Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Nytt mobo/cpu/minnen

Hej!

Mitt moderkort gick sönder så jag tänker att det givetvis även är dags att byta CPU och minnen som även dem är 5-6 år gamla.

I övrigt finns det i datorn några SSD-diskar och ett 1060 GPU.

Jag funderar mest på om valt MB är lite overkill? Ifall man kan välja något billigare alternativ som ändå är "bra nog". Tanken är att CPU/MB skall hålla en del år medan nästa uppdatering om 2-3 år är GPU.

Ni får givetvis kommentera även andra delar....

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vad använder du datorn för?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Sorry! Borde skrivit det. Mest krävande är väl spelen. BF5, GTA etc etc.

Ingen "grafisk produktion"...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av JonB:

Sorry! Borde skrivit det. Mest krävande är väl spelen. BF5, GTA etc etc.

Ingen "grafisk produktion"...

betydligt billigare och likvärdig prestanda

billigare och bättre prestanda

Kylaren som följer med processorn bör räcka för kyla ner men jag tror EVO 212 ska vara tystare.

Sen kan du ändra i listorna om du vill ha ett snyggare moderkort eller något estetiskt, för ditt syfte med ditt grafikkort så räcker 3600 gott och väl.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Tack! Det var en del ändringar.

Är processorn och det MB hyfsat framtidssäkrat? Är inte så bra på sådana detaljer....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonB:

Tack! Det var en del ändringar.

Är processorn och det MB hyfsat framtidssäkrat? Är inte så bra på sådana detaljer....

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle hellre gå på denna Build nummer ett hyper 212 är inte am4 kompatibelt från alla butiker bara de med den nyare versionen. Slängde med en bättre kylare

Nummer 2 lägg till 250kr för ett av de bästa b450 korten på marknaden. Bättre kompatibelt om du får för dig att gå på en bättre CPU

Ram minne och cpu duger nog

Permalänk
Medlem

En annan build med bättre processor kylaren som följer med är mer en bra nog för att kyla ner den dock kan den låta lite mer en de andra föreslagen vid hög belastning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Lade beställning igår. Kanske borde nämnt det här så ni slapp lägga mer energi på ärendet. Sorry.

Skickades från m.sweclockers.com