Oneplus 7T lanseras den 10 oktober – får 90 Hz AMOLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 7T lanseras den 10 oktober – får 90 Hz AMOLED-skärm

Nästa Oneplus-telefon lanseras den 10 oktober. Det handlar om Oneplus 7T-serien, där ett av de stora dragplåstren blir en 90 Hz AMOLED-skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och här hade man tänkt beställa en OP7 Pro. Ska man vänta till oktober kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Och här hade man tänkt beställa en OP7 Pro. Ska man vänta till oktober kanske?

Beror lite på, priserna kommer ju antagligen inte förändras. De nya kommer ju kosta lite mera så om du inte vill lägga mera pengar än vad en PRO kostar nu så är det bara att slå till. Oneplus är ju inte kända för att sänka priser.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Trevlans. Nu fungerar ju "tyvärr" min 2,5 år gamla XZs utmärkt fortfarande så lär väl avvakta lite till pga det är svårmotiverat att byta bort den. Är ju smålänning trots allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Och här hade man tänkt beställa en OP7 Pro. Ska man vänta till oktober kanske?

Annars finns redan Oneplus 7 Pro som har en 90hz skärm.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Fint!
Sitter med en OnePlus 7 Pro och sicket flyt det är på den telefonen. Hoppas definitivt att flera telefoner hänger på med högre Hz skärmar då det känns högst tveksamt att jag vill gå tillbaka till 60hz på nästa telefon om cirka 3 år / när det är dags för en ny.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Blir ingen mer OnePlus för mig förrän de slutar pilla på oföränderliga batteribesparingsfunktioner.
Vill jag ha notiser så ska jag få dem. OnePlus ska inte bestämma att telefonen inte får notiser förrän jag väcker telefonen. Dumt och mycket irriterande.

Permalänk
Medlem

fast 90hz kommer ge väl usel batteritid ? tycker oneplus är så jäkla överskattade o dyra idag ändå. Sen läser man hur aggressiva dom är på att stänga ner appar i förtid, bara nokia är värre typ..

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna uppgradera till en från min S8+ om den hade trådlös laddning. Man har ju fixat plattor lite varstans nu och vill gärna kunna fortsätta använda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Beror lite på, priserna kommer ju antagligen inte förändras. De nya kommer ju kosta lite mera så om du inte vill lägga mera pengar än vad en PRO kostar nu så är det bara att slå till. Oneplus är ju inte kända för att sänka priser.

Här snackar vi ju dock om den vanliga OP7T och inte pro versionen, skulle gissa på att OP7T hamnar mellan 6-7k kontra OP7 Pro som just nu ligger kring 8,5k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

...jag trodde 240hz var standard

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Relik 📜

Har en konstant strid på kontoret om huruvida Oneplus gör bra lurar eller inte. Jag (hataren) i ena ringhörnan, @loevet (den vita OnePlus-riddaren) i andra hörnan. Funderar på att göra video av det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@emilakered: Men Emil är en gammal gnällfarbror, det är sedan gammalt. Oneplus har en del förbättringspotential (hej diplomati) sett till kameran, men de har många goda egenskaper också. Batteritiden är bra med Oneplus 7 Pro, trots 90 Hz-skärmen, så jag gissar att detta inte kommer vara ett problem med 7T/7T Pro heller.

Att Oneplus mjukvara är lite vilda västern med vad som stängs ner i bakgrunden håller jag med om, men mig stör det inte personligen. Jag bryr mig inte om att få notiser i samma sekund som de dyker upp, brukar kolla notiser när det passar mig snarare än att telefonen ska serva mig allt omedelbums. Har inte heller upplevt några problem när jag använt Bluetooth-tillbehör som Samsungs klockor, mina Sony-hörlurar och liknande, men Åkerfejs säger sig ha stora problem med Bluetooth på sin låne-Oneplus. Gissar att det är en kombination av faktiska problem och överkänslighet

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Beror lite på, priserna kommer ju antagligen inte förändras. De nya kommer ju kosta lite mera så om du inte vill lägga mera pengar än vad en PRO kostar nu så är det bara att slå till. Oneplus är ju inte kända för att sänka priser.

