Ska jag köpa PC eller Mac? (den enda tråden)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av mrvision:

Visst men då har vi som du nämnt ett helt annat pris.

Grejen med att köpa en Appleprodukt att det nästan inte går att komma billigt undan.

Håller med, det är nästintill omöjligt att handla billigt om man ska ha Mac produkter.

Hitta en Mac Book Air (tidigt 2015) på Blocket för 4500 kr med kartong och alla tillbehör, samt knappt använd.
Det betyder att den är i väldigt gott skick plus förutom standard model så hade denna 256 GB drive.

Titta på bilderna och tänkte för mig själv, ska jag slå sak i saken och köpa en Mac Book Air.
Tänkte det blir inte bättre än så här.

Men när det kommer till kritan och man ska punga ut med riktiga pengar så tänker man både två och tre gånger.
Jag skiter i Mac och satsar på PC istället, får så oerhört mycket mer för pengarna, skillnaden på prestanda är enorm.

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av pompado:

Håller med, det är nästintill omöjligt att handla billigt om man ska ha Mac produkter.

Hitta en Mac Book Air (tidigt 2015) på Blocket för 4500 kr med kartong och alla tillbehör, samt knappt använd.
Det betyder att den är i väldigt gott skick plus förutom standard model så hade denna 256 GB drive.

Titta på bilderna och tänkte för mig själv, ska jag slå sak i saken och köpa en Mac Book Air.
Tänkte det blir inte bättre än så här.

Men när det kommer till kritan och man ska punga ut med riktiga pengar så tänker man både två och tre gånger.
Jag skiter i Mac och satsar på PC istället, får så oerhört mycket mer för pengarna, skillnaden på prestanda är enorm.

MVH

Hur mycket pengar tänkte du spendera?

Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 1070 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30