Permalänk
Medlem

Asus mobo har vit led tänd vid vga

Hej.

Precis som rubriken lyder. Mitt mobo Asus Z390-E har en lampa som lyser vitt på VGA-raden. Vad jag vet har den inte lyst innan och det verkar som att allt fungerar som det ska. (Skriver detta inlägg från datorn och spelade just dota). Andra trådar som jag hittar med samma lampa tänd har problem som till exempel ingen bild på displayen. I manualen står det vara att den lyser vid fel, men inte vid vilket fel.

Så min fråga är helt enkelt, vet någon varför den lyser? Allt verkar ju fungera som det ska, så just nu stör jag mig mest att den lyser väldigt starkt vitt i min RGB

Setupen syns nedan och har enbart en skärm ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync kopplat med displayport direkt till grafikkortet.

*Edit* Uppdaterade grafikkortets drivrutiner i går och bios för ca 1 månad sen.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

@wilda:
Prova att ta bort & sätt dit grafik-kortet igen, då det kanske inte sitter i ordentligt i slotten.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Jag gissar på att det är en indikationslampa som visar att ditt interna grafikkort är enabled eller används?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Hej.

Precis som rubriken lyder. Mitt mobo Asus Z390-E har en lampa som lyser vitt på VGA-raden. Vad jag vet har den inte lyst innan och det verkar som att allt fungerar som det ska. (Skriver detta inlägg från datorn och spelade just dota). Andra trådar som jag hittar med samma lampa tänd har problem som till exempel ingen bild på displayen. I manualen står det vara att den lyser vid fel, men inte vid vilket fel.

Så min fråga är helt enkelt, vet någon varför den lyser? Allt verkar ju fungera som det ska, så just nu stör jag mig mest att den lyser väldigt starkt vitt i min RGB

Setupen syns nedan och har enbart en skärm ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync kopplat med displayport direkt till grafikkortet.

*Edit* Uppdaterade grafikkortets drivrutiner i går och bios för ca 1 månad sen.

Enligt manualen om ex vga led är tänd hela tiden så är det något fel med vga.

Permalänk
Skrivet av thomson:

Enligt manualen om ex vga led är tänd hela tiden så är det något fel med vga.

Jaha är det inuti datorn? @wilda inte på utsidan bakom?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2