låsa upp operatörslåst mobil

Permalänk
Medlem

Det måste vara ett skämt. Tre låser fortfarande sina telefoner. De lever på 2000 talet. De är så förbannat efter. Det är en tidsfråga tills de slutar med operatörslås för så efterbliven kan man inte vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av raptor18:

Det måste vara ett skämt. Tre låser fortfarande sina telefoner. De lever på 2000 talet. De är så förbannat efter. Det är en tidsfråga tills de slutar med operatörslås för så efterbliven kan man inte vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara en gissning, men tror det beror på att 3 köper in sina mobiler gemensamt med sina internationella motsvarigheter vars länder tillämpar operatörslås i betydligt större utsträckning. I Sverige finns ju en lagstiftning som säger att operatörerna måste låsa upp sina mobiler efter bindningstiden, något som gör operatörslås betydelselös.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av raptor18:

Det måste vara ett skämt. Tre låser fortfarande sina telefoner. De lever på 2000 talet. De är så förbannat efter. Det är en tidsfråga tills de slutar med operatörslås för så efterbliven kan man inte vara.

3 låser inte längre telefonerna. Som jag förstått det gäller det i princip alla nya modeller.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

3 låser inte längre telefonerna. Som jag förstått det gäller det i princip alla nya modeller.

På Tres hemsida står det dock
"Det flesta av våra mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. (Inga surfplattor är låsta.) Om du är osäker på om just din produkt är operatörslåst kan du testa med ett simkort från en annan operatör eller kontakta vår Kundservice."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tre skriver att de är låsta men jag kontaktade de direkt typ över Messenger och frågade om de kunde låsa upp den.
Kostar dock 350kr men enligt villkoren borde jag inte kunnat låsa upp förrän efter 1 år men det gick hur bra dom helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tre skriver att de är låsta men jag kontaktade de direkt typ över Messenger och frågade om de kunde låsa upp den.
Kostar dock 350kr men enligt villkoren borde jag inte kunnat låsa upp förrän efter 1 år men det gick hur bra dom helst.

Du fick alltså din tre telefon upplåst före 1års gränsen mot en kostnad?
När jag försökte det förra året så blev det ett tvär: NEJ.
Den sekunden bestämde jag mig för att aldrig köpa tre igen.

Lösningen för mig var att köra Vimla istället på den telefonen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Du fick alltså din tre telefon upplåst före 1års gränsen mot en kostnad?
När jag försökte det förra året så blev det ett tvär: NEJ.
Den sekunden bestämde jag mig för att aldrig köpa tre igen.

Lösningen för mig var att köra Vimla istället på den telefonen.

Ja, det stämmer.
Köpte en telefon (ej iphone) med abbonemang hos Tre.

Tre veckor senare frågade jag på deras Messenger om det går att låsa upp då jag skulle vilja använda 3 abbonemanget i min Iphone och istället använda tele2 i den Tre låsta telefonen.

Behövde uppge lite IMEI nummer bara, sedan låste hon upp den på 5-10 minuter.
Hon var dock tydlig med att det kostade 350kr som läggs på nästa faktura.

Permalänk
Medlem

3 har alltså slutat låsa (nästan alla nya) telefoner som säljs nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att låsa upp lagligt.