Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Lyckades övertyga chefen att jag är värd något så jag fick 35% (!) löneförhöjning här nyligen. Ett av huvudområdena på min anställning är podcastproduktion, och jag överdriver alltid med grejer utifrån exakt vad jag vill ha och inte vad som verkligen behövs. Det ska vara roligt och trivsamt.

Webhallens fyndavdelning var generös mot mig den här veckan så jag snubblade dels över ett par hörlurar nedsatta från 6000 till 3000 som fick följa med hem, och en liten hörlursförstärkare med några hundringar avrakade pga. våldgästad kartong. Så nu får lurarna leva på kabel med lite bättre umpf hemma vid stationära datorn, och ute på språng med laptop eller telefon körs de på Bluetooth för att slippa en till pryl att bära med i väskan.

MAGISKA jävla lurar f.ö. 5/5 toast, förutom att bluetooth på Pixel 2 funkar som herpes på krogen typ.

Master & Dynamic MW60

Fiio E10k Olympus 2

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Black Ops 4 drinkunderlägg.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Har man BO2 och BO3 får man väl även köpa Black Ops 4. Det är ju ett CoD-spel av Treyarch.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Worse: Välkommen till klubben!

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har man BO2 och BO3 får man väl även köpa Black Ops 4. Det är ju ett CoD-spel av Treyarch.

Du kommer inte bli besviken

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Suget som suttit i ett tag slutade äntligen i ett 1080Ti! Gick från 80 till 130 fps i Heaven Benchmark så riktigt nöjd.

Sedan pajja skrollklicken på min ca två år gamla Deathadder Chroma, men fick den utbytt till en Mamba TE på reklamation.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

I åratal har jag hört detta spel lovordas av så många, så nu är det dags att testa det och göra en bedömning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

I åratal har jag hört detta spel lovordas av så många, så nu är det dags att testa det och göra en bedömning.

https://i.imgur.com/vYk1Kuh.jpg

Wow, you won't be dissapointed.. Har väldigt goda minnen till den
.. Nästan så att jag ska koppla in men egna dreamcast för att köra det. Du gav mig en god idé, tack🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Qpad MK-90. Var ganska nöjd med MK-50, men ska bli roligt att nu även kunna finna rätt tangenter... Det lockade mer att skaffa en ny pryl än en bättre taklampa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

Folkvagn nr 2...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Du får vänta nästan ett år på att det blir fredag den 13:e på riktigt igen dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Du får vänta nästan ett år på att det blir fredag den 13:e på riktigt igen dock

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu hade ju nya Halloween premiär på Bio, sen är det Halloween serru
Sen är det där Michael Myers, inte Jason Varhees

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Ett nytt subwoofer-element till hemmabiobygget.

LaVoce SAN214.50

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast nu hade ju nya Halloween premiär på Bio, sen är det Halloween serru
Sen är det där Michael Myers, inte Jason Varhees

Jag skyller på att jag är trött, jag tänkte att Michael Myers är ju i fredag den 13e, inte Halloween som kommer nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

En ny t-shirt från Tyngre VII-mässan i Kista. Var någon av er SweClockare där och såg på HeatoN open?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Efter att ha väntat på 3:e part kort som aldrig dyker upp så slog jag till på ett FE istället när Nvidia återigen öppnade upp för beställningar.
Beställde i torsdags och hämtade kortet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

https://i.imgur.com/vEgoIFf.jpg

Efter att ha väntat på 3:e part kort som aldrig dyker upp så slog jag till på ett FE istället när Nvidia återigen öppnade upp för beställningar.
Beställde i torsdags och hämtade kortet idag.

Vad skiljer detta kort mot tex ASUS 2080 Ti ROG OC kortet, vilket ligger på ca 16,500:-?

Är det kylning och klockning bara eller?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

Vad skiljer detta kort mot tex ASUS 2080 Ti ROG OC kortet, vilket ligger på ca 16,500:-?

Är det kylning och klockning bara eller?

Utöver Asus "premium-skatt" så ja, Strix kortet har en bättre kylare och enligt dem själva ett mer påkostat kort.
Klockning så är det mer eller mindre sak samma om du stannar på luft och för att verkligen klämma ut de sista ur Turing så är det vatten som gäller (samt volt-mod och/eller modifierat bios).
Vad man sett i tester så skiljer det dock inte så mycket på prestandan mellan 3:e part och FE.

Däremot måste jag säga att FE-kylaren skriker kvalité. Helt klart bland de mest gedigna kylarna jag fingrat på.

Permalänk
Föredetting
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt gamla GTX 970 fick pensionera sig för detta. 5990:- får väl under dagens förhållanden ses som 'ok'.
Hoppas bara inte att AMD kommer ut med något sjukt bra nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

En ny t-shirt från Tyngre VII-mässan i Kista. Var någon av er SweClockare där och såg på HeatoN open?
https://i.imgur.com/1afbuFP.jpg

Jag var där, eftersom att jag jobbar på tyngre. Fotade bland annat HeatoN open. Tack för att du kom förbi!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

SVS SB12-NSD

Utan subwoofer i ca 6 år, på tiden att testa igen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Blev en beggad Thompson 40" smart tv och ett Bose cinemate 2 till sovrummet i nyskick för 800:-

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

http://piclair.com/data/qznz4.jpg

Blev en beggad Thompson 40" smart tv och ett Bose cinemate 2 till sovrummet i nyskick för 800:-

Bra pris! Cinemate 2 har jag för mig ska vara riktigt bra

Permalänk
Medlem

Fick för några veckor sen hem en Pioneer XDP100-R som jag tycker är trevlig. Både till funktion och utseende. En Fiio A5 på det... Använde Biltemas dubbelhäftande tejp och nu är det ett heeeeeelvete om jag skulle vilja få isär stacken. Nåväl...

Ett par KZ Z6 från allas vår vän Ali på det.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem

Vad är nu detta?

Detta är en multifjärrkontroll från Kickstarter. Man sätter upp beacons (HTC Vive-style) i rummet och bygger en virtuell skiss över var man har prylar som man vill interagera med. Sen håller fjärrkontrollen koll på sin egen position och riktning för att räkna ut vad man pekar på. Skärmen visar då kontextbaserade funktioner.

Har inte fått igång den än, räknar med att hooka upp ett gäng funktioner till hemknåpade webtjänster och smarta hem-prylar.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Jag var där, eftersom att jag jobbar på tyngre. Fotade bland annat HeatoN open. Tack för att du kom förbi!

Jodå, såg dig nog snoka runt med en kamera som försökte överrösta Papinniemi!

Visa signatur

It’s more fun to compute.