Mitt Gpu minne används nästa helt i black ops 4

Permalänk
Medlem

Mitt Gpu minne används nästa helt i black ops 4

Jag fick mitt nya grafikkort i dag Asus gtx 1070oc strix rog och innan hade jag palits gtx 1070 dual 8 gb och det var aldrig problem,

Jag har googlat och jag visste att vissa hade problem med hög cpu användning och det spelade ingenroll om du hade en öveklockad 8700k det va 100% i menyn. har också läst att vissa säger att dom har memory leak men hur vet man det? blir det som för mig att det bara går åt eller hur vet man?

Visa signatur

Straight Power E9 680W 80+Gold Modulär--Asus prime Z370-P
Asus Geforce Gtx 1070 Rog strix OC--Intel Core i7 8700k--Be quiet pure rock--Corsair vengence 2666 16gb cl16--Seagate Firecuda 1TB--Samsung 860 EVO 500GB SSD.

Permalänk

Kan du försöka vara med specifik? Asså menar du att black ops använde 100% av din gpu?

Permalänk
Medlem

@ThyderGaming: ja asså efter jag i dag fick mitt nya grafikkort så körde driver swipe installerade on drivers och skulle lira och jag har kört på samma inställningar i spelet som med mitt andra grafikkort jag hade innan. men nu går det åt mycke mer minne av någon anledning gpu minne när jag spelar i black ops 4. Men jag hittade något om att personer har haft problem med samma sak och det skall tydligen ha med en stor uppdate som skedde i jan och att man fram till problemet är löst köra en version av nvidia driver som dom släppte till betan av black ops så det gör jag nu och nu funkar allt som det skall. Men kortet är nytt och jag skall sätta lite inställningar i nvidia kontrollpanel också

Visa signatur

Straight Power E9 680W 80+Gold Modulär--Asus prime Z370-P
Asus Geforce Gtx 1070 Rog strix OC--Intel Core i7 8700k--Be quiet pure rock--Corsair vengence 2666 16gb cl16--Seagate Firecuda 1TB--Samsung 860 EVO 500GB SSD.

Permalänk
Avstängd

Du gick från ett GTX 1070 till en annat GTX 1070? Jag hade nog inte ens tänkt tanken på att radera och installera om drivruterna då. Windows hade med all sannolikhet inte ens märkt att du skiftat grafikkort.
Men åter till ämnet. Du nämner ett problem som åtgärdades när du gick tillbaka en drivrutinsversion. Då är de ju inte ett problem med själva kortet utan snarare en bug pga drivrutinerna.
Sen är de värt att veta att en del spel ser ut att äta upp allt minne som finns på grafikkortet oavsett vilka inställningar man använder. De kallas för allokering och innebär att spelet bygger upp en buffert att kunna använda sig av vid behov. Windows gör precis samma sak och de är lätt att misstolka som att spelet eller dyl använder allt minne fast de inte gör de.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

@HC-8315: nä men ibland gör man saker på rutin bara ! Ja problet visade sig vara att windows uppdate installerade gamla drivrutiner så.min slutade fungera.

Visa signatur

Straight Power E9 680W 80+Gold Modulär--Asus prime Z370-P
Asus Geforce Gtx 1070 Rog strix OC--Intel Core i7 8700k--Be quiet pure rock--Corsair vengence 2666 16gb cl16--Seagate Firecuda 1TB--Samsung 860 EVO 500GB SSD.

Permalänk
Medlem

Min lösning blev iallafall windows pro! 150nkr på tradera ✌🤙✌

Visa signatur

Straight Power E9 680W 80+Gold Modulär--Asus prime Z370-P
Asus Geforce Gtx 1070 Rog strix OC--Intel Core i7 8700k--Be quiet pure rock--Corsair vengence 2666 16gb cl16--Seagate Firecuda 1TB--Samsung 860 EVO 500GB SSD.

Permalänk
Medlem

spelar det stor roll om du spelar ett spel med 4gb vram som rekommenderar 6gb? jag tänker lite på hur bilden eller upplösningen ser ut, spelar det felfritt på 4gb bara det att den rekommenderar 6. någon som vet?