Permalänk
Medlem

Fick tracking nummer för min Batch 1 Rma idag.

Tänkte bara meddela att det äntligen är på gång för andra som också väntar på detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Kommer inte åt andra bilden. Also, jag KRÄVER ett galleri!

Jag får kolla på det i helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag lutar allt mer och mer åt att köpa Ghost S1! Har tänk luftkyla och kollat runt lite hur andra gjort och det verkar vara någon orskriven regel att om du ska luftkyla Ghost S1 måste du använda Noctuas NH-L12.

Den är dock svår att få tag på i dagsläget så nu står det mellan Cryorig C7/C7 Cu eller Noctua NH-L9a.
Som jag förstår det har C7an i bägge utförendena bättre kylförmåga än NH-L9a, men jag har en konstig boner för noctuas bruna fläktar så lutar mer åt den ändå.

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa kombos?

Edit: kan tänka mig att byta ut fläkten på C7 till en från Noctua om jag hittar någon bra adapter.

Edit2: har läst lite mera och Louqe verkar ha rekommenderat Noctua NH-L12. Nu förstår jag varför så många använder just den kylaren.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag lutar allt mer och mer åt att köpa Ghost S1! Har tänk luftkyla och kollat runt lite hur andra gjort och det verkar vara någon orskriven regel att om du ska luftkyla Ghost S1 måste du använda Noctuas NH-L12.

Den är dock svår att få tag på i dagsläget så nu står det mellan Cryorig C7/C7 Cu eller Noctua NH-L9a.
Som jag förstår det har C7an i bägge utförendena bättre kylförmåga än NH-L9a, men jag har en konstig boner för noctuas bruna fläktar så lutar mer åt den ändå.

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa kombos?

Edit: kan tänka mig att byta ut fläkten på C7 till en från Noctua om jag hittar någon bra adapter.

Edit2: har läst lite mera och Louqe verkar ha rekommenderat Noctua NH-L12. Nu förstår jag varför så många använder just den kylaren.

Luftkylning är det Noctua L9*65 , Be Quit Shadow rock LP eller Noctua L12S om man kan tänka sig att böja ner tornet till korrekt höjd.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Kenneth:

Jag fick tummen ur och gjorde ett lite enklare galleri! https://www.sweclockers.com/galleri/14810-vattenkylt-louqe-gh...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kvickstick:

@Kenneth:

Jag fick tummen ur och gjorde ett lite enklare galleri! https://www.sweclockers.com/galleri/14810-vattenkylt-louqe-gh...

Grymt! Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Finns det något officiellt svar från Louqe angående färghaveriet?
Hur i hela fridens namn kan man ha "Limestone" som går åt silver och sedan vit utan att ändra namnet?
Är det temporärt?

Permalänk
Medlem

..vill också vara med i den här klubben..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Finns det något officiellt svar från Louqe angående färghaveriet?
Hur i hela fridens namn kan man ha "Limestone" som går åt silver och sedan vit utan att ändra namnet?
Är det temporärt?

Jag frågade på Slack och fick svar från Mio att deras mål hela tiden varit att chassit ska vara Silver/vit ej Silver/grå som Batch 1 modellen.

Detta som Patrik Michalski också sa från början när Artic White utgick att Limestone ska bli så ljus som möjligt mot Vit nyans.

Så enligt mig håller dom sitt löfte först nu och därför jag valde bort Limestone pga Silver/grå när dom lovade ett Silver/Vit chassi.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Yorgo_:

..vill också vara med i den här klubben..

Du har inte missat att chassit finns hos Inet nu va?
https://www.inet.se/produkt/6903377/louqe-ghost-s1-ash

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

..vill också vara med i den här klubben..

Inet har chassit i lager så mycket enklare att köpa ett chassi idag.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@erssn: Vart köper man en sådan PSU? Google ger mig inget svar på denna frågan..

Permalänk
Medlem

Gott, jag vill hellre ha den "vita" än "silver"... Frågan är hur man vet vad man får förutom att vänta ut lagren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Jag frågade på Slack och fick svar från Mio att deras mål hela tiden varit att chassit ska vara Silver/vit ej Silver/grå som Batch 1 modellen.

Detta som Patrik Michalski också sa från början när Artic White utgick att Limestone ska bli så ljus som möjligt mot Vit nyans.

Så enligt mig håller dom sitt löfte först nu och därför jag valde bort Limestone pga Silver/grå när dom lovade ett Silver/Vit chassi.

Innebär det att vi som fått Limestone Batch 1 kan be om att få "byta" till Batch 2/göra en RMA?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Sir:

@erssn: Vart köper man en sådan PSU? Google ger mig inget svar på denna frågan..

Det är en kille vid namn "Gury" som sitter i shengzen och tillverkar dessa under namnet G-unique. Du hittar mer info HÄR. Det finns även en discordkanal där man får direktkontakt med gury inför beställning. Han tillverkar även chassin och andra psu-relaterade prylar.

Såhär ser det ut i mitt bygge:

/erssn

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Innebär det att vi som fått Limestone Batch 1 kan be om att få "byta" till Batch 2/göra en RMA?

Tror inte dom kommer godkänna detta om ditt Limestone är enhetligt i färgen.

Utan bara chassin med stora skillnader i färgen kommer bli godkända för Rma.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Gott, jag vill hellre ha den "vita" än "silver"... Frågan är hur man vet vad man får förutom att vänta ut lagren

Ställde också frågan om dom gett tydliga anvisningar till fabriken att den Silver/Vita modellen blir standard.

