In-Ear Monitor hörlurar för max 1500kr

Permalänk
Medlem

In-Ear Monitor hörlurar för max 1500kr

Hej.

Min yngre bror har börjat sitt första år på gymnasiet och han går Musikproduktion på Rytmus i Borlänge. Nu är han ute efter ett par In-Ear Monitor hörlurar.

Krav:

Ska användas främst för dj (lyssna på musik, när han gör egen musik och så vidare).
Ska vara väl isolerad.
Budget: Max 1500kr

Han har i nuläget fastnat för dessa:

https://www.gear4music.se/sv/PA-DJ-and-belysning/Shure-SE215-...

Ett par Shure SE215 Slutna In-Ear Hörlurar, Clear.

Undrar om det finns ett par som är lika bra/bättre och priset överstiger inte budgeten.

Permalänk

Jag har lång erfarenhet av musikproduktion, avverkat en drös slit-och-släng pluggar som befinner sig i den prisklassen och SE 215 är det första paret på länge som jag är nöjd med. Ljudet är väldetaljerat och musikaliskt, alla delar är slitstarka som fan och går att byta ut utan att behöva köpa ett nytt par. SE315 är snäppet mer neutrala i basregistret och går att få för er budget. Personligen tycker jag både 215 och 315 är något skarpa i diskanten och behöver EQ-justering, även om det är avsevärt mindre än de flesta andra pluggar (som är rent horribla), och tycker inte basen är överdriven - jag skulle inte vilja ha en lägre bas som 315, även för provisorisk monitoring. Det är inga mirakellurar men det går till och med att göra bra låtar på ett par portapro om man vet hur man ska lyssna. Håll budgeten tills han lärt sig mer om produktion, det tar lång tid att utveckla proffsig hörsel. Påminn honom att slutmixa på låg volym så är det lättare att jämföra med andra låtars egenskaper.

Skickades från m.sweclockers.com