27" 1440p / 60 Hz Skärm: Dell U2719D eller annan?

Permalänk
Medlem

27" 1440p / 60 Hz Skärm: Dell U2719D eller annan?

Har vart sugen på en ny skärm ett tag. Har idag en äldre 1080p "Ultrasharp" och är väl i det stora hela nöjd men skulle vara trevligt med högre upplösning.

Sitter med ett Nvidia 1060 6 GB och uppdaterar jag i framtiden lär jag inte gå upp i "klass" pga priserna. Spelar dessutom aldrig FPS utan mest "långsamma" spel som MMO, Strategi och "byggarspel", därför känns 144 Hz inte så relevant.

Dell har nu "black friday i Juli" och bra rabatt på många varor. Hittat en Ultrasharp av 2019 års modell (U2719) för 3300kr, mot normalt pris som legat ca 1000 kr över om man tar en titt på prisjakt. Finns det några andra skärmar man bör fundera på i samma kategori? Föredrar korrekta färger över snabb respons osv. IPS är också ett krav.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Ibymafayhas: Den här typen av allroundskärm, 2560x1440/60 Hz på 27-tum med IPS-teknik hör till de enklaste köpen du kan göra. Ingen jag sett har visat dålig bildkvalitet. Där det skiljer sig är mer på finesser, anslutningar, byggkvalitet och stativ. Fördelen för dig att fortsätta med Dell är att vet ganska väl vad du får.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för inputen. Blev en beställning.

Permalänk
Medlem

@Ibymafayhas: Hur gillar du skärmen? funderar på att beställa en..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

@Ibymafayhas: Hur gillar du skärmen? funderar på att beställa en..

Den är riktigt trevlig. Bra färger som sig bör. Något mer BLB än min tidigare 2412M, men inget som stör mig alls då jag ser filmer på tv:n. För det pris jag fick ge (3300 kr) så är det ett fynd.