Mailclient som kan importera mail från OE

Permalänk
Medlem

Mailclient som kan importera mail från OE

Har sökt men hittade bara om en klient som kunde importera från Outlook.
helst ska det vara en klient som även tar grupperna och finns med i gentoos paketsystem
btw, finns det någon ICQ-klient som kan importera ICQ-history från miranda, eller om det finns nått sätt att konvertera den till ett format som går att importera i någon ICQ-klient för linux som kan importera icq-listan från icq-servern?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

finns ett verktyg som konverterar Mirandas databas till Ickle-format. Vet ej om history'n kommer med.
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IoR_Kongo
finns en plugin till Miranda som konverterar till Ickle. Vet ej om history'n kommer med.
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Den fulingen vägrar att kompileras

g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I. -g -O2 -c miranda2ickle.cpp In file included from miranda2ickle.cpp:24: miranda_db.h:50: warning: malformed `#pragma pack' miranda_db.h:141: anonymous class type not used to declare any objects miranda_db.h:145: anonymous class type not used to declare any objects miranda_db.h:177: warning: malformed `#pragma pack' make: *** [miranda2ickle.o] Error 1

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Prövade evolution som mail-klient, men skiten klarade enbart av OE4-mail, inte OE5, usch.
Sökte igenom sourceforge oxå, hittade nått som skulle konvertera mbx/dbx till nått standardformat, men det funkade inte alls, klarade inte ens av sina egna tester.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand