Paket från postnord, dåligt skick?

Permalänk
Medlem

Paket från postnord, dåligt skick?

Hej!

Hämtade ut ett paket från postnord i dag i väldigt dåligt skick som ska innehålla dator delar. Finns godis i förpackningen dessutom fast att jag inte beställt något (Syns på tredje bilden).

Bilder : https://gyazo.com/fbfff8b1ffc2aaf56eb135493fce00aa https://gyazo.com/be05856fbf4832651e6dcc83b25cf7e2 https://gyazo.com/daa557b943aef13d53ba9b447ff611a1

Är detta normalt?

Vågar man öppna förpackningen?

förtydligade rubriken
Permalänk
Medlem

Inget fel på den förpackningen. Bara öppna och vara glad för sakerna du handlat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

Skicket ser ut att vara ganska standard för mig.

Vissa butiker skickar med godis som en liten bonus.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Inget fel på den förpackningen. Bara öppna och vara glad för sakerna du handlat

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Dock är det inte lite konstigt att man förpackar det så slött när det gäller en processor?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ja det är normalt, gissar på att du har handlat från inet eftersom de skickar med godis och paketerar på det sättet.

Skrivet av CanneN:

Tackar!

Dock är det inte lite konstigt att man förpackar det så slött när det gäller en processor?

processorer är chocktåliga, hårddiskar däremot är något som man vill vara väldigt noga med hur det paketeras.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Måste säga att det där är väldigt bra packat ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CanneN:

Tackar!

Dock är det inte lite konstigt att man förpackar det så slött när det gäller en processor?

Processorn ligger skyddad i skyddet så att säga. Både förpackning och i plast som är av hårdare modell.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Ja det är normalt, gissar på att du har handlat från inet eftersom de skickar med godis och paketerar på det sättet.
https://i1139.photobucket.com/albums/n541/arr0gant/inetspaket1.jpg

processorer är chocktåliga, hårddiskar däremot är något som man vill vara väldigt noga med hur det paketeras.

Tack så mycket!

Är 16 år så har ingen koll.

Permalänk
Inaktiv

Be om en returblankett och skicka tillbaka godiset, dumt att få något man inte beställt

Permalänk
Medlem

Ska vi prata dålig packetering behöver vi se insidan av paketet, inte utsidan.
Vad gäller utsidan så ser allt rätt och riktigt ut, precis som tidigare användare svarat.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Be om en returblankett och skicka tillbaka godiset, dumt att få något man inte beställt

haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Ska vi prata dålig packetering behöver vi se insidan av paketet, inte utsidan.
Vad gäller utsidan så ser allt rätt och riktigt ut, precis som tidigare förklarat.

Kan väl ta en bild och visa nu när jag öppnat upp kartongen. En sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Ska vi prata dålig packetering behöver vi se insidan av paketet, inte utsidan.
Vad gäller utsidan så ser allt rätt och riktigt ut, precis som tidigare användare svarat.

Bild på "ungefär" hur det låg. : https://gyazo.com/4d27ecffda4789e43f8d44d6835c8b54

Permalänk

Tycker det ser helt ok ut, har fått betydligt värre försändelser. Minnen och cpu är inte de känsligaste delarna heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Hade ett serviceärende med en laptop. Asus zenbook 13" och ca 1,3cm tjock. När jag hämtade ut den var kartongen 20x30x40cm. Den var inlindad i vanlig bubbelplast 3 varv. 2 varv med stor bubbelplast runt det samt extra stora bubbelplastkuddar runt om allt.

Eftersom de alltid, eller oftast skickar med godis gjorde jag det när jag skickade in den. Hörde sen att inet har en snubbe som packar upp allt för att sen skicka till serviceavdelningen, att det var han isf som fick mitt godis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

16 bast och Ryzen 9 ägare? [color="12 KÄRNOR"][/color] Fasen det är mer än en annan har råd med... Dessutom gratis pingvinstång. En annan får nöja sig med 6 kärnor och kanelbullar! När jag var 16 år så var det Pentium på otroliga 200 Megahertz och 128MB RAM som gällde...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

16 bast och Ryzen 9 ägare? [color="12 KÄRNOR"][/color] Fasen det är mer än en annan har råd med... Dessutom gratis pingvinstång. En annan får nöja sig med 6 kärnor och kanelbullar! När jag var 16 år så var det Pentium på otroliga 200 Megahertz och 128MB RAM som gällde...

200Mhz + 128MB ram?!
Min första dator hade 65Mhz med hela 4MB ram 😉
Det var grejer då 😎

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Jag flyttade ut denna tråd till konsumenträtt där den passar bättre

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

En kommentar till förpackningen. När kartongen är vikt på detta sätt fungerar "vingarna" som deformationszoner och skyddar innehållet väldigt bra.