Permalänk
Avstängd
Skrivet av Litenskit:

Vad ger dig rätt att döma andra?
Allt går inte att mäta i kronor och ören.
Vad är bäst av att inte dricka tillräckligt med vatten eller dricka kolsyrat vatten?
För väldigt väldigt många dricker för lite och många upplever det som enklare att dricka vatten med bubblor.
Så lägg ner, ditt sätt är inte det enda sättet och framförallt inte det rätta...

Skrivet av saturday_sun:

Man kan väl säga att andelen "stilla" kranvatten jag dricker är 97% och möjligtvis 3% är kolsyrat.
Sen händer det väl att jag vid lunchtid köper en Loka eller Ramlösa när vi är ute och lunchar.

Även solen har sina fläckar...:D

Oj, tydligen en öm tå som trampades på.
Jag kräver absolut inte av alla att man ska sluta dricka bubblor i vattnet då jag även själv gör det då och då men tycker att vanligt vatten utan bubblor är godare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Litenskit:

Vad ger dig rätt att döma andra?
Allt går inte att mäta i kronor och ören.
Vad är bäst av att inte dricka tillräckligt med vatten eller dricka kolsyrat vatten?
För väldigt väldigt många dricker för lite och många upplever det som enklare att dricka vatten med bubblor.
Så lägg ner, ditt sätt är inte det enda sättet och framförallt inte det rätta...

Handlar väl mindre om att döma någon och mer om att objektivt säga vad som är bättre eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Handlar väl mindre om att döma någon och mer om att objektivt säga vad som är bättre eller ej.

Att någon tycker stilla kranvatten är bättre för att det är godare är inte objektivt det är snarare definitionen av subjektivt.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv

Har som sagt sedan våren 2018 sprungit till folktandvården här i Umeå flera gånger, de hela började med en lagning i överkäken som gott sönder, jag har tidigare gått till en privat tandläkare men dom är dyra och gör inget bra jobb, inte den jag gick hos i alla fall, har fått ta bort 2 tänder i under käken på vänster sida på grund av dåliga lagningar så därför började jag gå till folktandvården för dom verkade vara duktiga.

Hur som helst så hade en lagning i överkäken på höger sida gått sönder och jag gick vid flera tillfällen under hösten 2018, de behövdes göras en rotfyllning och då får man gå flera gånger innan dom kan göra den slutgiltiga lagningen, tanken var att i dec skulle jag göra slutgiltiga lagningen men eftersom de var julvecka så kunde jag inte, fick en ny tid i februari i år men då blev min tandläkare sjuk, fick en ny tid och de var först i Juni i år och då var de en ny tandläkare för min gamla hade slutat, dom kunde inte göra rotfyllningen för mina kanaler var inte tillräckligt djupa så dom la bara igen provisoriskt och jag skulle nu få en tid hos special tandläkare, jag har under hela de här året ännu inte betalt någonting för alla besök, men jag fick veta att jag passerat 5000 Kr.

Har gått och väntat sedan i våras på att få laga klart tanden men häromveckan gick något sönder i tanden, kändes som om lagningen lossnat så jag fick en tid akut dagen efter och nu visade de sig att min tand hade spruckit i 2 delar och rotfyllning var bara att glömma, tanden måste tas bort och jag blev liggandes i ca 2 timmar innan dom fick loss tanden, den hade tydligen börjat växa fast i käken vilket kan hända eftersom tanden har varit död i typ ett år, brukar bli så, dom fick bedöva mig flera gånger och sedan kapa tanden i flera delar innan dom fick bort allt, turen i oturen var att de var en infektion under tanden och skulle jag gjort en rotfyllning så hade jag ganska säkert fått en infektion och dom hade varit tvungna att operera tanden från utsidan.

Tandläkaren tyckte jag skulle göra en anmälan för att de hade tagit för lång tid, alltså långa köer vilket vi alla vet är vanligt när de gäller vården och landstingen i Sverige.

När jag skulle gå så gick jag för att betala för alla mina 6-7 besök men damen som satt i informations disken sa att de var 0 Kr i systemet så jag vet inte vad som har hänt och jag har inte fått någon räkning hem heller, har gått dryg 1,5 vecka sen jag var där.

Nu väntar jag på besked om jag kan få skadestånd för att en tand gick förlorad, men de jobbigaste är att jag måste tugga mitt i munnen eftersom jag saknar 2 tänder i underkäken på vänster sida och nu en tand i överkäken på höger sida, lite jobbigt.

Permalänk
Avstängd

Hi guys!

En lagning har gått sönder för mig, behöver fixa det snarast, men vill helst slippa den lokala syltan här då jag anser dem vara rent ut sagt jädra klåpare både på tandvården och på sjuksysterlinjen där (de äldre var bra men inte de som ersatt dem som gått i pension).

Går det att få till så att jag kan åka in till stan i stället och få det fixat där? Där var de i allafall marginellt bättre senast jag var där.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hi guys!

En lagning har gått sönder för mig, behöver fixa det snarast, men vill helst slippa den lokala syltan här då jag anser dem vara rent ut sagt jädra klåpare både på tandvården och på sjuksysterlinjen där (de äldre var bra men inte de som ersatt dem som gått i pension).

Går det att få till så att jag kan åka in till stan i stället och få det fixat där? Där var de i allafall marginellt bättre senast jag var där.

Det är ju bara att ringa och boka. Ingen klinik "äger" dig. Problemet är väl att hitta en klinik som har tid bara. Ring tidigt, vid öppning för att försäkra dig om tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som har erfarenheter kring en så kallad water flosser? Fungerar dom bra? Är det något speciellt man ska tänka på om man är intresserad av en sådan? Någon speciell modell/märke/feature man ska ha eller undvika?