PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Grymma videos ni gör!
Hur ska man ställa in så man ser fi bättre egentligen?! Allt på Very low och och fov på80?!
Eller lägre upplösning? men brukar ju bli bajsigt att ställa in lägre än vad skärmen är ju! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Grymma videos ni gör!
Hur ska man ställa in så man ser fi bättre egentligen?! Allt på Very low och och fov på80?!
Eller lägre upplösning? men brukar ju bli bajsigt att ställa in lägre än vad skärmen är ju! :/

Hög AA och låg FoV, höj brightness en del.
Annars är det väl ganska personligt vad som funkar bäst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Har sjuka problem med låg fps sedan nån vecka när det blir lite action, känns typ som 5 fps ibland.

Någon mer som upplever samma?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Har sjuka problem med låg fps sedan nån vecka när det blir lite action, känns typ som 5 fps ibland.

Någon mer som upplever samma?

Har blivit bättre sedan 2 senaste patcharna men är fortfarande upp och ner med prestandan, för mig och andra jag spelat med oavsett hårdvara.

Allt från låga fps ( oftast alla i teamet som känner ser det samtidigt ) till massa hackande om man kör höga fps.

Permalänk
Medlem

Rent prestandamässigt tycker jag tvärtom att det är bättre nu än någonsin. Upplever inga drops som stör mig, även om gsync förmodligen fått mig att sänka min nedre gräns en aning.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Jag håller med, Nånting har de definitivt gjort som funkar bättre med spelet. Dock finns fortfarande en irriterande bugg kvar som funnits ett tag som gör att man blir stående på spawnytan och inga mer människor matchas in. Jag har ju svårt att tro att det skulle bero på att ingen skulle vilja spela EU TPP, Erangel en lördag kl. 18.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Rent prestandamässigt tycker jag tvärtom att det är bättre nu än någonsin. Upplever inga drops som stör mig, även om gsync förmodligen fått mig att sänka min nedre gräns en aning.

Samma här, flyter på bättre än någonsin tidigare.

Permalänk
Medlem

Skulle testa byta på ADS(toggle) AIM(hold) till ADS(hold) AIM(toggle). Men oavsett hur jag ändrar fram och tillbaka förblir det defeult, dvs ADS(toggle) och AIM(hold). Detta gör jag under match, kickar inte inställningarna in under match? Vill minnas att det gjort det tidigare.
Och ja, jag klickar på "apply". Lirar i korpenserien(tredjeperson) om det har någon inverkan på inställningarna.

Vet någon hur jag löser detta?

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av REWplayFF:

Skulle testa byta på ADS(toggle) AIM(hold) till ADS(hold) AIM(toggle). Men oavsett hur jag ändrar fram och tillbaka förblir det defeult, dvs ADS(toggle) och AIM(hold). Detta gör jag under match, kickar inte inställningarna in under match? Vill minnas att det gjort det tidigare.
Och ja, jag klickar på "apply". Lirar i korpenserien(tredjeperson) om det har någon inverkan på inställningarna.

Vet någon hur jag löser detta?

Nej, det går inte att byta ordningen på ADS/AIM och hold/toggle, därför använder jag mig av X-Button Mouse Control. Dock kör jag ADS/ADS, så att jag kan toggla om jag ska spana över ett fält, men även ha hold i close quaters. Fungerar oftas men kan hänga sig ibland, vet inte om det beror på mig eller programmet.

Permalänk
Medlem

Händer ofta fortfarande? Var inne en sväng sedan fåtal veckor tillbaka och spelet är fortfarande allergiskt mot tabbar. Fick en kill för't dock så klagar inte på det sätter. Inb4 ban för hacks.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Mer analyserande av data i PUBG. Jakten på millisekunder för intresserade och kunniga.

"PUBG Unlimited FPS Input Lag Analysis" https://www.youtube.com/watch?v=MDIrKlYz4pM

Permalänk
Medlem

Bara för mej spelet craschar i tid å otid sen nån vecka tillbaka? Oftast inte under pågående match utan antingen innan lobby vid start eller när den laddar en match... Har senaste grafikdrivare. Om felmeddelande dyker upp så står de att de e korrupt data. Verifierar ja i steam så vill den ibland dra hem nåt å ibland inte. Även haft nåra bsod gällande minne. Har givetvis avinstallerat å dragit hem de igen utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Lego Master

@Klyrre:
Om du får BSOD gällande minne så är min gissning att felet inte nödvändigtvis ligger i PUBG.
Kolla av din hårdvara först, så den lirar 100%. Memtest osv.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fler än jag som får stora FPS-tapp varpå spelet kan gå från +100fps till ~40fps i ett svep, men det känns som att det blir 1fps? Har aldrig varit så tidigare utan har kommit senaste 2-3 veckorna.
Upplevs som ett kort frysning när detta sker.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fler än jag som får stora FPS-tapp varpå spelet kan gå från +100fps till ~40fps i ett svep, men det känns som att det blir 1fps? Har aldrig varit så tidigare utan har kommit senaste 2-3 veckorna.

