Acer KG251qf eller AOC G2460PF? (144 Hz)

Permalänk
Medlem

Acer KG251qf eller AOC G2460PF? (144 Hz)

Köpte häromdagen en Acer KG251qf av en snubbe på Shpock. Skärmen kostade mig 1700 kr, (nypris 3200 kr från Elgiganten). Jag är tvärnöjd med skärmen, och skillnaden mellan min förra 60 Hz och denna 144 Hz var enorm, och jag älskar att spela så mjukt som jag gör nu. MEN... jag är lite fundersam. Sökte runt för att hitta andra priser än vad Elgiganten prissätter den, men insåg att det BARA är Elgiganten i hela Sverige* (*tror jag), och det finns få reviews på Youtube och olika reddits på skärmen. Skärmen kom med i förpackning av säljaren på Shpock, och prislappen från Elgiganten finns kvar, och skärmen är från KG1 serien från Acer.

Min plan är att köpa en till skärm, en likadan som den jag har, alltså en till Acer KG251qf, men det finns som sagt få av dem så det blir svårt att få tag på en till begagnad.
Jag tänker att jag antingen köper en till likadan som jag har, eller säljer vidare den jag har och köper 2 st AOC G2460PF istället.

Vilken skärm är bäst?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av llucass:

Vilken skärm är bäst?

Tolkar jag dig rätt sitter du på både en Acer KG251QF och en AOC G2460PF? Då är det nog närmast du själv som kan ge svaret. Det finns ungefär 100 aktuella modeller på marknaden med dessa egenskaper av 1920x1080 och 144 Hz-panel. Så chansen att någon annan lyckats göra samma jämförelse är förhållandevis liten.

Annars är G2460PF ganska beprövad och vältestad. Det som talar emot den är att den inte kan sänka ljusstyrkan tillräckligt mycket för spelande i mörkt rum.