Spel via Xbox Game Pass PC utan Win.Ver. 1903?

Permalänk
Medlem

Spel via Xbox Game Pass PC utan Win.Ver. 1903?

Går det att spela spelen man får tillgång till genom detta game pass för PC utan att installera Xbox-appen som verkar kräva Windows-version 1903? Min dator verkade inte alls gilla den uppdateringen just nu och fastnar i boot om jag försöker installera den.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Går det att spela spelen man får tillgång till genom detta game pass för PC utan att installera Xbox-appen som verkar kräva Windows-version 1903? Min dator verkade inte alls gilla den uppdateringen just nu och fastnar i boot om jag försöker installera den.

Tvivlar alltså, jag var tvungen att uppdatera till 1903 för att ens kunna installera via MS store

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@frong: Jag tror att du fortfarande kan installera alla spel som är "play anywhere" från windows store utan 1903.
https://www.trueachievements.com/forum/viewthread.aspx?tid=98...

Detta fungerade med vanliga gamepass för xbox (vilket ingår i ultimate),
haken är nog kanske att om du bara har gamepass PC så krävs nog 1903 då playanywhere utgår från licensen du får via Xbox.

Men lyckas du inte ens börja installera är det nog något annat, den gillar ju t.ex inte om man har USB-diskar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Tvivlar alltså, jag var tvungen att uppdatera till 1903 för att ens kunna installera via MS store

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har installerat spel och allting, men fastnar på launch.

Skrivet av pacc:

@frong: Jag tror att du fortfarande kan installera alla spel som är "play anywhere" från windows store utan 1903.
https://www.trueachievements.com/forum/viewthread.aspx?tid=98...

Detta fungerade med vanliga gamepass för xbox (vilket ingår i ultimate),
haken är nog kanske att om du bara har gamepass PC så krävs nog 1903 då playanywhere utgår från licensen du får via Xbox.

Men lyckas du inte ens börja installera är det nog något annat, den gillar ju t.ex inte om man har USB-diskar i.

Jag kan hämta spelen, men kommer ej någonvart när jag startar spelen. Bland annat fått att inlog saknas på Forza.

Kul.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det finns ingen work-around så man kan installera Xbox-skiten utan att ha 1903?

Alt. när väntas 1903 vara så stabil att man vågar försöka installera det igen?

Känns ju sådär kul att ligga med en prenumeration när man inte kan lira spelen...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA