Rekommendera ett bra spel.

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Episkt äventysrspel för alla åldrar. (Spelar det i emulator på PC men kommer nog köpa ett switch och spela i Master Mode)

__________
The Witcher 3: Wild Hunt
Storslaget RPG fyllt med detaljer och vackra vyer.

__________
Grow Home & Grow Up
Ett av mina favoriter att spela i soffan. Färglatt, avslappnande spel.

__________
Metro 2033 (Redux)
Baserad på min favoritnovell med samma namn. Fyllt med skräckinjagande monster och tung atmosfär.

__________
DOOM
"DOOM is a horror game where you're the monster" och "I give this a DOOM out of DOOM".

__________
Spelunky
Ett platformer spel som jag lagt ned 40h i utan att klara mer än 3 av 5 areas. Grymt kul med polare om man äger flera kontroller.

__________
Frostpunk
Taktikbaserat överlevnads spel i steampunk-miljö. Väldigt lätt att fastna i!

__________
Satellite Reign
Cyberpunk spel liknande Shadow Tactics som nämnts tidigare i tråden. Grymt kul om man gillar den typen av spel.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Prison Architect! Slagit ihjäl många timmar på det här spelet, rea på Steam också och spelet är värt varenda slant även till fullpris så det tycker jag är värt att ta en titt på.

https://store.steampowered.com/app/233450/Prison_Architect/

Permalänk
Medlem

Ett lite sorgligt bortglömt spel som är helt suveränt. "Nya" Prey är nästan i Half-Lifeklass, ett singleplayer FPS när de är som bäst.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Jag rekommenderar att testa MONSTER HUNTER: WORLD för er som letar efter något annorlunda och och vill ha en utmaning.

För er som har den där Dark Souls abstinensen, men är utbrända på att starta om hela tiden. Så rekommenderar jag starkt att installera denna mod - https://www.nexusmods.com/darksouls/mods/1372 -. Det blir som en helt ny upplevelse!

Permalänk
Medlem

Hellblade: Senuas sacrifice

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bumpar tråden med The Messenger, antagligen det bästa singleplayer-spel jag spelat

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4. Finns dessutom på de flesta plattformarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela om Masseffect trilogin och blir helt häpen över hur bra det första spelet i serien fortfarande är. Dessutom har det åldrats bra speciellt med ett texture mod eller två!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mulllvad:

Precis börjat spela om Mass effect trilogin och blir helt häpen över hur bra det första spelet i serien fortfarande är. Dessutom har det åldrats bra speciellt med ett texture mod eller två!

Jag har försökt spela det flera gånger men har aldrig kommit längre än några timmar innan jag blir less. Dels striderna som var rätt tradiga, och många, men framförallt att jag inte hittade en enda karaktär som inte var en amerikansk soldat. ALLA RASER I UNIVERSUM men alla är jänkarmariner som de ser ut i film. Och den som uppfann dialogsnurran borde straffas med att ha en sådan IRL. Cautious reply - Fck you and your mother and your dead children. Hyperbol, men han sade aldrig det jag trodde att han skulle säga. Samt att jag gillar inte det jag ser kring spelet, och de har en ras vars syfte är sex och du kan ha sex med en robot. Det var en utvecklare som skrev att han rekommenderade att se på någon karaktär på ett visst avstånd bakifrån för hon var så sjukt sexig. Relationer i spel är väl ok men inte om de är skrivna av tonåringar, och allt jag sett av ME visar att det är så, och är det minsta likt Dragon Age är det definitivt så. Press X to give gift, now bewbs plz.

Överhuvudtaget är Bioware extremt övervärderade tycker jag. Deras sista bra spel var Jade Empire.

Annars Grim Dawn. Det är exakt som Titan Quest fast bättre på alla sätt och vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag älskar att leka Wizard of Legend

Permalänk

Heavrain, Magicka 1 o 2 också är undertale riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag håller på att spela Hitman 2 och jag är inne på sista kartan. Spelet är väldigt bra och ett av få spel på många år som jag har haft så roligt med.

Permalänk
Medlem

@ChaosClocker: Bäst!. Jag är nog dock en av de få som tycker 3:an och 1:an är bättre än 2:an

Jag spelar just nu "The Observer" ett typ lite bladerunner / cyberpunk aktigt spel.

Riktigt bra story och grafik!. En helt klart hidden gem.

https://www.youtube.com/watch?v=tBlj-N9Bcw0

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Obduction

https://youtu.be/33C-8uZC2zk

För oss som saknar Myst och Myst ll (Riven)

Permalänk
Medlem

Pummel party

https://youtu.be/oiYG0Ov5jKE

Jäkligt roligt att spela med polare.

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Jag spelar just nu "The Observer" ett typ lite bladerunner / cyberpunk aktigt spel.

Riktigt bra story och grafik!. En helt klart hidden gem.

