Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Igår - så var det inget som stoppade heller men då fick dom iaf betala för ett nytt konto varje gång.

Ja, absolut, min poäng var väl snarare att problemet redan innan var så påtagligt att det knappast kunde bli värre men förmodligen har jag fel i det. För egen del har jag i stort sett gett upp trots att jag gillar spelet (även om jag inte är speciellt bra på det ska erkännas).

Permalänk
Medlem

Dåligt att dom inte lyssnar på att folk vill ha. Operation som nu tagit över ett år och folk fortfarande väntar på det.
Samt att dom inte fixar 128 tickets servrar.
Att man kan få prime nu direkt när man köper det, så fuskare behöver bara köpa det samt köpa ett telefonnummer. Istället för att behöva vänta på att komma upp i rank 21 först som innan.
Så antar att det förstör ännu mer med fuskare i comp med prime, men får se vad som sker och vad folk säger.
Dom som gillar BR kanske tycker det är kul men jag är inte ett fan av det, men skulle jag vara det så körde jag nog nåt av följande blops 4, pubg alt fortnite före Cs versionen iaf.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ja, absolut, min poäng var väl snarare att problemet redan innan var så påtagligt att det knappast kunde bli värre men förmodligen har jag fel i det. För egen del har jag i stort sett gett upp trots att jag gillar spelet (även om jag inte är speciellt bra på det ska erkännas).

Spelar man endast prime-matcher i MM så är det egentligen plus minus noll så som jag förstått det då man som F2P-spelare antingen måste köpa prime eller spela sig upp till level 21 för att få det kostnadsfritt (enligt reddit).
Det krånglar ju till det lite i alla fall men i grunden bör det inte bli märkbart värre i prime-MM.

De som mest spelar casual lär ju märka av det mest känns det som? Tycker redan det är mycket fusk där.

EDIT: Om det är som @infocus skriver och man får Prime direkt vid köp så är det såklart värre, invecklat det här

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Det värsta med CS:GO är att jag var Global Elite och har över 700 timmar på spelet. Jag var borta från spelet ett tag och missade en uppdatering när de la till "levlar". Då kunde jag ej 'levla' med mina polare och få ett prime(?)-konto, på level 20. Nu sitter jag med ett gammalt ex-Global Elite-konto jag ej kan få prime på om jag inte spelar solo mot massa fuskare ett jävla tag.

Genialt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Spelar man endast prime-matcher i MM så är det egentligen plus minus noll så som jag förstått det då man som F2P-spelare antingen måste köpa prime eller spela sig upp till level 21 för att få det kostnadsfritt (enligt reddit).
Det krånglar ju till det lite i alla fall men i grunden bör det inte bli märkbart värre i prime-MM.

De som mest spelar casual lär ju märka av det mest känns det som? Tycker redan det är mycket fusk där.

EDIT: Om det är som @infocus skriver och man får Prime direkt vid köp så är det såklart värre, invecklat det här

Jopp och värre är det för i Casual samt deathmatch, demolition, arms race finns inte prime alls. så vi med prime ska möta nya konton utan prime iaf fall vi vill köra det. :/

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikburk:

Tja, vad jag har hört är det ett betydligt större problen i cs än fortnite och pubg

Skickades från m.sweclockers.com

Var exakt skulle du ha hört det?

Förutom att CS har funnits under en mycket mycket längre tid så finns det inget som skulle visa på att det är ett större problem där. Fortnite och PUBG har inte precis världens bästa anti-fusk heller, så det där kommer jag inte alls tro på förrän jag ser någon typ av statistik.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Spelar det verkligen någon roll eller missuppfattar jag dig? Grejen med Prime är väl fortfarande att man binder det till ett telefonnummer? Eller har dom gjort om det också?

Provade att starta cs nu, fick prime utan mobilnummer inlagt.

Var bättre när CS kostade 300kr+ så att alla inte bara kunde köpa spelet om och om igen så fort det blev bannade som de har kunnat göra det senaste.
Göra spelet gratis hjälper ju för ingen fuskar ju med Prime

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Mithras: Håller inte med. Det kostar lika mycket som spelet gjorde tidigare, men med skillnaden att du inte behöver grinda upp dig eller koppla telefonen (som det verkar, kommer inte åt Steam från jobbet). Det enda det gör är att det kapar tiden som fuskare behöver lägga ner på att komma in i matchen. Ur min synvinkel definitivt sämre. Nu drabbar det väl inte mig speciellt mycket då jag tröttnat på MM sedan länge, men det slår om inte annat spiken i kistan. Tycker det är oerhört tydligt att syftet bara är att fortsätta tjäna så mycket pengar som möjligt, inte att få bort fuskare.

Som jag förstod det så måste man fortfarande koppla telefonen.

