Permalänk
Medlem

Snea VESA skruvhål på skärmen

Hej!

Slog till på en dubbelskärm-arm nu på blackfriday som dyker upp när som helst. Började preppa lite när jag insåg katastrofen. VESA-skruvhålen på min ena skärm är lite snea i förhållande till chassi-plasten. Bild

Min spontana plan är att dra fram borren och helt enkelt kötta sönder plasten för att komma åt skruvhålen. Någon som har någon bättre idé eller är det borren som gäller?

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk

Den bättre idén är nog att reklamera skärmen till butiken du köpte den för att få en ny. Borrar du hål i den, och något annat går snett eller skärmen dör, kan butiken möjligtvis neka en framtida reklamation på grund utav att ni modifierat produkten. Bara min tanke!

Permalänk
Medlem

@Jinsterer: Skärmen är typ fem år gammal så känns väldigt ovärt att krångla med det

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Skrivet av DooD:

@Jinsterer: Skärmen är typ fem år gammal så känns väldigt ovärt att krångla med det

Mitt fel, läste det som att du köpt skärmen under BF och inte VESA-armen, sorry!

Permalänk
Medlem

Får skruven tag i gängan så gör det inget om plasten flexar lite.

Permalänk
Bildexpert 📺

Skulle pröva att skruva först och se om det går att få tag i gängan som skrivet. Först när det är helt omöjligt försöka få bort lite plast. Jag är inte herr hantverkare men gissar att en dremmel vore ett bättre verktyg än att brutalborra bort plasten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuminaL:

Får skruven tag i gängan så gör det inget om plasten flexar lite.

Skrivet av Laxpudding:

Skulle pröva att skruva först och se om det går att få tag i gängan som skrivet. Först när det är helt omöjligt försöka få bort lite plast. Jag är inte herr hantverkare men gissar att en dremmel vore ett bättre verktyg än att brutalborra bort plasten?

Skruven är sneare än det ser ut på bilden, men jag ska se om det går att få tag i gängan lite snett. En dremmel är ett bra tips! Har tyvärr ingen sån men ska se om det går att få tag på en att låna eller så. Annars har jag en liten skruvdragare som är rätt klen så tänkte köra väldigt försiktigt.

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem

Jag hade kört försiktigt med borren.
Utvidga hålet millimeter för millimeter till det passar

Om du är försiktig så kan man kanske demontera plasten på baksidan och göra det så inte skärmen kan ta skada.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit stanley kniv och försökt tälja upp hålet, sen skurit mig förfärligt i handen. Nog bäst att borra försiktigt mm per mm som nån nämnt ovan.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Testat se om du kan plocka av plastpanelen?

Permalänk
Medlem

Plastpanelen blir nog klurig att få av, hittar inga skruvhål eller liknande. Blir att ta till borren! Tack alla för råd och hjälp! Skönt att höra att jag inte var helt galen som tänkte ta till borren! Återkommer med resultat.

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm