Permalänk
Medlem

Bärbar dator med 2 grafikkort.

Köpte en Huawei MateBook X Pro i7 och är super nöjd. Känner dock lite då och då att det laggar i menyer och så.
Gick in o kollade under enhetshanteraren och såg att 2 grafikkort är igång. Så min tanke var att om den kör på den lilla intel uhd620 så kanske det är därför det små laggar ibland. Så jag har disableat den.

Men något säger mig att det inte alls ska vara så eller? Kör datorn det mndre grafikkortet för batteriets skull primärt? eller hur funkar det?

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Inaktiv

Känns ju lite som att operera bort ena armen på en kulstötare för att hans kompis råkat snubbla några gånger. Låter skumt med ett kort som kan spela filmer i ultra hd men inte operativets menyrutor... RAM, CPU-throttle och hårddisk eller virus är väl ändå värdigare kandidater?

Hursomhelst oavsett om du "stänger av" kortet så brukar det vara det CPU-integrerade kortet som skärmen är kopplad till så oavsett hur du gör så går det ingen bild till skärmen utan att den först behandlats av "det lilla" kortet. Det stora aktiveras när du spelar eller gör något annat mer krävande. För säkerhets skull är det bäst att inte fibbla med sånt där jox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon307719:

Hittade vad det var. Tydligen har Intel en funktion som heter: Självuppdatering av panel.
När den är aktiverad på energi profilerna så laggar skärmen till lite då och då.

http://forum.notebookreview.com/posts/10748057/

Nu är den trevligt mjuk som jag har sett på reviews

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Inaktiv

Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com