Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Vill ha högre ljud i spelet, har allting på max, inklusive i windows... finns det nåt sätt att boosta ljudet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Vill ha högre ljud i spelet, har allting på max, inklusive i windows... finns det nåt sätt att boosta ljudet?

egenskaper i ljud hanteraren, sen konfigurera högtalare och enchaments eller vad det heter och kryssa i loudness. funkade för mig på mitt headset

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

egenskaper i ljud hanteraren, sen konfigurera högtalare och enchaments eller vad det heter och kryssa i loudness. funkade för mig på mitt headset

Menar du när man högerklickar på högtalarikonen, och tar uppspelningsenheter? Kan inte ändra nåt där på mina lurar, endast om det ska vara saptialljud, eller dolby atmos, kan ändra frekvens, den är på 24 bitar, 48000hz...

Permalänk
Medlem

Är det nån som har problem med voice-chat? Jag hör ingen prata och ingen verkar höra mig, dock är det omöjligt att veta då jag inte hör nån prata tillbaka. Det funkade innan patch 23.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Menar du när man högerklickar på högtalarikonen, och tar uppspelningsenheter? Kan inte ändra nåt där på mina lurar, endast om det ska vara saptialljud, eller dolby atmos, kan ändra frekvens, den är på 24 bitar, 48000hz...

Har du inte den här fliken?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som har problem med voice-chat? Jag hör ingen prata och ingen verkar höra mig, dock är det omöjligt att veta då jag inte hör nån prata tillbaka. Det funkade innan patch 23.

https://www.pubg.com/2018/10/18/pc-1-0-update-23/
"Public (ALL) voice chat is now disabled until one minute into the game
Team voice chat still works as normal, from the start of the game."

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Nä... istället för den fliken har jag nåt som kallas spatialljud, där kan jag bara ändra AV, Windows sonic för hörlurar, och dolby atmos...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Menar du när man högerklickar på högtalarikonen, och tar uppspelningsenheter? Kan inte ändra nåt där på mina lurar, endast om det ska vara saptialljud, eller dolby atmos, kan ändra frekvens, den är på 24 bitar, 48000hz...

högerklicka sen ljud, så trycker du ljud uppslening och höger klickar påden den sen egenskaper osv.
Edit: precis som @D-ryd visar i sin bild

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd

är det någon här som spelar seriöst ? typ minst 4 kvällar i veckan eller liknande ? är ganska ny på pubg men van fps spelare. ligger runt 3-4 chicken dinner per vecka i solo game. skriv gärna om ni är sugna.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

högerklicka sen ljud, så trycker du ljud uppslening och höger klickar påden den sen egenskaper osv.
Edit: precis som @D-ryd visar i sin bild

Som jag skrev ovan så har jag inte samma där. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av jimsan8923:

är det någon här som spelar seriöst ? typ minst 4 kvällar i veckan eller liknande ? är ganska ny på pubg men van fps spelare. ligger runt 3-4 chicken dinner per vecka i solo game. skriv gärna om ni är sugna.

Du får hoppa in i Discorden och spela, finns ett gäng riktigt duktiga spelare där

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Vill ha högre ljud i spelet, har allting på max, inklusive i windows... finns det nåt sätt att boosta ljudet?

Vad har du för headset? Jag hör allt även när folk kör med suppressorn på distans och vart det kommer ifrån med logitech g533 wireless dts 7.1 headset..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Vad har du för headset? Jag hör allt även när folk kör med suppressorn på distans och vart det kommer ifrån med logitech g533 wireless dts 7.1 headset..

Skickades från m.sweclockers.com

Ett par Corsair, kommer inte ihåg beteckningen, men nåt år gammalt bara, är sånt HS som man kan plugga i en singelkontakt till tex ps4ans handkontroll också...
Dom lurarna du har verkar bra...
Alltså, ljudet på mina är väl ok, men skulle vilja ha högre volume...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Ett par Corsair, kommer inte ihåg beteckningen, men nåt år gammalt bara, är sånt HS som man kan plugga i en singelkontakt till tex ps4ans handkontroll också...
Dom lurarna du har verkar bra...
Alltså, ljudet på mina är väl ok, men skulle vilja ha högre volume...

Köp då logitech g533or då får du bra ljud..😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nya är välkomna in på Geeks Discord om ni söker spelare, vi brukar vara 8-10 personer online på kvällarna och på helgerna har det varit 30+ för duos/squad/custom games!

