Dålig batteritid på min Galaxy S10 Plus

Permalänk
Medlem

Dålig batteritid på min Galaxy S10 Plus

Hej. Är det någon annan som upplever dålig batteritid på deras s10 plus? Läst så mycket bra om batteritiden och den har visat sig bra i tester och att man ska få 6h+ i skärmtid. Jag själv snittar på ca 3,5-4h skärmtid. Känns inte som om allt är som det ska. Någon som upplever samma sak? Någon som vet någon lösning? Bifogar hur det tex var idag med min skärmtid. 3,5h skärmtid och 18% batteri kvar.

Permalänk
Sötast

Har läst en tråd på XDA där en bugg orsakad av VOIP samtal gör att telefonen ej kan gå ner i deep sleep om man tagit emot ett samtal.

En omstart av telefonen löser detta.

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s10/how-to/galaxy-s10...

(Finns många fler trådar)

Men hmm, ser ut att den buggen skall vara patchad enligt google, kör du senaste versionen och använder du voip?

Edit:

Som du ser på min (S10+) så finns det mycket kräm kvar att hämta, så någon app är säkerligen boven för dig, om det visar sig att det inte är buggen ovan jag nämnt.

Permalänk
Medlem

@Allexz:

Ja din skärmtid ser ju sjukt mycket bättre ut en min. Grejen är att när jag tittar på appar som använder mycket batteri är det inget som ser onormalt ut. Jag använder visserligen Whatsapp men aldrig för faktiska samtal utan bara för SMS så vet inte om det räknas som VIOP. Jag har startat om telefonen flera gånger och batteritiden blir ändå inte bättre.

Permalänk
Inaktiv

Du måste starta om telefonen efter varje samtal, de ska lösa detta på nästa telefon modell.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon298854:

Du måste starta om telefonen efter varje samtal, de ska lösa detta på nästa telefon modell.

Tror inte det behövs en helt ny telefonmodell för att lösa ett fel mjukvaran, snarare så kommer det säkerligen en hotfix inom kort.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Haft samma problem med 2-3 olika samsung modeller.

Linus har till och med gjort en hel video om det:

https://www.youtube.com/watch?v=n46s_iF_IV4

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

"i work at a cellphone repair shop ubreakifix, and we are partnered with samsung as their service provider and they have given us a pmic battery testing jib, it basically detects the motherboard leaking the battery even when the phone is off or not being used, it seems to affect s8, s8+, note 8s and s9 s9+ havent had a note 9 in with any battery issues yet. samsung requires us to advise the customer to send the phone back for an exchange as this is a manufacturer defect. im sure samsung hasnt said anything to you linus or any other customers publicly because obviously youd make a video on this defect and they would have a bad image. but please thumb up this comment so everyone can see it, its not every phone that is affected although it is a very common issue."

Permalänk
Medlem

Jag tycker batteritiden på S10+ är helt ok. Trodde först det var nått fel då den gick från typ 90% till 45% på några timmar. Då upptäckte jag att WiFi File Transfer hade varit påslaget o jag antar att det drar mycket batteri. Men nu har jag glömt o ladda den på 3-4 dagar o den står på 35%. Vet att jag ringt ett samtal som varade i över en timme, o lite kortare samtal, o lite meckande, med mitt smarta hem o så.

Visa signatur

💻 Asus ROG GL703GE | 17,3" | Intel® i5-8300H 2.30 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce GTX 1050Ti - 4 GB | 256 GB SSD & 256 GB SSD
💻 Asus ROG G74SX | 17,3" | Intel® i7-2630QM 2.20 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce® GTX 560M - 3GB | 500 GB SSD
💻 Acer Aspire A515-45 | 15,6" | AMD Ryzen 5 5500U 2.40 GHz x 6 | 16 GB | Intel Iris Xe Graphics - 4 GB | 512 GB SSD & 250 GB SSD
💻 HP ProBook 6570b | 15,6" | Intel® i3-3110M 2.40 GHz x 2 | 4 GB | Intel® HD Graphics 4000 - 1792 MB | 1TB HDD
📱 Samsung S21 Ultra 5G | 📱 Samsung S8+ | 🖨️ Creality Ender-3 S1 Pro (3D-skrivare)