant har jag på känn. Kanske blivit annorlunda med åren.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som flott/olja från människor.

Ta en fuktad trasa och torka.

Permalänk
Medlem

@kitanii: Du har 14 dagars ångerrätt på distans som du kan utnyttja i värsta fall. Men snacka med Dustin, min erfarenhet är att dom inte är så dåliga att ha att göra med.

Men ja, det ser onekligen ut som fingeravtryck som försökt torkats bort.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Det är dock inte det. Har försökt få bort med trasa som sagt.
Ångerrätten gäller ju i regel bara för oöppnade produkter dessutom. Får se hur det fortgår. Gjort ett reklamationsärende av det nu i varje fall. Inte första gången en fått defekt dyr produkt som en fått lämna tillbaka. Hoppas bara det går smärtfritt denna gången så en slipper ödsla energi och tid.