Permalänk
Medlem

Jag undra rom nån kan hjälpa mig med ett problem. Det händer ofta och det har funnits så länge jag har spelat spelet(Beta). När jag skjuter någon i närstrid så verkar det som att mina kulor initialt gör skada men sen slutar de helt prompt att göra det. Detta leder då oftast till att jag dör vilket är mycket irriterande. Jag ser ju på Deathcamen, replayen och i spelet att mina första skott gör skada och sen slutar det bara men det beror ju inte på att jag börjat skjuta åt ett annat håll eller att rekylen drar iväg siktet, det bara slutar att göra skada.
Hade det hänt en gång om dagen hade jag bara skitit i det men ikväll har det hänt 5 gånger och jag kan inte fatta varför.
Jag gjorde ett försök att bara försöka spraya lite vilt istället för att sikta så noga och skrämmande nog funkade det rätt bra. Men sen kom jag i en topp-10 situation och siktade lite noggrannare och då hände det igen.

Vad kan det bero på?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag undra rom nån kan hjälpa mig med ett problem. Det händer ofta och det har funnits så länge jag har spelat spelet(Beta). När jag skjuter någon i närstrid så verkar det som att mina kulor initialt gör skada men sen slutar de helt prompt att göra det. Detta leder då oftast till att jag dör vilket är mycket irriterande. Jag ser ju på Deathcamen, replayen och i spelet att mina första skott gör skada och sen slutar det bara men det beror ju inte på att jag börjat skjuta åt ett annat håll eller att rekylen drar iväg siktet, det bara slutar att göra skada.
Hade det hänt en gång om dagen hade jag bara skitit i det men ikväll har det hänt 5 gånger och jag kan inte fatta varför.
Jag gjorde ett försök att bara försöka spraya lite vilt istället för att sikta så noga och skrämmande nog funkade det rätt bra. Men sen kom jag i en topp-10 situation och siktade lite noggrannare och då hände det igen.

Vad kan det bero på?

Verifiera filerna via steam? Jag hade problem för några dagar sen. Verifierade filerna och en fil återskapades. En annan jag pangat med hade också strul, han verifierade och två filer återskapades. Något annat tips har inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag undra rom nån kan hjälpa mig med ett problem. Det händer ofta och det har funnits så länge jag har spelat spelet(Beta). När jag skjuter någon i närstrid så verkar det som att mina kulor initialt gör skada men sen slutar de helt prompt att göra det. Detta leder då oftast till att jag dör vilket är mycket irriterande. Jag ser ju på Deathcamen, replayen och i spelet att mina första skott gör skada och sen slutar det bara men det beror ju inte på att jag börjat skjuta åt ett annat håll eller att rekylen drar iväg siktet, det bara slutar att göra skada.
Hade det hänt en gång om dagen hade jag bara skitit i det men ikväll har det hänt 5 gånger och jag kan inte fatta varför.
Jag gjorde ett försök att bara försöka spraya lite vilt istället för att sikta så noga och skrämmande nog funkade det rätt bra. Men sen kom jag i en topp-10 situation och siktade lite noggrannare och då hände det igen.

Vad kan det bero på?

desync? det är inte så att du hinner dö innan dina sista kulor träffar?

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt att veta då deathcamen är så missvisande. men det känns mer som att skotten bara försvinner. Allt annat funkar dugligt, pingen är låg och fps:en hög.
Jag testade även att skjuta lite på träningsbanan och där funkar det ju fint, alla skott hamnar där dom ska vara.
Egentligen ska jag väl inte klaga då det går rätt bra ändå ibland men det är så extremt frustrerande när man dör fast man tycker att man inte skulle gjort det.

Jag verifierade filerna och hade faktiskt en trasig fil. Det var säkert Hit-reg filen och nu kommer folk att droppa som flugor.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det är ju omöjligt att veta då deathcamen är så missvisande. men det känns mer som att skotten bara försvinner. Allt annat funkar dugligt, pingen är låg och fps:en hög.
Jag testade även att skjuta lite på träningsbanan och där funkar det ju fint, alla skott hamnar där dom ska vara.
Egentligen ska jag väl inte klaga då det går rätt bra ändå ibland men det är så extremt frustrerande när man dör fast man tycker att man inte skulle gjort det.

Jag verifierade filerna och hade faktiskt en trasig fil. Det var säkert Hit-reg filen och nu kommer folk att droppa som flugor.

Säkert...

Permalänk
Medlem

Vilket fiasko nya rankingsystemet verkar vara. Jag är tydligen"Grandmaster". Det med en K/D på 1,25 och en kyclingprocent på 2,6%. Gör om - gör rätt.

Permalänk
Medlem

Körde några timmar igår efter en ca veckas uppehåll och tyckte spelet kändes stabilare än vanligt. Det flöt på bättre och upplevde inga större fps-drops samt att jag och min duo kompis inte märkte av nån desync. Tillfällighet kanske bara men det kändes bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Vilket fiasko nya rankingsystemet verkar vara. Jag är tydligen"Grandmaster". Det med en K/D på 1,25 och en kyclingprocent på 2,6%. Gör om - gör rätt.

Detta är varför jag slutade spela. Detta ranking systemet är så ofattbort korkat utformat. Förstår inte hur dom tänkte.

