Permalänk
Medlem

Saknar TR4-brackets, vad gör man nu?

Har bara för jag var lat låtit Webhallen bygga en dator, nu behöver jag vattenkylning så jag beställde en ROG Ryujin 360 och inser då att jag INTE fick med vare sig verktyg eller TR4-bracket från Webhallen.

Vad fasen gör jag nu, letat som en galning efter denna bracket jag måste ha och den finns fasen inte någonstans...

Jewla Webhallen, de säger också att eftersom jag väntat 5 månader innan jag upptäckte att det saknades verktyg med mera så kan jag inte få min bracket i efterhand heller...
Fick dock nyss tag på en kille på kundtjänst som skulle kolla med de som sätter ihop datorerna om just den bracketen jag behöver.
Skit att man inte får vad man betalat för...

Tips mottages tacksamt så jag är förberedd när kylaren dimper ner i lådan.

/Henke

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte frågan, vad menar du att du vill ha tips på?

Sen tycker åtminstone inte jag det är så konstigt att man inte kan vänta i fem månader med att anmäla att något saknas i ett köp man har gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Andreaz1:
Är inte så säker på att man förväntas kolla något som man inte för tillfället använder.
Lite som att om du köper en bil och det finns en detalj som BARA skickas med när bilen är nu, denna pryl används enbart vid uppgradering vilket de flesta aldrig gör. Du väljer att göra detta efter 6-12 månader och får då veta att den saknas och att du absolut inte kan få en ny sådan. Hur ruttet är det?
I Sverige har vi enligt konsumenträtten 3 år på oss att reklamera en vara som varit felaktig från början, varan behöver inte vara skadad utan bara felaktig.

Jo det jag vill ha hjälp med är vart jag nu hittar denna TR4-bracketen som jag behöver, den levereras endast med CPU:n så den finns inte att köpa separat vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av port513:

@Andreaz1:
Är inte så säker på att man förväntas kolla något som man inte för tillfället använder.
Lite som att om du köper en bil och det finns en detalj som BARA skickas med när bilen är nu, denna pryl används enbart vid uppgradering vilket de flesta aldrig gör. Du väljer att göra detta efter 6-12 månader och får då veta att den saknas och att du absolut inte kan få en ny sådan. Hur ruttet är det?
I Sverige har vi enligt konsumenträtten 3 år på oss att reklamera en vara som varit felaktig från början, varan behöver inte vara skadad utan bara felaktig.

Jo det jag vill ha hjälp med är vart jag nu hittar denna TR4-bracketen som jag behöver, den levereras endast med CPU:n så den finns inte att köpa separat vad jag vet.

”AM4, TR4*
*the mounting bracket is bundled with TR4 processor package” - https://www.asus.com/us/Cooling/ROG-RYUJIN-360/
Monteringen skickas med när man beställer processor och kylare vid samma tillfälle(?). Sen är det inte Webhallens fel att du inte får tummen ur, räckte med en googling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av port513:

@Andreaz1:
Är inte så säker på att man förväntas kolla något som man inte för tillfället använder.
Lite som att om du köper en bil och det finns en detalj som BARA skickas med när bilen är nu, denna pryl används enbart vid uppgradering vilket de flesta aldrig gör. Du väljer att göra detta efter 6-12 månader och får då veta att den saknas och att du absolut inte kan få en ny sådan. Hur ruttet är det?
I Sverige har vi enligt konsumenträtten 3 år på oss att reklamera en vara som varit felaktig från början, varan behöver inte vara skadad utan bara felaktig.

Jo det jag vill ha hjälp med är vart jag nu hittar denna TR4-bracketen som jag behöver, den levereras endast med CPU:n så den finns inte att köpa separat vad jag vet.

Din liknelse är inte korrekt, en mer korrekt hade varit att bilen du köpt saknar motor. Men att du som konsument inte agerar under 5 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elloy: Nu är det ju så att jag inte haft behov av vattenkylning förrän jag började arbeta med sådant som belastar processorn så hårt som nu därav har jag inte ens funderat på att det skulle finnas med en sådan.

Knappast motorn som saknas här utan en detalj som omöjliggör uppgradering och som Webhallen sen vägrar lämna ut trots att de har flertalet liggandes. Erbjöd mig till och med att betala den 100 lapp som den kostar men till och med det vägrade de.

Permalänk
Medlem

Det är denna som följer med om nu någon annan råkar ut för samma sak eller slarvar bort sin.

https://store.asetek.com/collections/frontpage/products/stand...