"always on top" för fönster?

Permalänk

"always on top" för fönster?

Finns det någon funktion ännu (Windows 10) för detta?

Tycker det är så extremt dåligt att det inte funnits (iaf i de tidigare Windows), något jag personligen skulle använda mig av oerhört mycket om det fanns. Vi har ett OS som alltså heter "windows" men en så pass enkelt och vital funktion som att klistra ett fönster så det inte minimeras så fort man öppnat något annat, finns inte. Hade kunnat vara acceptabelt om Microsoft var 1 person som jobbade gratis men så är det ju inte riktigt..

Funderar annars på 3:e parts program som gör det möjligt, någon som hittat något som fungerar? Provade Deskpins men det fungerar inte för mig (testade att klistra spelet Rimworlds fönster, men Deskpins fixar inte det - får något felmeddelande bara).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Jag använder ett enkelt script i Autohotkey så att valt fönster förblir ”always on top”, tills man trycker på den keybinden igen (då släpps always on top funktionen). Kan dela det senare i eftermiddag om det är av intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ekback:

Jag använder ett enkelt script i Autohotkey så att valt fönster förblir ”always on top”, tills man trycker på den keybinden igen (då släpps always on top funktionen). Kan dela det senare i eftermiddag om det är av intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Något liknande detta antar jag? left ctrl + left alt + b i detta fall, går att ändra enkelt.

<^<!b:: Winset, Alwaysontop, , A Return

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Något liknande detta antar jag? left ctrl + left alt + b i detta fall, går att ändra enkelt.

<^<!b:: Winset, Alwaysontop, , A Return

Ja det stämmer nog är på jobbet så kan inte dubbelkolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red

Permalänk

Innan jag hade Autohotkey så körde jag med AlwaysOnTopMaker som har fungerat sedan win7. Men annars om du gör en google sökning så hittar du divarse program som fungerar.