Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny gaming dator max 35k

Har inte köpt eller byggt dator på 8år, letar nu efter en riktigt bra gaming laptop. Bryr mig inte så mycket om tyngd/utseende på laptopen utan bara prestanda.

Har läst runt lite på grafik och rtx 2080 är det bästa man kan få för det priset? Vilken laptop rek ni?

Har pysslat ihop denna på shark gaming, men vet inte om hur bra laptopen är i övrigt, för samma pris får man väl inget bättre?

Shark Gaming 4G17-80
Barebone1 x Barebone 4G17-80 G Sync (P775TM1-G)
CPU1 x Intel Core i9-9900K RAM1 x Crucial 2x16GB 2400 Mhz Laptop Systemdisk1 x SAMSUNG 970 EVO PLUS 1TB NVMe M.2 Lagringsdisk1 x Gigabyte 240GB 2.5" SSD Windows1 x Microsoft Windows 10 Pro OEM - UK

Denna hamnade på 40k dock

Permalänk
Keeper of the Bamse

Razer Blade 15 finns med 2080 maxQ, 240hz skärm, 16GB ram, 512GB ssd.

https://www.razer.com/eu-en/gaming-laptops/razer-blade/shop

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna setup, är det det bästa man kan få för 40k?

Någon med erfarenhet av shark gaming?

Shark Gaming 4G17-80
Barebone1 x Barebone 4G17-80 G Sync (P775TM1-G)
Grafikkort GEFORCE RTX 2080
CPU1 x Intel Core i9-9900K Processor
RAM1 x Crucial 2x16GB 2400 Mhz Laptop RAM
Systemdisk1 x SAMSUNG 970 EVO PLUS 1TB NVMe M.2 SSD Lagringsdisk1 x Gigabyte 480GB 2.5" SSD
Windows1 x Microsoft Windows 10 Pro OEM - UK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De är ganska stora i Danmark tror jag. Bygger sina datorer på Clevo samma som Webhallen och PC-Konsulten. Du kan ju maila alla tre och fråga om offert. Då får du säkert ner priset en bit.

Komponenterna såg bra ut men varför ska du ha en SSD som lagringsdisk?

Permalänk
Medlem

@langvisaren: du har helt rätt, på lagringen spelar det ju ingen större roll hur snabb disken är, kan hellre välja stort där. Jag jämförde pc konsulten, Shark gaming och XMG i Tyskland, men bäst pris gav shark gaming. Men du kanske menade att skicka in ett meddelande till de?

Permalänk
Medlem

Karre88, hoppas du inte tar illa upp om jag ber folk tipsa om laptops i samma prisklass men där storlek och vikt är viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Menade att de flesta datorbyggare är prutbara särskilt om du visar på att någon annan är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har varit på resande fot i jobbet i snart åtta år och ägd fem stycken bärbara speldatorer, alla från ASUS. Kan inget annat att rekommendera ASUS. G55an jag köpte 2013 med ett GTX660m rullar fortfarande och klarar galant de spel som fanns då. Köpte även en 15'' med ett 1070 innan miningkrisen och kört med den i snart tre år och den fungerar fortfarande riktigt bra. Har en kollega som bara kör MSI. Samma även där. Riktigt bra kvalité rakt igenom. Tråkigt att priserna fortfarande ligger höga. strax runt 30k räckte gott och väl för en flaggskeppsdator med xx80 för några år sedan.

Lite tips.
- Om du har möjlighet kolla på den datorns du tänkt köpa och be något köra igång typ 3dmark eller något saftigt spel och se hur den presterar.
- En 15'' låter i regel mer än en 17''.
- Ska du ha en smal dator så får du gå upp i pris om du inte vill att datorns ska låta som ett jet.
- xx60 är har alltid varit väldigt prisvärd och xx70 serien detsamma.
- Om du har tid så håll utkik efter annonser. Väldigt många köper den grymma LPs och ångrar sig efter några månader.

Hoppas du hittar någon grym en.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående skribent.

I dagens samhälle skulle jag aldrig välja en 15 tummare i den här prisklassen. 17 tum ska det vara.

Sen undrar jag om man kan uppnå 144 hz om man skulle vilja koppla dessa laptops till extern större skärm genom DVI-dual? (om det nu ens finns dvi-duals-utgångar på dessa gaming laptops)