SSELodgen är nytt för mig, men BethINI har jag kört tidigare. Utrymmesbrist är inte heller något problem, har lagt spelen på en separat SSD så där finns gott om space.
Anledningen är att Dyndolod inte formellt finns (mig veterligen) och det skapar också tonvis med onödiga script. SSELodgen kommer från samma skapare men är mycket lättare. Sätt lightning på -2 så får du samma ljus på lods som i övriga spelet.
Mitt problem blir oftast att jag hittar för många mysiga moddar där det kanske saknas understöd eller vettigt testunderlag. Kommer köra mer slimmat den här gången, för att uppnå stabilitet. Sedan kan man alltid laborera efter att man väl har en fungerande "bas" att stå på.
Exakt så brukar jag också säga. Sedan, inom en timme, har man lassat in ytterligare sju moddar.
Japp, jag håller på att göra om min lista från grunden, SFO har har också hängt med sedan det uppdaterades för SE, nackdelen är att det inte är kompatibelt med en del moddar som tex förbättrade vanliia träd (Någon som testat denna? https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/11008 ) och liknande.
ELFX är väl också en gammal trotjänare.
https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27043
SFO har ju delats upp i groundcovers och groundcovers samt träd, där den tidigare tillåter att man mixar. Jag körde in 3d Trees, lade på nån larger trees mod, och körde in SFO