Dying Light vs Far Cry 5?

Permalänk
Medlem

Dying Light vs Far Cry 5?

Det är nu rea på steam och jag funderar på att antingen köpa Far Cry 5 eller Dying Light. Vilket spel tycker ni är roligast?

Permalänk
Medlem

Köp bägge! Hade skitkul med bägge spelen.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Far Cry!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Dying Light, men kan rekomendera FC5, riktigt kul även fast man går upp i level lite för fort som jag anser.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Dying Light är grymt. Kul co-op också om du har nån att spela med.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Okej jag köper båda spelen nu. Tack för er input.

Permalänk
Medlem

Väldigt besviken på FC5 tbh. Visst bra grafik och sådör, men kort story, liten karta. FC3 och FC4 är mina favoriter helt klart och hur ett FC ska sse ut imo.

Dying Light tyckte jag var skitkul så skulle säga det, men nu har du ju köpt båda så hehe. Längtar till Dying Light 2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Väldigt besviken på FC5 tbh. Visst bra grafik och sådör, men kort story, liten karta. FC3 och FC4 är mina favoriter helt klart och hur ett FC ska sse ut imo.

Dying Light tyckte jag var skitkul så skulle säga det, men nu har du ju köpt båda så hehe. Längtar till Dying Light 2 också.

Jo jag har hört väldigt blandade recensioner om Far Cry 5 och jag har därför varit skeptisk till spelet men eftersom det kostar ca 15 euro nu så slog jag till. Jag börjar spela Far Cry 5 och sedan Dying Light. När kommer tvåan ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tvåan ska komma ut nån gång 2019, inte sett något datum än. Men finns gameplay på youtube att kolla på, ser bra ut😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar just nu Far Cry 5 och grafiken är bra men jag måste va ärlig och säga att grafiken i Hitman 2 är mycket bättre. Den är mycket mer detaljerad och skarpare i Hitman 2. En del saker nära har dåliga texturer i Far Cry 5. Jag kör allt på max förutom aa, volumetric fog och skuggor. Fysiken är även den bättre i Hitman 2 tex när man rör sig genom buskage så rör sig buskarna efter ens rörelser men i Far Cry 5 så går man bara rätt igenom. Jag tycker till och med att metro spelen har bättre texturer när man kollar på saker på nära håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag spelar just nu Far Cry 5 och grafiken är bra men jag måste va ärlig och säga att grafiken i Hitman 2 är mycket bättre. Den är mycket mer detaljerad och skarpare i Hitman 2. En del saker nära har dåliga texturer i Far Cry 5. Jag kör allt på max förutom aa, volumetric fog och skuggor. Fysiken är även den bättre i Hitman 2 tex när man rör sig genom buskage så rör sig buskarna efter ens rörelser men i Far Cry 5 så går man bara rätt igenom. Jag tycker till och med att metro spelen har bättre texturer när man kollar på saker på nära håll.

Har du inte kollat på Far Cry New Dawn än?
Är ju Fortsättningen på far cry 5 "typ"
Har själv bokat den då jag tyckte att FC5 var helt ok.
Far cry New Dawn släpps ju den 15 nu på fredag så kan ju vara värt att kolla lite på den om du inte gjort det

Permalänk

Köpte nyss Far Cry 5 på rean. Kan varmt rekommendera det. Att totalt utplåna en hel religiös kult är väldigt njutningsbart. Dessutom kan man klappa hundar.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Två väldigt olika spel.
Jag gillar båda och kan rekommendera båda. Båda har dessutom bra co-op.
Måste jag välja ett så får jag nog påstå att Dying Light är det bättre spelet, dock så har det ju så klart inte lika bra grafik eftersom det har några år på nacken. (Det är fortfarande rätt snyggt dock imo.)
Expansionen (The Following?) är också värd en genomspelning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Köpte nyss Far Cry 5 på rean. Kan varmt rekommendera det. Att totalt utplåna en hel religiös kult är väldigt njutningsbart. Dessutom kan man klappa hundar.

Låter roligt. Jag har precis börjat spela spelet och jag har alldeles nyss kommit ur bunkern så jag har inte kommit in i världen än.