Permalänk

RGB , kan alla ha det?

Hejsan!
Jag tänkte köpa fyra nya fläktar varav två ska vara rgb belysning , jag har ett Asus h170 pro gaming moderkort och kan inte se någon stans om detta kortet stödjer rgb .
Någon som kan förklara hur jag ska koppla in rgb fläktarna om det går ens?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

@Ismailone: Skulle tro att nästan alla kan ha det, dvs alla som har en normal stationär dator, RGB fläktar brukar kopplas in via en dosa som styr RGB, misstänker att du funderar på corsairs, de säljer några paket med tre fläktar + övrig hårdvara för att styra RGB.

Vet inte om den övriga hårdvaran kan köpas lös, inte vad jag sett iallafall, så du åker nog på att skaffa 3 RGB det fjärde får du koppla in på vanligt sätt.

De övriga tillverkarna av RGB är jag osäker på hur de styrs men misstänker liknade system.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Menar du att du vill koppla till moderkortet?
Isf skall det finnas en rgb header på kortet med rätt matning för den rgb du valt.
Finns 12v och 5v adressable..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Menar du att du vill koppla till moderkortet?
Isf skall det finnas en rgb header på kortet med rätt matning för den rgb du valt.
Finns 12v och 5v adressable..

Skickades från m.sweclockers.com

Nja men tveksamt om det finns RGB fläktar som är kompatibla med just den lösningen, flesta kör väl LED stripes på denna header och styr RGB via mjukvara, kanske har fel men är så jag fattat det..

Lösningarna med dedikerad kontrollbox funkar för Fläktar men antar att de olika tillverkarna inte är kompatibla med varann...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Finns en hel del fläktar du kan koppla direkt. På headers. Men vanligast är väl att man kopplar vi en förgreningsbox så man kan ha mer än 1..

Skickades från m.sweclockers.com