Är det troligt att 7T blir dyrare än 7 Pro?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Blir ingen mer OnePlus för mig förrän de slutar pilla på oföränderliga batteribesparingsfunktioner.
Vill jag ha notiser så ska jag få dem. OnePlus ska inte bestämma att telefonen inte får notiser förrän jag väcker telefonen. Dumt och mycket irriterande.

Vilken timing va!
Oneplus har nyligen gått ut med information om just det här

https://www.androidpolice.com/2019/09/10/oneplus-promises-to-...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

@emilakered:
Ja tack! Ge oss gärna lite mer kött på benen kring hur problemen ser ut.
Jag har en oneplus6 och att det fanns en problembild kring dessa lurar har helt gått mig förbi!

(nä det är inte sant - bildkvalitén på deras kamera är inte helt 100 så jag kör nån haxxad variant av google camera vilket ger bättre bilder och det är väl en fullösning man inte ska behöva pyssla med nowdays egentligen).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag kan absolut tänka mig en 7t just för 90hzdisplay. Vill inte ha proversionen pga de rundade skärmkanterna, vill ha en platt display. Ska bli intressant.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vilken timing va!
Oneplus har nyligen gått ut med information om just det här

https://www.androidpolice.com/2019/09/10/oneplus-promises-to-...

Själv har jag aldrig vart med om att jag missar notiser p.g.a. hur de hanterar batterisparning men det kanske beror på de appar jag använder samt hur jag alltid har luren på ljudlöst och endast kollar på telefonen när jag har lust för det.
Emellanåt får man sinnesjukt bra on-screen-time så jag tvekar inte på att de hanterar batterisparning aggressivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 165Hz:

Själv har jag aldrig vart med om att jag missar notiser p.g.a. hur de hanterar batterisparning men det kanske beror på de appar jag använder samt hur jag alltid har luren på ljudlöst och endast kollar på telefonen när jag har lust för det.
Emellanåt får man sinnesjukt bra on-screen-time så jag tvekar inte på att de hanterar batterisparning aggressivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä jag har inte märkt av det där heller.
Fick reda på att det tydligen var ett problem i samband med att jag läste den där nyheten ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vilken timing va!
Oneplus har nyligen gått ut med information om just det här

https://www.androidpolice.com/2019/09/10/oneplus-promises-to-...

Jag tror det när jag ser det. Notifieringsproblemet är inte det de uttalat sig om där.
Folk har klagat på notifieringarna länge till OnePlus och de verkar inte ha något intresse av att fixa det.
Hellre att användarna har bra batteritid för att telefonen tjuvsover så fort skärmen är släckt tydligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag tror det när jag ser det. Notifieringsproblemet är inte det de uttalat sig om där.
Folk har klagat på notifieringarna länge till OnePlus och de verkar inte ha något intresse av att fixa det.
Hellre att användarna har bra batteritid för att telefonen tjuvsover så fort skärmen är släckt tydligen.

Aha. Ja det kanske är olika delar. Tänkte att det hörde ihop.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Aha. Ja det kanske är olika delar. Tänkte att det hörde ihop.

Det kanske det gör också, läste bara rubriken häromdagen. I och med att jag redan gett upp OnePlus så orkade jag inte läsa igenom.
Har lagt många timmar på att försöka få till notiserna, tröttnat på OnePlus.
Märker ni inte av det, sluta lyssna! Lider ni inte så behöver ni inte hitta fel Batteritiden är ju fantastisk, förmodligen väldigt mycket tack vare OnePlus mjukvara. Zerotasking istället för multitasking kanske de kan döpa det till?

Andra saker som stör mig med OnePlus 6T som jag har. Tap to wake. Fungerar 9/10. Den 1/10 det inte fungerar hackar man på telefonen med fingret som en hackspett och svär.
Fingeravtrycksläsaren samma sak. Ungefär 1/15 så är den död. Läser inte, tänder inte upp. Bara låsa upp med nummer och så funkar det direkt igen när den är upplåst.

