Permalänk
Medlem

Problem med ND-1300

Nu är det så att min dvd brännare inte fungerar i Windows.. Ska berätta hur läget är..

Jag fick hem brännaren, tryckte in den allt funkade, installerade diverse dvd-brännar program och så..(copytodvd, dvd decrypter, ahead nero)

Tills idag då jag skulle installera CDRWIN3, jag installerade den, fick lite problem och så, men då var det ur världen, jag tänkte jag skiter väl i cdrwin då, så jag avinstallerade det och sedan hände det, jag startade om datorn, och DVD brännaren var borta, OCH Deamon Tools.. Jag kollade i Device Manager och ser 5gula utropstecken (en på NEC'en och 4 till DTools)

Någon som har någon aning om hur jag åtgärdar detta? Jag har testat att installera ASPI men inget hjälper...

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Installera senaste versionen av nero. CDRwin3? Är väl sisådär 3 år gammalt. Fixa lite nya programvaror va
Kolla även så att du har en 80pin ide kabel till brännaren och att kabeln inte är pajj.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett liknande problem förut när jag avinstallerade ett brännarprogram. Nu fick du "code 39" på felmeddelandet men du kan ju kolla upp den här länken ändå.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q3140...
Det du måste göra är att ta bort några nycklar i registret. Info finns om du klickar på länken.

Permalänk
Medlem

CDRWin är fortfarande ett bra program, använder alltid det för .cue/.bin.

ED vilket aspi-layer installerade du?
Jag har haft problem med de aspi drivare som följer med CDRWin, brukar istället alltid installera Adaptec's (vilka finns för gratis hemladdning på adaptecs hemsida).

Visa signatur

/havoc