Permalänk
Medlem

Asus RTX 2070 Ger upp

Har problem med mitt nya RTX 2070 , Hände i förrgår när jag lirade , funkat en vecka typ men nu dör det så fort grafik skall laddas etc, Fläktarna går inte överhuvudtaget mer än några sekunder på uppstart . har installerat drivrutiner genom Geforce Experience .

Provade köra en bench på hela datorn och dess komponenter , allt gav bra resultat förutom GPUn , Benchmarken Kraschade även den så fort GPUn skulle testas

Tips ?
finns det nått man kan göra åt detta eller är kortet kasst ? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Polaren har ett likadant kort med problem, dock inte samma.

Efter nån vecka så dog båda dp portarna i kortet. skärmen startade inte alls.

testade då en annan skärm med dp och det fungerade, när jag sen koppla in den den första skärmen så fungera det igen?? och nu har det inte varit några problem på nån vecka men vi får väl se...

verkar vara något problem med just dessa 2070 kort.

Permalänk
Medlem

Skärmen har jag inga problem med , den ger signal och funkar , det är bara när jag gör nått krävande för grafikkortet tex öppnar battlefield som det kraschar och spelet stängs ner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pono91:

Har problem med mitt nya RTX 2070 , Hände i förrgår när jag lirade , funkat en vecka typ men nu dör det så fort grafik skall laddas etc, Fläktarna går inte överhuvudtaget mer än några sekunder på uppstart . har installerat drivrutiner genom Geforce Experience .

Provade köra en bench på hela datorn och dess komponenter , allt gav bra resultat förutom GPUn , Benchmarken Kraschade även den så fort GPUn skulle testas

Tips ?
finns det nått man kan göra åt detta eller är kortet kasst ? Tacksam för svar

Jag har två polare som har samma problem. Det blev konstaterad RMA men nu sitter de och väntar på sina nya kort som det är väldigt stor brist på. Jag skulle testa kortet i en annan dator för att verkligen utesluta att det är kortet, för är det kortet och du måste göra en RMA så kan det vara satans lång vöntetid på ersättningskort nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Mitt 2070 krånglade också lite i början, hade det där problemet med att skärmen inte fick någon signal men fixade det genom att koppla i och ur sladden både på kortet och på skärmen några gånger så har det fungerat sen dess.

Permalänk
Skrivet av Bjeal:

Mitt 2070 krånglade också lite i början, hade det där problemet med att skärmen inte fick någon signal men fixade det genom att koppla i och ur sladden både på kortet och på skärmen några gånger så har det fungerat sen dess.

Har lika problem med mitt 2080 kort måste starta datorn 2 gånger för att den ska hitta skärmen 😤. Vi första uppstarten hittar den inte skärmen men tar den på andra försöket.
Har du datorn igång när du tar ur sladdarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Har lika problem med mitt 2080 kort måste starta datorn 2 gånger för att den ska hitta skärmen 😤. Vi första uppstarten hittar den inte skärmen men tar den på andra försöket.
Har du datorn igång när du tar ur sladdarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej hade den avstängd om jag minns rätt. Kan även tillägga att jag snabbt tog ur grafikkortet och satte tillbaka det dock utan resultat, tills jag drog ur kabeln på både kortet och skärmen och blåste lite på kontakterna. Mycket märkligt.

Permalänk
Medlem

Får hoppas webbhallen kan lösa detta på snabbast möjliga sätt , men ja det är bara acceptera att gpun redan gett sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Detta verkar vara ett tecken på att nvidia hade för bråttom med att släppa rtx korten. Bara för att vi ska vara först ut med ny teknik. Hade dem säkert väntat 2 år till så hade nog rtx korten kanske blivit mer stabilare från start.. haft 2 år till att utveckla kortet till mer hållbart än vad den är idag: /

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har också ett 2070 rtx från asus. Turbo. Mitt kort började också krascha. Lämnat tillbaka det till inet förra veckan och fick svar idag att de skickar mig ett nytt. Tråkigt men hoppas du får ett nytt också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Jag var och lämnade in den hos webbhallen tidigare idag och lämnade in den på felsökning , fick ett väldigt trevligt bemötande Av personalen där de informerade om att är kortet trasigt så kommer de byta ut de så fort de bara kan ,10/10 till webbhallen !

Skickades från m.sweclockers.com