Permalänk

Streaming

Hejsan allihopa.

Jag går i tankarna att försöka börja streama, men är lite osäker på hur man ska göra det på bästa sätt. men mest vad ska jag använda för program och inställningar för att få så lite delay som möjligt till twitch!

Jag kommer ha en dator med intel core i9 9900k, nvidia geforce rtx 2080 ti 11GB, 32 gig med ram och ett internet på 250/100

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

OBS är ju sjukt smidigt. Finns mängder med guider på youtube hur du använder OBS på de olika plattformarna.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Absolut, dock är delayen typ sjukt stor... men jag antar att obs är det man får köra med!

Vad kör proffsstremers med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrookGamer:

Absolut, dock är delayen typ sjukt stor...

Hur pass låg delay förväntar du dig?
AFAIK så kan du komma ner till runt 4-5 sekunder delay, vilket jag kan tycka är fullt godkänt om du kör 720p eller 1080p.

Hur du än vrider och vänder på det så kommer det ändå att vara delay, frågan är var du sätter kraven för din del?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk

4-5 sekunder är absolut överkomligt!:) och vad är AFAIK?

Skickades från m.sweclockers.com