Fick inget svar på detta idag.

Säkert många som reagerat på bilderna som en annan, men tidigare förra veckan sa han att Silver/Vita är deras mål och ej den Silver/gråa.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Ställde också frågan om dom gett tydliga anvisningar till fabriken att den Silver/Vita modellen blir standard.

Fick inget svar på detta idag.

Säkert många som reagerat på bilderna som en annan, men tidigare förra veckan sa han att Silver/Vita är deras mål och ej den Silver/gråa.

Kul om man vill köpa till tophat nu i efterhand. ;/

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

@Dekkan: I värsta fall så får du köpa en från t.ex Inet och lacka om allt själv (chassi + tophat)

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk

Är det någon som har kollat på fläktfilter till chassit?
Jag kör med 240 radiator (AIO till CPU) i toppen som insug, funderar på att sätta filter antingen innanför eller utanför "locket" på tophat:en..
Ngn annan som gjort det? Gör det skillnad även om grafikkortet (som är open air) inte har filter?

Permalänk
Medlem

Tips, Sapphire pulse vega56 passar inte - kortet är för tjockt.

Permalänk
Medlem

Hej jag är en ny medlem av Louqe gänget och hade lite funderingar om CPU kylaren, jag har sett att Noctua NH-L12 ska vara toppen, men den verkar ha utgått från sortimenten, kommer NH-L12s att passa istället?

Köpt/beställt:
Chassi: Loque Ghost S1 Limestone
CPU: i5-9400F
Lagring: Samsung 970 Evo 1TB
Moderkort: Gigabyte B360N WiFi
PSU: Corsair SF600
RAM: Corsair LPX 16GB

TBD:
CPU kylare
GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkarn:

Hej jag är en ny medlem av Louqe gänget och hade lite funderingar om CPU kylaren, jag har sett att Noctua NH-L12 ska vara toppen, men den verkar ha utgått från sortimenten, kommer NH-L12s att passa istället?

Köpt/beställt:
Chassi: Loque Ghost S1 Limestone
CPU: i5-9400F
Lagring: Samsung 970 Evo 1TB
Moderkort: Gigabyte B360N WiFi
PSU: Corsair SF600
RAM: Corsair LPX 16GB

TBD:
CPU kylare
GPU

NH-L12s passar egentligen inte, det finns vissa som har böjt ihop den en aning för att få in den men det är något man gör på egen risk.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

hm ja det låter lite riskabelt, tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Är det någon som har kollat på fläktfilter till chassit?
Jag kör med 240 radiator (AIO till CPU) i toppen som insug, funderar på att sätta filter antingen innanför eller utanför "locket" på tophat:en..
Ngn annan som gjort det? Gör det skillnad även om grafikkortet (som är open air) inte har filter?

Jag funderar på det här som jag precis stötte på https://www.demcifilter.com/
Kanske sätta något sådant magnetiskt på utsidan av chassit tänker jag mig. För insåg både på cpu och gpu sidan.
Verkar ju finnas i alla möjliga modeller under hur det kommer se ut dock

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har varit en ägare av min Ghost S1 sen lanseringen, men tog ca. 4 månader innan jag beställde komponenter till den. Men här är den!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Tja!

Precis fått hem mitt case, och sitter nu med en komponentbeställning. Jag har det mesta klart, men fastnar på CPU-cooling.

- Jag tog hem en L tophat, för att få plats med en AIO för CPUn, men funderar nu på att gå mot luftkylning istället, av estetiska skäl.
- NH-L12S är ju för stor, annars hade det varit perfekt. Vilka andra alternativ finns det som funkar?

Kör en i7-9700k. Kommer mest att använda burken för lättare gaming och Excel-stök.

TACK!

Permalänk
Medlem

Jag kör en cryorig c7 på en 8700k utan problem i min ghost.
Har iofs inte tokpressat den på något sätt utan bara spelat som en normal människa.
Ingen OC förutom minnena som kör 3200. Knäpptyst.
Deras egna test av den får den ju att se dålig ut men jag upplever den inte alls så.

Edit: dessutom är det typ 4cm eller så från flänsarna till sidan så man kan byta ut den medföljande fläkten till någon gigantor fläkt om man önskar

Permalänk
Medlem

Hej!

Har lite funderingar till CPU kylare till min Ryzen 5 2600. LH12 är ju ur produktion och jag har kollat på Scythe Shuriken 2 REV B + den här : https://www.inet.se/produkt/5320254/noctua-nf-a12x15-pwm-prem...

Men det vore såklart smidigast att köpa en "färdig" combo, den här (L9a) verkar ju vara ganska perfekt enligt mig men inte hört någon som använt den så tänkte bara kolla vad ni säger om den?

https://www.webhallen.com/se/product/276254-Noctua-NH-L9a-AM4...

Tack!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raksol:

Hej!

Har lite funderingar till CPU kylare till min Ryzen 5 2600. LH12 är ju ur produktion och jag har kollat på Scythe Shuriken 2 REV B + den här : https://www.inet.se/produkt/5320254/noctua-nf-a12x15-pwm-prem...

Men det vore såklart smidigast att köpa en "färdig" combo, den här (L9a) verkar ju vara ganska perfekt enligt mig men inte hört någon som använt den så tänkte bara kolla vad ni säger om den?

https://www.webhallen.com/se/product/276254-Noctua-NH-L9a-AM4...

Tack!

Varför inte satsa på
https://www.webhallen.com/se/product/264772-Noctua-NH-L9x65-S...

Visa signatur

Blank