Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad för serier ska man kolla på?

Permalänk
Medlem

Breaking Bad
Dexter
GOT
True Detective
Westworld
Vänner
Sopranos
Oz
Band Of Brothers
The Pacific
The Wire
Stranger Things
Nu har du en fin lista att beta av

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Vill ni skratta ca 30 minuter om ni inte har annat att kolla på, så kan jag VARMT rekommendera "Nailed It" på netflix.

Någon form av humor-baktävling där tre amatörer ska baka sjuka bakverk på begränsad tid. Resultatet blir oftast hysteriskt roligt!

Permalänk
Medlem

Jag gillar normalt sett inte serier som man behöver se kronologiskt, men har sett breaking bad 4 säsonger, walking dead typ 4 säsonger, hela Z nation men det mest uppfriskande jag börjat se är Ash vs. Evil Dead på netflix. Började kolla igår helt random och såg direkt 5 avsitt. Kollade sen och såg att serien fått 8.5 på imdb. As skön icke-PK humor som är riktigt behövlig i dessa tider.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Måste slå et slag för Atlanta, drama-komedi med Donald Glover i huvudrollen. Säsong 1 finns på HBO Nordic

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Fargo, slår allt.
Fristående säsonger med ny handling och nya skådisar.
Billy Bob Thornton, Colin Hanks, Martin Freeman, Kirsten Dunst, Ewan McGregor, Ted Danson, Bob Odenkirk mfl.

Trailer Säsong 1:

Trailer Säsong 2:

Permalänk

Du hinner bli gammal när du är klar om du börjar se på "Days of our life" med 13357 avsnitt och 48 säsonger

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Såg hela första säsongen av dramadokumentären Valley of the Boom (2019) på Viaplay. Serien handlar om den amerikanska teknologi-bubblan på 1990-talet och skildrar händelser såsom Microsoft vs Netscape samt en rad mer eller mindre katastrofala börsnoteringar. Minst sagt intressant.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Nya Jack Ryan var rätt hyfsad faktiskt. Rekommenderar!

Permalänk
Medlem

Fan också, märkte att The Expanse försvunnit från Netflix. Jag är lite sen, det hände tydligen sent i höstas förra året. Blir ingen säsong 3 där alltså. ROGNTUDJUUU!!!!

Permalänk
Medlem

Jag håller på att kolla igenom Miami Vice, för att jag gillar gamla 70 och 80:tals serier

Kan rekommendera:
Mars
Missions
Counterpart
Berlin Station
4 Blocks
Lost in Space (2018)
Snowfall
The Deuce
You Are Wanted
The 100 (om man inte stör sig på 40 kilos kycklingar som spöar 120 kilos killar och annat ologiskt trams )
Hawaii Five-0
The Blacklist
Stranger Things
Queen Of The South
Casa Del Papel
Gomorrha (en av dom absolut bästa serien jag sett)
Generation Kill
Sons Of Anarchy
Z-Nation

Och sen så klart milstolparna inom TV-Serier världen:
Game Of Thrones
Breaking Bad
Lost
Smallville
X-Files
The Sopranos
The Walking Dead
Fear The Walking Dead

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

Nördarna som förändrade världen är dokumentärserie i 2 delar och går att se på UR Play.
Del 1 handlar förutom om Bill Gates, Steve Jobs bl.a. om Homebrew Computer Club, Computer memory och lite annat.

https://urplay.se/program/204931-nordarna-som-forandrade-allt...

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Någon som sett The Umbrella Academy? Första säsongen släpptes i fredags på Netflix. Ska ta en koll lite senare.
https://www.imdb.com/title/tt1312171/

Permalänk
Medlem

Counterpart Sci-fi spion thriller som är riktigt bra imo.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Fargo, slår allt.
Fristående säsonger med ny handling och nya skådisar.
Billy Bob Thornton, Colin Hanks, Martin Freeman, Kirsten Dunst, Ewan McGregor, Ted Danson, Bob Odenkirk mfl.

Trailer Säsong 1:
https://youtu.be/vXfej6ekBZI

Trailer Säsong 2:
https://youtu.be/UKIIJ3Zn_1E

Håller med, Fargo är bland det bästa jag sett. Men alla tre säsonger har en koppling

Just nu tycker jag att man ska plöja igenom Game of Thrones innan sista säsongen börjar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Någon som sett The Umbrella Academy? Första säsongen släpptes i fredags på Netflix. Ska ta en koll lite senare.
https://www.imdb.com/title/tt1312171/

https://www.youtube.com/watch?v=0DAmWHxeoKw

Kikat de första 4-5 avsnitten och jag gillar den. Vissa karaktärer är lite “over the top” men i det stora hela bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Counterpart Sci-fi spion thriller som är riktigt bra imo.

https://www.youtube.com/watch?v=Xxbxo_NfvM0

Har inte sett den, men den är nu nedlagd. Så beroende på hur sista säsongen slutade så kanske man skall, om man inte sett den, spendera tid på någon annan serie.

---

Skrivet av Fulci:

Fan också, märkte att The Expanse försvunnit från Netflix. Jag är lite sen, det hände tydligen sent i höstas förra året. Blir ingen säsong 3 där alltså. ROGNTUDJUUU!!!!

Amazon har tagit över (läs räddat) serien, gissar att de inte är särskilt intresserade att låta en konkurrent visa tidigare säsonger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Amazon har tagit över (läs räddat) serien, gissar att de inte är särskilt intresserade att låta en konkurrent visa tidigare säsonger.

Amazon köpte rättigheterna till att fortsätta producera serien, det betyder inte att tidigare avtal ändras. Netflix hade trots allt globala streamingrättigheter för serien. Min gissning är att den inte gick så bra som Netflix önskat och de släppte rättigheterna. Lite fattigt av Netflix i mitt tycke.

I övrigt så räddade nog Netflix säsong 3 när de köpte upp streamingavtalen efter säsong 1.

Permalänk
Medlem

”Kingdom” på Netflix. Riktigt bra horror (zombie) serie som utspelar sig i medeltida Korea (läs typ Kina ). Känns lite som en ”Marco Polo” med zombies. Förövrigt filmat i 4K! Ser riktigt bra ut på min OLED.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

”Kingdom” på Netflix. Riktigt bra horror (zombie) serie som utspelar sig i medeltida Korea (läs typ Kina ). Känns lite som en ”Marco Polo” med zombies. Förövrigt filmat i 4K! Ser riktigt bra ut på min OLED.

hehe kul. Marco Polo var ju alla OLEDs mardröm! Mycket tokmörka scener som uppvisade banding.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Du hinner bli gammal när du är klar om du börjar se på "Days of our life" med 13357 avsnitt och 48 säsonger

https://www.youtube.com/watch?v=vbb9MPYT23Y

OnT: Masterchef Australia. Säsong 2018 är fantastisk.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för den tyvärr kortlivade serien Brickleberry, vart inte ens 40 avsnitt av denna roliga serie som vågade ta ut svängarna betydligt mer än övriga tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@RVX: Om du tyckte om Brickleberry så kan jag rekommendera deras nya serie Paradise PD vilket är i princip samma serie, fast med en annan "setting".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@Ravix: Om du tyckte om Brickleberry så kan jag rekommendera deras nya serie Paradise PD vilket är i princip samma serie, fast med en annan "setting".

Ja jag såg den som recommended på IMDB, tänkte jag skulle kolla in den. Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Fringe, att ingen nämnt den serien. Arkiv-x fast betydligt mer underhållande med galna vetenskapsmän på div substanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Fringe, att ingen nämnt den serien. Arkiv-x fast betydligt mer underhållande med galna vetenskapsmän på div substanser.

Den är nämnd några gånger i tråden, bland annat av mig

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Några nyare tips:

Russian Doll på Netflix. Något inspirerad av Groundhog Day men mycket mörkare.

Crashing på HBO. Om en kille som försöker bli standup komiker, grymt många bra komiker som gör korta inhopp som sig själva.

Sex Education på Netflix. Brittisk serie om en kille som blir sin skolas sexterapeut.

Permalänk
Medlem

Jag gillar humorserier, och rekommenderar starkt Brooklyn Nine-Nine! Extremt skön serie

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera nightflyers, som finns på netflix. Dock enbart en säsong. Serien handlar om ett kolonialskepp i framtiden som söker efter ett möjligt utomjordiskt skepp. Vägen dit kantas av alla möjliga konstigheter. Min reaktion när jag kollade under gårkvällen var "Vad i helvete händer på det där skeppet egentligen".

Riktigt bra Sci-fi serie!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

@Fulci: den var hyffsat lite småskum och halvseg men annars bra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Den är nämnd några gånger i tråden, bland annat av mig

Hmmm.. tyckte jag gick genom forat noga. Ber om ursäkt till samtliga med bra smak