Har förtvivlat svårt att hitta en bekräftelse på att man har tagit bort kopplingen till telefonnummer, kan bara se att det går att köpa i shoppen för 13 euro.

Skulle det vara så att de tagit bort kopplingen till telefonnummer så håller jag med dig. Då blir det verkligen sämre.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Vad är Prime upgrade? Värt att ge 130:- för?

Nej. Samma pris som CS hade innan. Går att köpa billigare på hemsidor som cdkeys.com etc
CS börjar då sakta men säkert. Vill du lira det utan fuskare får du köra med Face IT Premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Hade du prime innan uppdateringen så får du det kostnadsfritt.
Men visst finns risken att fler fuskare börjar köpa prime och sabbar MM, men ska det spelas seriöst, är det inte i MM man spelar ändå.

Jo det var jag med på, men för nytt folk blir det inte bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Du menar variationen som tillkommer genom att alla gör samma sak?

Tänkte mer på variationen som tillkommer genom fler spellägen i de spel du gillar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@L.Forsgren: Verkar inte vara något att göra. Trust Factorn är i min mening värdelös, räcker med att bli anmäld för fusk, vilket sen inte behöver granskas för fem öre. Så om du i teorin är bättre än gänget du spelar med, så att du toppfraggar men ändå förlorar matcher kommer du åka på låg TF. Mycket märkligt system, även om jag förstår tanken.

Trust factor tar en längre tid att bygga upp/rasera. Om du smurfar med dina polare så pass mycket att din TF är låg så.... Kanske stämmer det? Har ca. 2000 timmar i CSGO, en stor mängd commendations, och sedan de införde TF så träffar jag aldrig fuskare i LEM-GE match making. Spelar man schysst och är schysst så ser systemet ut att fungera perfekt från mitt perspektiv i varje fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slutade spela för 2 år sedan, redan då var det en hel del fuskare.
F2P = extremt med fuskare.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det här kommer ju inte sluta bra, men blir mycket $$$ för Faceit, ESL osv.

Permalänk
Medlem

De värsta är att de tog bort fördelen med prime (som nu går att köpa). Innan behövde folk levla upp ett konto till lvl 21 innan de fick prime, som tog typ 90h. Vilket var gott om tid för dem att hinna bli bannade av VAC eller overwatch. Dessutom är kontona knutna till en telefon, vilket gör det ännu jobbigare för fuskarna.

Tycker faktiskt de fungerat riktigt bra sista året, inte märkt av många fuskare. Updaten är en katastrof och vårt ända hopp är om VACnet är fullt fungerande och att de är något trycker på i samband med denna update.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Tänkte mer på variationen som tillkommer genom fler spellägen i de spel du gillar.

Ser personligen hellre fler olika spel som inte är likadana, så inte alla är "lika", för det blir ju trots allt ändå en utvecklingstid som läggs på detta, som i sin tur gör spelet mindre unikt. BR är ju... samma spel, med olika skins. Det som gör olika spel unika är rätt mycket mer än det. Så BR i spel du gillar... gillar du väl spelet, inte BR läget i sig? Och gillar man BR, spela de spel som har det. Alla spel måste inte göra "allt".

Så jag förstår fullt varför de spel folk gillar plötsligt lägger utvecklingstid som kunde använts att förbättra spelet som sig själv, på att lägga till något annat "copy-paste" läge som mer eller mindre inte tillför något unikt.

Som det är nu har de ju tvingats förstöra CS:GO för de som faktiskt gillar det spelet, har köpt det spelet... bara för att lägga till ett läge många inte vill ha.

Permalänk
Medlem

Startade just spelet och såhär ser det ut. Med andra ord så behöver man fortfarande koppla telefonen.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@L.Forsgren: Verkar inte vara något att göra. Trust Factorn är i min mening värdelös, räcker med att bli anmäld för fusk, vilket sen inte behöver granskas för fem öre. Så om du i teorin är bättre än gänget du spelar med, så att du toppfraggar men ändå förlorar matcher kommer du åka på låg TF. Mycket märkligt system, även om jag förstår tanken.

Mitt dagliga problem tyvärr. Fuskanklagad och reportad varannan match. Annars är jag den trevligaste personen man kan hitta på nätet så jag är lite besviken att trust factorn är låg.

Hoppas väl på att de kikar in på systemet mer men har inte gillat det än så länge! Håller tummarna

Permalänk
Medlem

Det funkar inte med en paywall mot fuskare ändå, så jag tycker det är bra att det blev gratis när valve ändå tjänar sjukt mycket på microtransaktions. Och det kostar ju att få prime om du ska köra valves matchmaking. Kör en tredjeparts matchmaking med riktigt antifusk så undviker man nästan alla fuskare.
Battle royalen har snabba games och ett unik spinn på BR men tycker det känns väldigt billigt.

