Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro, Playstation 4, Xbox One X samt Xbox One S

Permalänk
Medlem

Ni som kör PS4 PRO kör ni i 1080p eller checkerboard 4k? Jag tycker trots klagomålen att det ser bättre ut med checkerboard 4k på min tv. (lg oled). Dock så flyter det bättre i 1080p.Kör utan HDR tills de fixat de, om de nu kommer göra det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Hur ter sig spelet på en One S? Har själv bara sett det på One X.

One S är den som har lägst upplösning, lägre än base ps4, med suddigare bild som följd. One X är i native 4k. Se Digital Foundries console comparison på om du vill ha en detaljerad genomgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

One S är den som har lägst upplösning, lägre än base ps4, med suddigare bild som följd. One X är i native 4k. Se Digital Foundries console comparison på om du vill ha en detaljerad genomgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar på standard Xbox one, och tycker det fungerar bra. Sen är det säkert bättre grafik på Xbox one x, eventuellt köper jag den senare om det blir bra pris på black friday, men tycker det fungerar bra på standard Xbox, så borde göra det även på Xbox one S.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Köpte först spelet till PS4 Pro, men satan vad suddigt det var med uppskalad 4k. (LG OLED B6).

Fixade xbox one x och JÄKLAR vad skillnad, native 4k utan HDR ser helt makalöst bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag spelar på standard Xbox one, och tycker det fungerar bra. Sen är det säkert bättre grafik på Xbox one x, eventuellt köper jag den senare om det blir bra pris på black friday, men tycker det fungerar bra på standard Xbox, så borde göra det även på Xbox one S.

Jag skulle inte kalla en upplösning på 864p för bra men hårdvaran är säkert pressad till sin gräns. Vore trevligt att få uppleva spelet på Xbox One X men kan inte rättfärdiga ett köp av den för bara RDR2. Jag får spela om det i högre upplösning ifall det kommer till pc.

Permalänk
Medlem

Igår var jag på en sjö och fiskade, vet inte om jag gjorde något fel, för fick på en fisk, kämpade med den över en halvtimme tills jag tröttnade, och då vevade jag in även fast fisken började dra, så linan gick av. Men fram till den halvtimma, så kom inte fisken ett dugg närmare. Någon legendarisk fisk kan det inte ha varit, delvis har jag inte gjort den mission eller köpt någon bete för legendarisk fisk. Använde en vobbler avsett för sjöfiske.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: det hände mig också, bortsett från att jag inte orkade kämpa en halvtimme då en kvart eller så sen fick de vara bra för min del

Permalänk
Medlem

Skaffade RDR2 igår. Precis påbörjat chapter 2. Är jag ensam om att tycka att spelet varit väldigt långsamt hittills? Tycker spelet håller en mycket i handen. Blir det bättre i chapter 2?

Nästan så att jag börjat tveka lite över om jag gjort ett bra köp :/.
Minns att GTA IV också var rätt så långsamt i början innan det tog sig.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Skaffade RDR2 igår. Precis påbörjat chapter 2. Är jag ensam om att tycka att spelet varit väldigt långsamt hittills? Tycker spelet håller en mycket i handen. Blir det bättre i chapter 2?

Nästan så att jag börjat tveka lite över om jag gjort ett bra köp :/.
Minns att GTA IV också var rätt så långsamt i början innan det tog sig.

Ja chapter 1 uppe i snön är sjukt segt, nästan så jag tänkte ge upp! Hatar snö! Spelet blir betydligt roligare i chapter 2 och framåt 😊 Du har många roliga timmar framför dig och en fantastisk story!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Skaffade RDR2 igår. Precis påbörjat chapter 2. Är jag ensam om att tycka att spelet varit väldigt långsamt hittills? Tycker spelet håller en mycket i handen. Blir det bättre i chapter 2?

Nästan så att jag börjat tveka lite över om jag gjort ett bra köp :/.
Minns att GTA IV också var rätt så långsamt i början innan det tog sig.

Det blir mycket bättre efter ett tag om du tycker att det går segt i början. Jag tycker iofs att de inledande kapitlen är grymma och har inga problem med de. Men det är som natt och dag efter att du klarat av den inledande delen av spelet.

Permalänk
Medlem

Köpte igår RDR1 till Xbox, den var relativt billigt på Xbox store, 98:- fick jag betala.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Körde klart storyn tidigare idag. Satan i helvete. Bortsett från några små buggar och glitchar.. Rent storymässigt och röstskådespeleri är det som vanligt absolut toppklass rakt igenom. Något som utmärker sig efter ett tag är hur allting flyter samman, även i en öppen och fri värld.

Huvuduppdrag, sidospår och spontana events. Heck.. att bara lyssna på dialoger har blivit ett faktum när man rör sig omkring i världen. Missat så sjukt mycket.. så jag startade om storyn igen.

Tack Rockstar för ännu ett utomordentligt spel. Efter att ha väntat på spelet sen man spelade RD1.. en tår lyckades komma.
Tomheten gjorde sig tydlig.

Nu får man börja hoppa mellan storyn och testa RD Online lite.