RTX 2060 - Bild fladdrar över hela skärmen

Permalänk

RTX 2060 - Bild fladdrar över hela skärmen

Jag är nu inne på mitt andra kort. hur jag än gör så fladdrar bilden över hela skärmen. Alla strömkablar är korrekt insatta. Senaste drivrutinerna är installerade. Även testat äldre drivrutiner. Det första kortet testades i butiken utan fel. Jag tyckte det var mäkta konstigt. När jag drar i mitt 970 så fungerar allt som det ska. Vad har jag gjort fel? Jag är desperat. Snälla HJÄLP mig.

Förtydligat rubrik / Mod
Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Kan du vara lite tydligare, såsom vad menar du när bilden fladdrar? Kan du ta en video?

Permalänk
Medlem

Använder du samma kabel till båda korten? För att utesluta eventuellt glapp.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd

Måste vara nån kabel. Kollar skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Efter flera timmars felsökning och timmar av läsning på internet så är problemet displayport till AOC skärmar. Byte till en HDMI kabel och allt fungerar som det ska. Jag hoppas detta är något som NVIDIA ser till att fixa i framtiden. Jag åkte in och byte mitt kort som trasigt. Fick ut ett nytt, köpte ett dyrare kort då jag misstänkte en dålig batch och inte ville ha den oturen.

Jag glömde säga att för att få fix på problemet så måste man använda gamla drivrutiner https://imgur.com/Cw3FrEv

De ända som fungerar som de ska är 416.94 annars fungerar det inte alls.

Jag hoppas denna tråden kan hjälpa någon i framtiden. Tack för att ni tog er tid. Jag testade såklart flera DP kablar då jag har flera datorer.

Edit: DP kabel fungerar inte alls. Det fungerar bara över HDMI. Annars kvarstår problemet.

Edit: ÄNNU en gång. Men nu är problemet löst. För eventuella framtida folk som har samma problem så är det till att starta om i felsäkert läge med nätverk. Och sedan installera den vägen. Hoppas nu det hjälper någon annan som stött på samma problem som jag gjorde.

Lösningen för problemet.
Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.