Visa signatur

Intel i7 9700K 5.0 GHz, Corsair Hydro H115i Pro || Corsair Vengence 3000MHz 16GB || MSI Gaming M5 Z370 || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming 12GB || Samsung EVO 970, 2x EVO 860 || Fractal Design Define R6 TG Blackout

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från dess vara eller icke vara, är det någon som testat? Jag får helt värdelös prestanda och GPU-usage på under 50% med fps därefter. Vanlig deathmatch tycks fortfarande fungera OK. Andra spel OK.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som det är nu har de ju tvingats förstöra CS:GO för de som faktiskt gillar det spelet, har köpt det spelet... bara för att lägga till ett läge många inte vill ha.

Menar du på allvar att de som gillade spelet tidigare nu inte kan ha lika roligt längre därför att Valve infört ett spelläge som ingen är tvingad att använda?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Menar du på allvar att de som gillade spelet tidigare nu inte kan ha lika roligt längre därför att Valve infört ett spelläge som ingen är tvingad att använda?

Om du läser ovan så har de faktiskt ändrat hur befintliga spelare rankas och får sin "betalda" version. Så du kanske kan lyssna på CS:GO spelarna själv innan du kritiserar mig.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Hittade tyvärr ingenting som antyder att din rank kommer att störtdyka om du vägrar spela BR. Om det är så får jag be om ursäkt men min sympati är ändå inte uppe i taket direkt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

@Paddanx: Hittade tyvärr ingenting som antyder att din rank kommer att störtdyka om du vägrar spela BR. Om det är så får jag be om ursäkt men min sympati är ändå inte uppe i taket direkt.

Tror detta inlägget förklarar min poäng:
#17685881

Sen har du ju Trust Factorn som med alla F2P lär bli... intressant, kan vi säga.
Jag slutade spela för ett tag sedan... så för mig direkt är väl inte förlusten stor. Men jag har nån vän och en släkting som spelat en hel del, och det kan ev påverka dem.

Och som Casual spelare måste du nu stå ut med en massa F2P, som har inget att förlora på att jävlas.

Vi får se, det är ju inte skrivit i sten hur de ska göra, men jag vågar påstå som sagt att de som innan både betalt och kämpat för att få något vettigt i detta spel, har nu tappat casual spelande och snart nog kommer ha F2P som levat upp att brottas med, som inte betalat ett skit och kommer anmäla alla duktiga spelare som fuskare hela tiden.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Ok, jag har inte läst den tråden men jag tror du missuppfattat mig också. Mina kommentarer handlade bara om BR. Om övergången till F2P ställer till det för de som spelat spelet länge så kan jag förstå irritationen men jag kan inte se något ont i att fler spel får ett BR-läge. Mervärde för de som gillar det och alla andra kan bara strunta i det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Nej. Samma pris som CS hade innan. Går att köpa billigare på hemsidor som cdkeys.com etc
CS börjar då sakta men säkert. Vill du lira det utan fuskare får du köra med Face IT Premium.

Prime är ju för att slippa fuskare, men kan man göra ett konto sen köpa Prime dirr så lär det finnas fuskare med.
Lirat en del MM men aldrig mött så mkt fuskare längre.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Startade just spelet och såhär ser det ut. Med andra ord så behöver man fortfarande koppla telefonen.
https://i.imgur.com/X4N0adR.jpg

Så som jag läser detta, så behöver man inte koppla telefonen om man köper Prime-status? Ser ju ut som att man endast behöver göra det om man levlar till 21

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

@Erik_Burk: CS kommer aldrig kunna konkurrera med Fortnite (om ditt antagande stämmer). CS är mycket mer komplext > tuffare inlärningskurva > mindre spelare.

färre

Permalänk
Medlem

@dlq84: Mycket riktigt, jag pratar ju inte om mindre människor, utan färre.

Danke schön.

Permalänk

Jag tror detta system kommer funka bättre i längden för en fuskare får nu istället två alternativ köpa ett nytt konto eller göra ett gratis, han väljer då gratis. Även fast det inte är bra och det ska ens behöva hända men så är det. Jag har gjort ett nytt konto och provat mm utan prime och jag har inte mött eller kört med någon fuskare som jag vet iallafall. Så på långsikt kommer detta bli bättre för alla med prime kanske inte just i nuvarande stund då alla konton som fans innan fick prime så kanske det finns många fuskare i mm med prime just nu men med valves nya Anti cheat kommer de nog försvinna ganska fort. Och för att lägga till ett telefonnummer måste man fortfarande vara lvl 21 så den vägen är nog för jobbig när man bara kan gå direkt in i mm vid lvl 2 som en fuskare.

Skälv gillar jag nya BR läget det är skälvklart ganska mycket tjat om BR lägen men jag tycker CS:GO har gjort det till sin egen verision med en liten map så vapnen är inget problem och att man kan köpa utrustning med hjälp av amazon drones