Testa åtgärder ifrån den här tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1527384-1080-ti-micro-stutters-i-pubg
Framförallt empty standby list och se ifall du märker förbättring.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag får det någon gång i bland i väntlobbyn innan en match ska starta om jag tabbat ut och surfat eller något (går från 144 till typ 20-30 fps). Då fungerar det alltid att tabba ur och stänga ner Chrome för mig i alla fall (innan jag kom på det så hade jag låg fps en liten stund in i matchen innan det gav med sig av sig självt).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Klyrre:
Om du får BSOD gällande minne så är min gissning att felet inte nödvändigtvis ligger i PUBG.
Kolla av din hårdvara först, så den lirar 100%. Memtest osv.

Har enbart fått de i pubg. Lossade å tryckte i minnena igår å sen dess har ja sluppit bsod. Krascherna fortsätter dock...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Har enbart fått de i pubg. Lossade å tryckte i minnena igår å sen dess har ja sluppit bsod. Krascherna fortsätter dock...

Jag hade också stora problem med BSOD och krascher i PUBG där krascher var mer frekvent än BSOD. Detta uppstod efter att ha överklockat mina minnen till 3200MHz och försvann först när jag klockade ner till 3000MHz.

Även fast du inte tycks få några BSOD just nu skulle jag ändå rekommendera att du låter ett memtest köra över natten (och kanske några timmar till) för att verkligen se att du inte får några fel där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Jag hade också stora problem med BSOD och krascher i PUBG där krascher var mer frekvent än BSOD. Detta uppstod efter att ha överklockat mina minnen till 3200MHz och försvann först när jag klockade ner till 3000MHz.

Även fast du inte tycks få några BSOD just nu skulle jag ändå rekommendera att du låter ett memtest köra över natten (och kanske några timmar till) för att verkligen se att du inte får några fel där.

Hur e de nu, ska man boota memtest från usb? Läste lite kvickt igår bara, aldrig gjort innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testat sjukfältet. Sicket lekland. Att det stundtals skulle vara så kaotiskt trodde jag inte riktigt. En - eller kanske flera - roade sig med att kasta flashbangar på oss som valde leksaker. Det var som att sitta mitt framför en fotoblixt, Klasar av molotovs och rökare hivas ut osv osv. Man får ta nöjesfältet med ro.
Skruva ner volymen omgående är mitt råd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Hur e de nu, ska man boota memtest från usb? Läste lite kvickt igår bara, aldrig gjort innan.

Jag körde memtest64, kräver ingen installation och inget bök med USB, bara att köra igång och låta stå. Huruvida det är lika bra som MemTest86 låter jag vara osagt då jag inte alls är tillräckligt insatt.

En av anledningarna till varför jag valde bort MemTest86 var för att jag endast kunde läsa mig till att det testade 32-bitars system, sen kändes det väldigt bökigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Jag körde memtest64, kräver ingen installation och inget bök med USB, bara att köra igång och låta stå. Huruvida det är lika bra som MemTest86 låter jag vara osagt då jag inte alls är tillräckligt insatt.

En av anledningarna till varför jag valde bort MemTest86 var för att jag endast kunde läsa mig till att det testade 32-bitars system, sen kändes det väldigt bökigt.

Ska testa memtest86 över natten men e 99% säker på at de e minnena, Corsair vengance lpx 3200mhz som inte ens va stabila i 2133mhz med 1,2v. Kör ja xmp får ja bsod i win innom 5 min. Har kör nåra timmar nu i 2133mhz@1,3v å då har de funkat... Dom kan kanske ha fått sej nån åskkyss i sommar. Surt me priserna nu bara för ja kör 4x8gb =/...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Klyrre: Det behöver ju inte vara alla minnesmodulerna som är dåliga heller, nästa steg är ju att testa dem en och en för att hitta vilken/vilka som är den felande länken.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Klyrre: Det behöver ju inte vara alla minnesmodulerna som är dåliga heller, nästa steg är ju att testa dem en och en för att hitta vilken/vilka som är den felande länken.

Sant, men lär ändå hamna på 16gb då... Memtest klarade mellan 1-2 min beroende på spänning innan testet avbröts pga för många fel xD... Ska kolla vidare efter jobbet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

uppdatering på 12gig idag, är säkert den där träningsmapen som redan finns på testservern?
För d-sync fix etc är väl bara glömma...?

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli svårt att nå min daily limit på survival tror jag....

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det är bara att jobba på. Om det går lika bra som där så tar det ju bara typ 15 miljoner rundor.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

@killawife: Haha eller hur ;D Lite bättre brukar det gå så kanske kan göra det på 10 milj. rundor ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ny update runt hörnet inkl ett nytt anti cheat.

https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Ny update runt hörnet inkl ett nytt anti cheat.

https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

/Homer_S

Någon som hunnit testa nya patchen?