Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Enligt Patrik på slack nu så har EU shipment kommit till Sverige och ut leveranserna ska börja nästa vecka. So excited!

Så vad planerar ni att sätta in i era chassin?
Än har jag inte bestämt mig riktigt än. Det ända jag har bestämt mig om är en ryzen 2600.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästa vecka redan!? Wohoo!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@fritiofsson: Har börjat lägga in i signaturen. De flesta komponenter ligger i dammiga kartonger på fönsterbrädan, bara gpu och nätagget som jag väntar på (SF600 V.2) står 24/10 på ordern, men Corsair har problem med platinum certifieringen vad jag läst.
Sen ska något billigt AMD kort in, beggat eller nytt då jag ändå har en sopig skärm.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Corsair SF600 V2 | ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3 | AMD Ryzen 5 3600 | G.Skill Sniper X Urban Camo 3400MHz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Arctic Liquid Freezer II 280 | PowerColor Radeon RX 5700 XT Dual Fan | Steelseries Rival 3 | Steelseries Apex 150 | Razer Leviathan 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Enligt Patrik på slack nu så har EU shipment kommit till Sverige och ut leveranserna ska börja nästa vecka. So excited!

Så vad planerar ni att sätta in i era chassin?
Än har jag inte bestämt mig riktigt än. Det ända jag har bestämt mig om är en ryzen 2600.

Skickades från m.sweclockers.com

Direct Shipments till Övriga världen förrutom EU & US påbörjas nästa vecka enligt hans uttalande.

Medans Estimate för 2 November för EU kvarstår.

Tycker ändå det är komiskt att han igår sa på Slack att EU sändningen skulle avgå China idag och ej ankommit Sverige ännu.

Idag kommer ett nytt uttalande att det är i Sverige redan men att leveranstiden kvarstår, annars kommer folk tro att dom får sina chassin redan nästa vecka och detta kommer inte hända är jag säker på.

patrik.michalski [Yesterday at 3:20 PM]
No, it has not reached Sweden yet. It will be on the plane tomorrow!

patrik.michalski [3 hours ago]
US and EU eta estimates are still good

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Direct Shipments till Övriga världen förrutom EU & US påbörjas nästa vecka enligt hans uttalande.

Medans Estimate för 2 November för EU kvarstår.

Tycker ändå det är komiskt att han igår sa på Slack att EU sändningen skulle avgå China idag och ej ankommit Sverige ännu.

Idag kommer ett nytt uttalande att det är i Sverige redan men att leveranstiden kvarstår, annars kommer folk tro att dom får sina chassin redan nästa vecka och detta kommer inte hända är jag säker på.

patrik.michalski [Yesterday at 3:20 PM]
No, it has not reached Sweden yet. It will be on the plane tomorrow!

patrik.michalski [3 hours ago]
US and EU eta estimates are still good

Ahh, sorry jag som var lite snabb på hanen där. Ursäkta om jag gav felaktig info. Du har rätt, att någon får det i handen nästa vecka är tveksamt. Jag kan tänka mig att vi i Sverige kan få dem någon dag innan den 2 nov om de inte håller dem på distributioncentret om de vill försöka timea leveranserna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Ahh, sorry jag som var lite snabb på hanen där. Ursäkta om jag gav felaktig info. Du har rätt, att någon får det i handen nästa vecka är tveksamt. Jag kan tänka mig att vi i Sverige kan få dem någon dag innan den 2 nov om de inte håller dem på distributioncentret om de vill försöka timea leveranserna

Skickades från m.sweclockers.com

Som Företagare är det din uppgift att lugna kunderna och därför han var tvungen att göra ett uttalande idag.

Tror faktiskt hans uttalande igår stämde bättre med att det skulle flyga från China idag och då stämmer leveranstiden med ETA tiden och att direkt leveranserna till övriga världen också är förskjutet 1 vecka fram i tiden.

Saker händer och är så för stora företag också

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Minns också nånting om att de skulle flygas. Vet inte varför en del pratar om båtfrakt på Slack.

Alla som fundat fick röst som jag minns det. Slack vann väl?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

Så vad planerar ni att sätta in i era chassin?
Än har jag inte bestämt mig riktigt än. Det ända jag har bestämt mig om är en ryzen 2600.
Skickades från m.sweclockers.com

Har ett äldre itx-system med en i7 4790k klockad till 4.6 med en gtx 980 som jag tänkte återanvända; tänkte också vänta på SF600 v2.

