Kan Elgiganten beställa produkt mellan butiker?

Permalänk
Medlem

Kan Elgiganten beställa produkt mellan butiker?

Hej!

Är det någon som vet eller någon på Elgiganten som kan svara om det är möjligt att få en produkt beställd mellan butiker?

Det är så att jag är intresserad i en dator som endast finns på lager i vissa av Elgigantens butiker i landet och går ej att göra beställning online, går endast att boka och hämta i butik där den finns på lager. Jag har inte möjlighet att sitta och åka till Stockholm till exempel för att hämta datorn då jag bor en bra bit bort.

Så frågan är går det att gå in på Elgiganten i min stad och kanske få datorn skickad till butiken direkt så jag kan hämta ut den här?

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Om du är villig att betala för frakten så går det säkert. Förvänta dig inget annat.

Permalänk
Medlem

@freddiebox: En variant kanske kan vara att fråga Elgigantens kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Troligtvis. jag bokade ett par hörlurar, men när jag kom för att hämta dom var dom slut, så då bjöd dom på frakten från en annan butik

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@freddiebox: En variant kanske kan vara att fråga Elgigantens kundtjänst?

Jo tack det ska jag göra i morgon, lite sent nu blev det när tanken slog mig bara. Men det verkar som det är möjligt så ville försäkra mig lite innan jag promenerar dit då det är en bra väg.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Under mellandagsrean skulle min syster ha en laptop hon hittat på Elgiganten. När vi kommer till affären var den slut men fanns i en annan butik i närheten. Det var inte så bråttom så hon frågade om de hade möjlighet att skicka datorn till den butiken vi var i nu varpå de svarade att de inte hade någon möjlighet att skicka varor mellan butiker.

Permalänk
Medlem

Finns det på huvudlagret kan det beställas hem till en butik. Finns det bara i andra butiker går det ej, finns inte logistik för att göra det mellan butiker i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com