Permalänk
Medlem

Novis behöver svar

Helloj.

Jag vill starta upp en liten spelsite. Och är helt ny på banan, jobbar med analog bild.

Det rör sig om små, kort och tärningsspel mest.

Jag vill att man skall kunna spela den via en app på sin telefon. Jag vill också att man skall kunna videosamtala med de andra spelarna runt bordet som spelas.
Om jag förstått det behöver jag spelet (=)) på en server, där spelarna har ett konto och loggar på via appen de har på sin mobil?!

Om någon kan upplysa mig om vad det är jag behöver och i vilka program de skrivs hade jag varit tacksam. Det enda jag har tillgång till redan är grafik.

Sjukt tacksam för hjälp.

Jäpp

Permalänk
Medlem

Vill du uppfinna hjulet eller skall du skapa spel utifrån en redan klar motor, det är frågan..
Java
C++
Flash
_______

Eller:
https://www.gamedesigning.org/career/video-game-engines/

Permalänk
Medlem

oooooh

Jag låter gärna bli att uppfinna hjulet.
Men någon måste skriva spelet, det kan jag inte.

Kan du?

Permalänk
Medlem

novis...

Skrivet av claser:

Vill du uppfinna hjulet eller skall du skapa spel utifrån en redan klar motor, det är frågan..
Java
C++
Flash
_______

Eller:
https://www.gamedesigning.org/career/video-game-engines/

Jag uppfinner gärna inte hjulet, men jag kan inte skriva programmet.
Kan du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäpp:

Jag uppfinner gärna inte hjulet, men jag kan inte skriva programmet.
Kan du?

Kan du inte programmera får du nog vända dig till någon aktör. Projektet låter rätt stort om du har krav på inloggning, videosamtal, betting etc. Sen behöver du även license etc för att få driva spelbolag. Inget man som enskild person bara slänger ihop på en tisdagkväll.

Enklast är nog om du gör det som en webbapplikation, då kan du göra det responsivt för både mobil / dator. Ingen koll på rak arm hur det fungerar med att dra in videosamtal dock. Finns säkert någon plugin för att koppla in Skype eller liknande.

Du kommer behöva en server, databas och client.
T.ex.
C#, MSSQL, JavaScript/React.

Permalänk
Medlem

Novis...

Skrivet av zaibuf:

Kan du inte programmera får du nog vända dig till någon aktör. Projektet låter rätt stort om du har krav på inloggning, videosamtal, betting etc. Sen behöver du även license etc för att få driva spelbolag. Inget man som enskild person bara slänger ihop på en tisdagkväll.

Enklast är nog om du gör det som en webbapplikation, då kan du göra det responsivt för både mobil / dator. Ingen koll på rak arm hur det fungerar med att dra in videosamtal dock. Finns säkert någon plugin för att koppla in Skype eller liknande.

Du kommer behöva en server, databas och client.
T.ex.
C#, MSSQL, JavaScript/React.

Ok, det låter ganska stort ja.
Det förekommer dock ingen beting alls. Det är ingen spelsajt på det sättet. Ingen sport. Ingen vadslagning. ingen poker.
Jag har ett serverföretag jag får ett bra pris av och jag har en del pengar att lägga på det.

Kortspelet är så okomplicerat det kan bli.
Högsta kort vinner.

Har hört om Reddit, man kan hyra in folk att skriva där?

Om du kan göra dessa saker och är intresserad av att göra något av det mot betalning, så säg till, men jag pratar hellre privat då.

Tack för din tid så länge och har du mer att berätta, är jag tacksam.
Dock kan jag mycket mer nu än för två timmar sedan.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäpp:

Ok, det låter ganska stort ja.
Det förekommer dock ingen beting alls. Det är ingen spelsajt på det sättet. Ingen sport. Ingen vadslagning. ingen poker.
Jag har ett serverföretag jag får ett bra pris av och jag har en del pengar att lägga på det.

Kortspelet är så okomplicerat det kan bli.
Högsta kort vinner.

Har hört om Reddit, man kan hyra in folk att skriva där?

Om du kan göra dessa saker och är intresserad av att göra något av det mot betalning, så säg till, men jag pratar hellre privat då.

Tack för din tid så länge och har du mer att berätta, är jag tacksam.
Dock kan jag mycket mer nu än för två timmar sedan.

Tack

Googla freelancers eller dylikt, bra om personerna har egna företag och kan fakturera.

Hade säkerligen kunnat göra projektet, dock är jag redan rätt swarmed med skolarbete.

Servern, db och loginsystem är rätt simpelt att fixa. Men blir ändå en del kod att skriva. Videosamtalet är för mig okända vatten, så den biten skulle ta sin tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jäpp:

Om det är ett seriöst projekt och du tänker lägga pengar på det så rekommenderar jag att du ser vad planen är längre fram. Du kanske redan har en plan? Det låter inte som det kommer ta slut efter "Det rör sig om små, kort och tärningsspel mest". Väldigt märkligt att poker inte är med som alternativ också! Det kan vara fem spel eller fem hundra och flera kan tillkomma och måste underhållas. Att bara haffa första bästa utvecklare är inte en långsiktig plan utan det krävs lite mer planering för att genomföra det och för att se vad det faktiskt innebär.

Målet är ju att ha en färdig produkt och då måste man skriva ner vad "färdig produkt" innebär. Det kan vara väldigt svårt att som utomstående ta fram allt men man måste börja någonstans och bolla det med vänner eller internetfolk.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

@Jäpp:

Om det är ett seriöst projekt och du tänker lägga pengar på det så rekommenderar jag att du ser vad planen är längre fram. Du kanske redan har en plan? Det låter inte som det kommer ta slut efter "Det rör sig om små, kort och tärningsspel mest". Väldigt märkligt att poker inte är med som alternativ också! Det kan vara fem spel eller fem hundra och flera kan tillkomma och måste underhållas. Att bara haffa första bästa utvecklare är inte en långsiktig plan utan det krävs lite mer planering för att genomföra det och för att se vad det faktiskt innebär.

Målet är ju att ha en färdig produkt och då måste man skriva ner vad "färdig produkt" innebär. Det kan vara väldigt svårt att som utomstående ta fram allt men man måste börja någonstans och bolla det med vänner eller internetfolk.

Tack så hemskt mycket för att du tar dig tid.
Jag förstår att det låter märkligt, och lite luddigt.
Men det kommer inte vara en spelsite i bemärkelsen vi talar om i vardagen.

Den långsiktiga planen finns och det hela är seriöst. Just nu kommer det bli en enkel version för att se underhållningsvärdet.

Men som du säger, man måste börja någonstans. Jag tänkte börja med att ta reda på de olika delarna som behövs. Få en uppfattning om vad det kommer kosta att få det hela skrivet, så att man kan använda det i den verkliga verkligheten.
Sedan, ta det vidare till nivån där det blir mer bejakande för ögat.

Alla tips är välkomna för min del.
Även åsikter och erfarenheter.

Jäpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Googla freelancers eller dylikt, bra om personerna har egna företag och kan fakturera.

Hade säkerligen kunnat göra projektet, dock är jag redan rätt swarmed med skolarbete.

Servern, db och loginsystem är rätt simpelt att fixa. Men blir ändå en del kod att skriva. Videosamtalet är för mig okända vatten, så den biten skulle ta sin tid

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tackar åter igen.

Min kunskap växer per inlägg.
Du är som ett privat komvux