Ska kanske uppgradera till Zen 2 när det kommer.

Permalänk
Administrativ avgift

Någon som har koll på vilket det bästa 2080TI är som passar i LOQUE?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Någon som har koll på vilket det bästa 2080TI är som passar i LOQUE?

Finns en lista på slack på modeller som passar. Sen exakt hur de står sig mot varandra är få som vet då alla reviews inte är ute än vad jag kan se.

EVGA och Gigabyte har båda kort som ska passa. EVGA XC kort (inte ULTRA) samt Gigabytes windforce kort (inte Gaming) är de två kort jag kollat på.

Galax/KFA2 samt INNO3D har också kort som ska passa men kanske inte är lika lätta att hitta i Sverige.

Personligen kommer jag förmodligen att satsa på EVGA på grund av deras bra servicerykte samt världsomfattande garanti. Om jag köper ett RTX 2080 ti (förmodligen efter vintern eller strax innan jul) blir det nog från USA.

Permalänk
Administrativ avgift

@Skonky: Använder tyvärr inte slack, finns det en chans att du kan kopiera in alla?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Skonky: Använder tyvärr inte slack, finns det en chans att du kan kopiera in alla?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NytTke53pXdcqGVrPhoE3...

Där ska du ha en lista på alla modeller samt om de ska passa. Var ändå ett par stycken...

Slutsatsen är denna:

ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO Yes

Emtek GeForce RTX 2080 OC BLACK EDITION D6 8GB Yes

EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Yes

GALAX GeForce® RTX 2080Ti Dual Black Yes

Gigabyte GeForce® RTX 2080 Ti WINDFORCE OC 11G Yes

INNO3D GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC X3 Yes

INNO3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC Yes

Nvidia GEFORCE RTX 2080 Ti FOUNDERS EDITION Yes

PNY 2080 Ti PNY GeForce® RTX 2080 Ti 11GB Blower Yes

Permalänk
Administrativ avgift

@Skonky: Tackar

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Personligen kommer jag förmodligen att satsa på EVGA på grund av deras bra servicerykte samt världsomfattande garanti. Om jag köper ett RTX 2080 ti (förmodligen efter vintern eller strax innan jul) blir det nog från USA.

Skall till NYC med familjen under hösten. Har du någon koll på vilka som säljer EVGA 2080 Ti till bra priser, eller någon sajt i USA som motsvarar "prisjakt"?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skall till NYC med familjen under hösten. Har du någon koll på vilka som säljer EVGA 2080 Ti till bra priser, eller någon sajt i USA som motsvarar "prisjakt"?

Jag handlade direkt från bl.a. Amazon.com, Newegg.com och Best Buy. Har du en Micro Center i närheten så brukar även dessa ha bra priser. Best Buy har fysiska butiker, men nu när jag var där i höstas och handlade så märkte jag att de bästa priserna brukade vara på Amazon.com. Kolla med hotellet (antingen när du kommer fram eller via email) om de har möjlighet att ta emot paket - mitt hotell hade det och de tog inte ut någon avgift, men vissa hotell tar ut avgifter tyvärr... I dessa fall är det nog bäst att hämta ut Amazon paketen via ett av deras pick-up points.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skall till NYC med familjen under hösten. Har du någon koll på vilka som säljer EVGA 2080 Ti till bra priser, eller någon sajt i USA som motsvarar "prisjakt"?

Jag har också gjort som Icte, beställt från nätet till hotellet., funkat bra!

B&H ligger dock in newyork och de brukar har rätt bra priser (ser säljer faktiskt datorprylar även om det egentligen är en kamerabutik) t ex https://www.bhphotovideo.com/c/product/1432503-REG/evga_11g_p...

Oavsett så var uppmärksam med moms! Den läggs inte på förrens i kassen, det gäller även online, men det är lite trixigt för att den moms som används är den från staten där paketet skickas ifrån! Så kan mycket väl bli billigare från en sida där lagret ligger i en stat utan sale tax trots att priset på sidan ser högre ut.

Permalänk
Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

SF600 v2 verkar vara tillgänglig från Corsairs hemsida fr.o.m idag!

"Available in 1 week" står det vid beställ-knappen tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av hucko:

@fritiofsson: Har börjat lägga in i signaturen. De flesta komponenter ligger i dammiga kartonger på fönsterbrädan, bara gpu och nätagget som jag väntar på (SF600 V.2) står 24/10 på ordern, men Corsair har problem med platinum certifieringen vad jag läst.
Sen ska något billigt AMD kort in, beggat eller nytt då jag ändå har en sopig skärm.

Skrivet av DaDavidov:

Har ett äldre itx-system med en i7 4790k klockad till 4.6 med en gtx 980 som jag tänkte återanvända; tänkte också vänta på SF600 v2.

Ska kanske uppgradera till Zen 2 när det kommer.

Skrivet av Jaycobicious:
Skrivet av Shinzou:

"Available in 1 week" står det vid beställ-knappen tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker också uppgradera till ett Corsair SF600 V.2 platinum om det behövs när jag ska uppgradera mitt grafikkort framöver(7nm GPU nästa år), har ett GTX 1060 6Gb som rullar på ett Corsair SF450(som jag är väldigt nöjd med). Till min stora glädje såg jag att de nya nätaggen kommer med Corsair Individually Sleeved SFX Pro Kit PSU Cable, bara de kablarna kostar 459kr exl. frakt på Webhallen. Det är ju riktigt sweet för er som ska bygga i Ghost S1 chassit och gör det ju till ett ännu mer prisvärt nätagg!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9*

Observera att all handel hör hemma i marknaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Shinzou:

"Available in 1 week" står det vid beställ-knappen tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Reiker:

Tänker också uppgradera till ett Corsair SF600 V.2 platinum om det behövs när jag ska uppgradera mitt grafikkort framöver(7nm GPU nästa år), har ett GTX 1060 6Gb som rullar på ett Corsair SF450(som jag är väldigt nöjd med). Till min stora glädje såg jag att de nya nätaggen kommer med Corsair Individually Sleeved SFX Pro Kit PSU Cable, bara de kablarna kostar 459kr exl. frakt på Webhallen. Det är ju riktigt sweet för er som ska bygga i Ghost S1 chassit och gör det ju till ett ännu mer prisvärt nätagg!

Fick precis mail om att mitt SF600 V2 skickats, på väg till Sverige med DHL. Snabbt gick det, beställde igår 😮

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Fick precis mail om att mitt SF600 V2 skickats, på väg till Sverige med DHL. Snabbt gick det, beställde igår 😮

Nu så har de plockat bort texten om en vecka.. det var snabbt Kanske ska göra detsamma och beställa därifrån också. Tack för infon!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Slog till på ett SF600 Platinum nu jag med. Systemet idag rullar med ett SF450 äldre modellen, som funkar klockrent och är supertyst. Men blev sugen och har sett att nya CPUer med lite fler kärnor kanske är lite törstigare.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Slog till på ett SF600 Platinum nu jag med. Systemet idag rullar med ett SF450 äldre modellen, som funkar klockrent och är supertyst. Men blev sugen och har sett att nya CPUer med lite fler kärnor kanske är lite törstigare.

Jag kommer köra på seasonic 650w sfx l. Världens minsta sfx-L nätägg är jag rätt säker på. 10 års garanti. Den börjar leta dig ut i butikerna nu. Rätt fett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Med ett seasonic 650w sfx l, får man ändå plats med en extra fläkt under PSUn likt louqe hade på sina tester?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortzzor:

Med ett seasonic 650w sfx l, får man ändå plats med en extra fläkt under PSUn likt louqe hade på sina tester?

Nej. Det finns inte utrymme för det. Då måste du ha ett SFX nätagg, inte SFX-L.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Ska nog slå till. Hur mycket blev frakten på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Ska nog slå till. Hur mycket blev frakten på?

10 ojrås

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortzzor:

Med ett seasonic 650w sfx l, får man ändå plats med en extra fläkt under PSUn likt louqe hade på sina tester?

Osäkert. Med vanliga sfx -L går det inte men Denna modell är kortare än än vanliga. Så kanske.
Jag kollar runt för att se om det finns vinklade kontakter ,ifall jag behöver göra custom nätaggskablar. Men lutar åt en liten topphat med dubbla fläktar i alla fall. För att få bra luftflöde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

10 ojrås

Tack. Det var inte farligt. Billigare än de svenska återförsäljarna också.

Permalänk
Medlem

Nyaste idag från Patrik Michalski 3:33 PM

"My best guess is that they will reach the distributor next week, if they manage to start shipping them next week we will have to wait and see"

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.