Taihe Gemini Kickstartad bärbar skärm med inbyggt batteri

Permalänk
SpelClockers

Taihe Gemini Kickstartad bärbar skärm med inbyggt batteri

Hej Sweclockers!
Sprang nyligen på en kickstarter för en bärbar skärm. (avslutas 18 februari)

Länk till kickstartern

Den kommer i två versioner där båda har inbyggt batteri med en storlek på 15,6",
1080p (219$) med touchskärm och 4k (329$) utan touchskärm. Lägger du till 90$ extra på 4k modellen får du touchskärm.

Efter att de nått olika mål i sin väldigt lyckade kickstarter, har de förändrat produkten och där med anslutningarna för de olika modellerna.
För tillfället ser det ut så här:

1080p versionen.
Laddning via USB-C (kan endast användas för att ladda enheten)
2x HDMI
1x USB-C (för bild och touch)
2x Micro-USB (ska fungera som USB-hubb då de skickar med 2x Micro-USB -> USB-A adaptrar)

4k versionen.
Laddning genom USB-C (kan endast användas för att ladda enheten)
2x USB-A USB 3.0 (för att enheten ska fungera som en USB-hubb)
2x HDMI
1x USB-C (för bild och touch)

Man får välja på fyra färger: Svart, grå, rosa, blå
Det finns inbyggda (dåliga) högtalare.
Dom skickar med en fjärrkontroll för att ändra brightness, volym, ingång etc. men det finns även fysiska knappar på sidan.
Dom säger att den har ca 5h batteritid (har varierat för dom som fått ett testexemplar)
Den marknadsförs dels som en extramskärm för de som är på resande fot men också för de som vill spela. Den har dock 14-15 ms i responstid så man kanske vill skippa de snabba FPS-spelen.
Tanken är också att man ska kunna utvidga sin mobil till skärmen för att göra stuff.
Anledningen till att de inte har laddning/bild/touch genom båda USB-C är för att den skulle dra batteri ifrån enheten den är ansluten till.

Jag är musiker och skulle ha användning för den i flera situationer men framförallt för notläsning och jag har då kollat in mig på 4k version med touch.
I skrivande stund hoppar det av folk från kickstartern eftersom de varit dåliga på att svara och kanske inte gett de saker backarna vill ha. Men jag börjar bli sugen på att backa det här projektet eftersom det är vad jag letat efter det senaste året.

Som alltid med kickstartade projekt är det en risk att investera i den här typen av enhet. Men vad händer om enheten skulle gå sönder inom något år, lämnas det någon garanti alls för en sån här enhet? Eller är det bara de som levererar enheten som genom goodwill kan ersätta den om jag får problem?

Permalänk
Medlem

@ace_of_bass: Riktigt intressant - jag har länge letat efter en portabel skärm som kan "extenda" min mobil till en surfplatta.
Verkar också rätt smidigt att ha som extra skärm till laptopen - som programmerare är det rätt skönt med ett par extra skärmar :3

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
SpelClockers

@KeVVa: Man kan nog aldrig få för många skärmar? xD
Den ska klara att extenda både iphones och androids, vilket jag väntat på. Andra bärbara skärmar verkar inte kunna ge både bild och touch genom USB-C då dom inte får tillräckligt med ström...