Permalänk
Medlem

Klickande Nätaggregat

Hejsan det är nu så att efter att jag har flyttat så har jag märkt att det kommer som ett sorts klickljud ifrån nätaggregatet men det märkliga är att vad jag har märkt är att det börjar bara om jag är inloggad på World of Warcraft och tabbar ur ifrån wow så börjar det klicka men inte på något annat spel och det är EVGA Supernova G2 650W som jag har så skulle uppskatta om någon vet eller tror vad som kan vara felet

Permalänk
Medlem

Det har antagligen med belastningsnivån på nätagget och fläktkurvan att göra. Kanske sitter det någon form av relä som klickar till när fläkten börjar rotera.

Mitt Seasonic beter sig ungefär så när jag kör det i hybrid mode. Det är ett ljud som är svårt att beskriva, men det låter som att fläkten startar och stannar, startar och stannar. Det var så irriterande att jag tryckte in knappen på baksidan så att fläkten snurrar hela tiden istället.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Det har antagligen med belastningsnivån på nätagget och fläktkurvan att göra. Kanske sitter det någon form av relä som klickar till när fläkten börjar rotera.

Mitt Seasonic beter sig ungefär så när jag kör det i hybrid mode. Det är ett ljud som är svårt att beskriva, men det låter som att fläkten startar och stannar, startar och stannar. Det var så irriterande att jag tryckte in knappen på baksidan så att fläkten snurrar hela tiden istället.

Okej jag har iallafall valt att felanmäla det och ska skicka in den till Inet som jag köpte det ifrån för har 3års garanti och köpte det i November 2017