Val av ny telefon. Zenfone 6?

Permalänk
Medlem

Val av ny telefon. Zenfone 6?

Hej. Behöver tips och idéer. I morse så tappade jag min P20 Pro i bordet och fick en spricka över hela skärmen samt ett naggat hörn även fast den hade flippcover.

Men är på jakt efter en ny telefon. Haft problem med att min P20 Pro inte fixar Push-Notiser. Kan ex öppna Blocket eller Messenger och så kommer notiserna när appen öppnas.

Tar gärna tips, skulle önska IP68, gärna inte mer än 15cm i höjd så runt 6" skärm och runt 4000mAh och dualsim. De jag har tittat på är:
- Asus Zenfone 6 128Gb (saknar IP-klassning och att kamerans ska flippa runt för att låsa upp den känns konstigt, dock ingen notch)
- OnePlus 7
- K20 och K20 Pro har jag inte riktigt fått något grepp om, så tar gärna tankar kring den.

Så har ni tips så mottages de med varm hand, antingen om ni letat efter er nästa telefon eller har en själv som ni är nöjda med.

Ha en fortsatt fin helg

Permalänk

Om det inte står och faller med dualsim vill jag tipsa om Google Pixel 3a eller 3a XL, fördelarna att få 3 års uppdateringar först och ett rent android med en kanon kamera (nattläget) och väntar du lite så kommer det gå att beställa här i sverige, inet kommer bland andra att ta in dem.

https://classic.prisjakt.nu/#rparams=ss=google%20pixel%203a

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Om det inte står och faller med dualsim vill jag tipsa om Google Pixel 3a eller 3a XL, fördelarna att få 3 års uppdateringar först och ett rent android med en kanon kamera (nattläget) och väntar du lite så kommer det gå att beställa här i sverige, inet kommer bland andra att ta in dem.

https://classic.prisjakt.nu/#rparams=ss=google%20pixel%203a

Ah, tack för tipset. Förstått att jag kommer få prioritera ner något, kan tänka mig att gå tillbaka till två telefoner bara man får något form av ip, ska kolla in nya Pixel. Skönt att slippa köpa från utlandet.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar OP7, supernöjd med min!

Permalänk
Medlem

Kör en Asus m2 pro den har gorila glass 6 och 5000mah batteri . Super nöjd viktigt med ett bra glass

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av apentti:

Rekommenderar OP7, supernöjd med min!

Den är en kandidat, saknar min 3a ibland men den har ökat lite i pris.

Skrivet av Oskar80:

Kör en Asus m2 pro den har gorila glass 6 och 5000mah batteri . Super nöjd viktigt med ett bra glass

Skickades från m.sweclockers.com

M2 har jag missat, blir att kolla in, tack för tipset.