Att jag uppmärksammar skillnaden i notiser är att jag har jobbtelefonen som är en iPhone bredvid och varje gång det durrar eller plingar en notis på den så tittar jag argt på OnePlus:en som ligger där som en död säl och retar mig på det.
Sedan tänder man upp den efter en timme och så fort man låst upp den dröser samma notiser som snällt och fint ramlat in på min iPhone in.
Detta vore helt ok om jag kunde välja det själv. Nu kan man inte det. OnePlus väljer åt dig och jag väljer en annan telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det kanske det gör också, läste bara rubriken häromdagen. I och med att jag redan gett upp OnePlus så orkade jag inte läsa igenom.
Har lagt många timmar på att försöka få till notiserna, tröttnat på OnePlus.
Märker ni inte av det, sluta lyssna! Lider ni inte så behöver ni inte hitta fel Batteritiden är ju fantastisk, förmodligen väldigt mycket tack vare OnePlus mjukvara. Zerotasking istället för multitasking kanske de kan döpa det till?

Andra saker som stör mig med OnePlus 6T som jag har. Tap to wake. Fungerar 9/10. Den 1/10 det inte fungerar hackar man på telefonen med fingret som en hackspett och svär.
Fingeravtrycksläsaren samma sak. Ungefär 1/15 så är den död. Läser inte, tänder inte upp. Bara låsa upp med nummer och så funkar det direkt igen när den är upplåst.

Att jag uppmärksammar skillnaden i notiser är att jag har jobbtelefonen som är en iPhone bredvid och varje gång det durrar eller plingar en notis på den så tittar jag argt på OnePlus:en som ligger där som en död säl och retar mig på det.
Sedan tänder man upp den efter en timme och så fort man låst upp den dröser samma notiser som snällt och fint ramlat in på min iPhone in.
Detta vore helt ok om jag kunde välja det själv. Nu kan man inte det. OnePlus väljer åt dig och jag väljer en annan telefon.

Nu har jag sexan men jag har samma problem angående notifikationer. Ibland dröjer det flera timmar innan jag får något och då kan det komma 10-15 stycken samtidigt. Ganska irriterande med meddelandeappar, ibland får man öppna dem själv och kolla så att man inte missat något som värsta grottmäniskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nu har jag sexan men jag har samma problem angående notifikationer. Ibland dröjer det flera timmar innan jag får något och då kan det komma 10-15 stycken samtidigt. Ganska irriterande med meddelandeappar, ibland får man öppna dem själv och kolla så att man inte missat något som värsta grottmäniskan!

MEN du har jävligt bra batteritid!

Edit: Alla har samma problem som har OnePlus. Det är bara att vissa inte märkt det eller bryr sig om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 165Hz:

Här snackar vi ju dock om den vanliga OP7T och inte pro versionen, skulle gissa på att OP7T hamnar mellan 6-7k kontra OP7 Pro som just nu ligger kring 8,5k

Skickades från m.sweclockers.com

Här snackar vi? Dasich är ute efter pro varianten och det står såhär i artikeln "Samtidigt framgår att modellen endast är den första i vad som kallas "Oneplus 7T Series", där en ny Pro-variant också är att vänta."

Så om det kommer en OP7T PRO kanske han är intresserad av den.

Skrivet av DasIch:

Är det troligt att 7T blir dyrare än 7 Pro?

Nej det kommer nog inte att hända.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren: Jag tolkade det mer som att han tänkte vänta och skippa 7 Pro eftersom att 7T kommer få liknande funktioner för bättre pris, my bad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

@165Hz: Ah ja det går ju säkert tolka på olika sätt.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

MEN du har jävligt bra batteritid!

Edit: Alla har samma problem som har OnePlus. Det är bara att vissa inte märkt det eller bryr sig om det.

Inte ens den tycker jag är särskilt bra. Min gamla Redmi Note 3 som kostade 1500kr hade större batteri dock lägre upplösningen och sämre processor så antog att det spelade in.

Permalänk
Medlem

Det jag saknar på min Note 10+ är just 90hz, går inte att scrolla speciellt snabbt och läsa samtidigt på nuvarande.

Permalänk
99:e percentilen

Att skärmar i allmänhet och touchskärmar i synnerhet sakta men säkert rör sig bort från 60 sketna hertz är verkligen en av de mest glädjande trenderna på teknikfronten på sistone. Däremot undrar jag om just 90 Hz är en bra lösning. Märkte nyss att min 144 Hz-skärm (XV273K) inte kan spela upp 60 fps-video utan milt hackande (om jag inte ställer ner den till 60 eller 120 Hz) – hur gör telefoner med 90 Hz-skärm? 60 fps-video offrar man ju inte gärna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers