Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Delerium:

Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa en så dyr smartphone med bara 64 GB minne. Visst, den blir ännu dyrare om man väljer en större variant men om man ändå betalar så mycket pengar är det dumt att göra sig begränsad av lagringen.

Behöver man verkligen mer än 64 GB när operatörerna erbjuder obegränsad surf för 649 kr/mån med iPhone 11 Pro? Kamerabilderna sparas med hög upplösning i molnet och lägre upplösning lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2015

Ofattbart att detta är Appels "pro" flagship modell år 2019. Det ända som står ut är kameran men resten är helt värdelöst. 60hz skärm på en pro modell? Kom igen. När det kommer till design har det stått still i 3 år. iPhone X designen är fortfarande den som gäller med lite detaljer i ändring. En stor klumpig notch, medans konkurrenterna går mot 100% display. Inga nya speciella features, inga värda att nämna iallafall till ett saftigt pris på 18895.- för modellen med 512 gb.

Kollar man på Acer rog 2 endast för att titta på hårdvaran till det givna priset så har den 6000 mah batteri, 120hz, 440ppi, amoled, 48mpx, 18 mpx, snapdragon 885, 12 gb ram, 1 TB minne + features som gör att rörandet av skärmen känns snabbare.

Nu är denna mobil inget för de flesta, inklusive mig, för den utåtstående gaming designen och deras mjukvaro etc men tycker Appel minst skulle matcha marknadens hårdvara för det skyhöga priserna. Acern kostar 6500 medans 11 pro kostar 18895. Uselt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Perkoff:

Behöver man verkligen mer än 64 GB när operatörerna erbjuder obegränsad surf för 649 kr/mån med iPhone 11 Pro? Kamerabilderna sparas med hög upplösning i molnet och lägre upplösning lokalt.

Jag vill kunna ha mina bilder och videos sparade lokalt i högsta kvalitet. Tycker jag att man ska kunna göra utan större begränsning. Jag köper alltid mina iPhones med största möjliga lagringsutrymme och för mig har det aldrig varit några problem. Men man fyller lätt upp mer än hälften när den börjar få några år på nacken.

Asus K7M, AMD Athlon Slot A 1000 MHz, 3Dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.