Macbook Pro 2018 Problem med tangentbord
När Apple uppdaterade macbook pro's i somras så hade dem även i den nya generationen av tangentbord som inte skulle repetera sig eller gå sönder. Detta litade jag såklart dumt på när jag köpte min Macbook i November 2018.
I Januari började "N" tangenten att repetera sig ibland. Man tryckte en gång och rätt som det var så fanns det två "N".
Mitt namn på detta forum "seanashkann" är ett exempel på detta eftersom jag gjorde mitt konto i Januari och skulle egentligen ha hetat "Seanashkan" haha.
Problemet blev värre med tiden och nu har även "i", "m" och mellanslag följt samma fotspår.
Apple gick nyligen ut med att de känner till problemet, och i deras statement sa dem bara "Förlåt". Vad fan ska jag göra med ett förlåt?
Jag kan få tangentbordet utbytt, ja. Men samma sak kommer ju hända igen. Designen håller inte.
Min fråga är: Är det någon här som kan konsumentlagarna? Jag köpte datorn på Mediamarkt. Kan jag kräva pengarna tillbaka även om jag köpte datorn för 5 månader sedan? Jag vet att de kan erbjuda ett tangentbordsbyte enligt garantin men somsagt så kommer problemet att kvarstå. Har läst om folk som gjort reparationen 5 gånger och ändå börjar andra tangenter att repetera sig efter någon månad igen. Jag vill inte ha denna datorn mer. Jag brände 20k på något som enbart håller i några månader.
Hur funkar det med reklamation osv? Jagvet att jag skulle kunna ringa mediamarkt och fråga dem men jag litar inte på att de kommer ge mig svaren som gynnar mig bäst och därför tänkte jag att jag frågar här på forumet...