Har haft mina ögon på det spelet ett tag, och då jag gillar Sci-Fi/Cyberpunk, och Blade Runner är en av mina favorit filmer, så får detta kanske bli mitt nästa spel. Det ser ut att vara lagom långt också med ca 8 timmars speltid.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag Batman Arkham Knight. Det är ett riktigt roligt spel och jag tycker väldigt mycket om Batmobilen. Jag köpte inte spelet när det kom ut 2015 eftersom det hade kraftiga problem på pc. Spelet flyter väldigt bra på min dator i sign, jag spelar med max inställningar i 2560x1600 och jag har alla nvidia gameworks på. Grafiken är bland det bästa jag har sett i ett spel.

Permalänk
Medlem

Letar nytt spel att slukas upp av. Jag har även en PS4 att köpa spel till....

Spel som inte är för sega, Witcher 3 var inte för mig!
Jag vill ha ett soloplayer spel med en story, gärna ganska linjärt med frivilliga sidouppdrag. Och ett klart avslut på spelet.
Spel som jag har älskat är Arkham serien, Doom 2016, God of War, Assassins Creed (mest Ezio och Black Flag), HL2, Trine, Portal, Tomb Raider, Crysis.

Några rekommendationer?

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Har du provat Dark Souls serien?

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Letar nytt spel att slukas upp av. Jag har även en PS4 att köpa spel till....

Spel som inte är för sega, Witcher 3 var inte för mig!
Jag vill ha ett soloplayer spel med en story, gärna ganska linjärt med frivilliga sidouppdrag. Och ett klart avslut på spelet.
Spel som jag har älskat är Arkham serien, Doom 2016, God of War, Assassins Creed (mest Ezio och Black Flag), HL2, Trine, Portal, Tomb Raider, Crysis.

Några rekommendationer?

Kan ge en stark rekommendation att spela Middle-Earth: Shadow of Mordor samt Middle-Earth: Shadow of War om du inte spelat dom, Otroligt bra spel enligt mig Spelen har aldrig direkt intresserat mig, Ser inte jätte roligt ut på videos/reviews, Köpte dock Shadow of War ändå när jag hade lite speltorka och känslan i combat är riktigt bra, Storyn är bra och finns massor av side quests och liknande.

Shadow of Mordor:

Shadow of War:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Kan ge en stark rekommendation att spela Middle-Earth: Shadow of Mordor samt Middle-Earth: Shadow of War om du inte spelat dom, Otroligt bra spel enligt mig Spelen har aldrig direkt intresserat mig, Ser inte jätte roligt ut på videos/reviews, Köpte dock Shadow of War ändå när jag hade lite speltorka och känslan i combat är riktigt bra, Storyn är bra och finns massor av side quests och liknande.

Shadow of Mordor:

https://youtu.be/-OOd1SrDDH0

Shadow of War:

https://youtu.be/Qqg3TRfPGZk

Hm det spelet var ju mäkta populärt när det lanserades, jag kanske skulle prova det.
Har dock påbörjat en ny runda God of War, får spela klart det först

Horizon Zero Dawn är också ett spel jag hade tänkt prova. Samt nya Sekiro och kommande Ghost of Tsushima.

Permalänk

Bayonetta 1, finns nu även till Steam. 10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag vill slå ett slag för det finfina och unika NieR: Automata. Det är ett jrpg med actionorienterade strider signerat action-virtuoserna hos Platinum Games, och en ruskigt intressant handling signerad Yoko Taro. Handlingen är både unik i hur den berättas och de filosofiska tankar den bygger på, men också i det att du behöver spela igenom spelet flera gånger för att förstå alla sidor av den.

Min FZ-recension

Likt det första NieR växlas vyerna och det spelmekaniska med jämna mellanrum från action i tredjeperson till allt från twin stick-shooter till Diablo-liknande hack n' slash till rena textäventyr. Det är ofta udda, men ruskigt bra. Musiken är också helt sagolikt bra, bland de bästa soundtracks jag hört de senaste åren. Square Enix har släppt YoRHa-versioner av spelet till PS4 och Xbox One som inkluderar allt DLC med grundspelet. Kan inte rekommendera detta nog, suveränt bra spel på alla sätt!

Verkar som att den fysiska utgåvan av YoRHA-versionen bara finns som PS4-utgåva, men den digitala ska finnas för Xbox One också. NieR: Automata kan även köpas på Steam för PC.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera The darkness II om nån vill ha ett single player shooter med mystik och konstigheter. Spelet är rätt gammalt men minns att jag tyckte det var en liten guldklimp när jag spelade igenom det för 4-5 år sen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Kenshi för de som gillar open-world post apocalyptic 3rd person med djup komplexitet. Riktigt trevligt spel, särskilt med mods, bara att söka på internets så hittas mod-sajten med en entusiastisk användarbas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk

Thronebreaker.

Permalänk

Gammalt men fantastiskt: Jet Set Radio Future, dessvärre bara tillgängligt till första Xboxet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Operencia

https://operenciarpg.com

Känns som att eye of the beholder spelen tagit steget in i 2010-talet. Mycket underhållande, och lagom krångligt system för att utveckla sina karaktärer.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Kenshi för de som vill ha ett open-world rpg-ish spel med 3e-personsvy. Post-apokalyptiskt med tydliga punk inslag.