Permalänk
Medlem

@Rolfenstein: HaHa !
Slutade du verkligen bara pga rankingsystemet ?
Låter lite extra ordinärt faktiskt... Men vi har väl alla våra brister antar jag

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hittat ett spel där rankingen motsvarar vad man egentligen presterar utan endast hur mycket tid man lägger ner. Och ska man klyva hår så handlar ju faktiskt PUBG inte om hur många kills man får utan att överleva så länge som möjligt och helst vara sist kvar. Jag tycker dock att de gott kunde ge nån typ av reward till en när man nån gång lyckas vinna. Exempelvis en nyckel till en av de triljoner boxar man har liggande oöppnade.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Detta är varför jag slutade spela. Detta ranking systemet är så ofattbort korkat utformat. Förstår inte hur dom tänkte.

Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket vilken rank jag har. Jag är medveten om min brist på talang och förtvinade reaktionsförmåga. Men stundtals är det förbaskat roligt och kaotiskt. Vilket är anledningen till att jag fortsätter panga. Omgångarna kan ta oanade svängningar bara genom att lyckas fimpa någon med bra eller nödvändig loot. Eller själv hamna i en prekär situation genom att parkera sitt fordon på taket i en förflyttning mellan punkt A och punkt B.

Det tråkiga med rankingsystemet är att devsen inte lyckats leverera med betyget godkänt. Något vi kan lägga i deras mindre smickrande hög av strul och motgångar. Men när rankingsystemet väl finns vill jag att det ska vara något sådär korrekt och trovärdigt. Vilket det inte är idag.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte ett skit om ranking, vem bryr sig liksom, man kan ju dö 5-6ggr irad för man har otur och inte hittar vapen när man landar på ställen med ös på i början, för att några rundor irad ha ihjäl 7-8st...
Stats, vad är det, går det att äta??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

@Rolfenstein: HaHa !
Slutade du verkligen bara pga rankingsystemet ?
Låter lite extra ordinärt faktiskt... Men vi har väl alla våra brister antar jag

/Homer_S1

Jag bryr mig endast om det tävlingsinriktade. Har varit rank 1 på laddern flera gånger och när det inte längre spelar någon roll, varför ska jag spela? När alla kan visa sig vara lika bra genom att i princip inte göra någonting så känns det rätt meningslöst. Intressant hur du verkar tycka att dina anledningar att spela är bättre än mina dock.

Skrivet av REWplayFF:

Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket vilken rank jag har. Jag är medveten om min brist på talang och förtvinade reaktionsförmåga. Men stundtals är det förbaskat roligt och kaotiskt. Vilket är anledningen till att jag fortsätter panga. Omgångarna kan ta oanade svängningar bara genom att lyckas fimpa någon med bra eller nödvändig loot. Eller själv hamna i en prekär situation genom att parkera sitt fordon på taket i en förflyttning mellan punkt A och punkt B.

Det tråkiga med rankingsystemet är att devsen inte lyckats leverera med betyget godkänt. Något vi kan lägga i deras mindre smickrande hög av strul och motgångar. Men när rankingsystemet väl finns vill jag att det ska vara något sådär korrekt och trovärdigt. Vilket det inte är idag.

Smaken är som baken. Spelet är väldigt roligt och kan ta oanade svängar precis som du säger. Paranoian av att man när som helst kan dö är det inte riktigt något annat spel som levererat. PUBG's gun-play är också bland de bästa jag upplevt.

Det förra rankingsystemet var inte särskilt bra men det spelade i alla fall någon roll. Tyvärr har dom totalt förstört systemet och grandmaster betyder således absolut ingenting. Vissa bryr sig om ranking, andra inte. I mitt fall är det ett av de viktigaste systemen och när det man gör knappt spelar någon roll så känns det rätt lönlöst.

Skrivet av Swennis:

Bryr mig inte ett skit om ranking, vem bryr sig liksom, man kan ju dö 5-6ggr irad för man har otur och inte hittar vapen när man landar på ställen med ös på i början, för att några rundor irad ha ihjäl 7-8st...
Stats, vad är det, går det att äta??

Jag bryr mig uppenbarligen. Man dör ju inte 5-6 gånger irad utan vapen om man hoppar på lite bättre ställen än där alla andra hoppar, vilket är vad man får göra om man vill överleva.

Permalänk
Avstängd

Någon som spelar ganska mycket och är väldigt duktig? Jag har inte spelat sedan i maj men ska göra en comeback nu och letar efter folk på EU sidan att grinda med. Jag har varit top 10 i NA squads flera gånger (400+ ADR och 55%+ winrate). Ni behöver inte ha exakt samma stats med vara kapabla till något ungefär liknande.

Mest intresserad av squads så om någon/några är sugna eller har någon riktigt bra Discord får ni gärna höra av er.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Fixad desync....

https://twitter.com/PUBG_help/status/1060410749581844480

Har ej testat men om så är fallet hade det varit riktigt skönt, otroligt irriterande problem som hängt i länge

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II