Half-Life: Alyx släpps mars 2020 – får stöd för samtliga VR-headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Hittade detta citat: "Geoff said he played through it all and its 15 hours long."

Allt över 10h är helt godkänt om man får kvalité

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men fortfarande inte HL3

Kan ju vara att man vi köra ett ”test” innan hl3. Göra ett fullskaligt spel för att se att det fungerar bra nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Oj oj, detta ser verkligen underbart polerat ut, jämfört med andra titlar för VR som alltid, mer eller mindre, sett ganska ofärdiga och dassiga ut.

Permalänk
Medlem

Det ser sjukt bra ut! Någon annan som även ser fram emot boneworks?
Förhoppningsvis så är det inte allt för kort, eller att det finns mycket att göra som håller än kvar tills HL:A släpps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackbob:

Jag tror detta är lite två flugor i en smäll för Valve. Dom behöver ett rejält dragplåster för VR och vilket är bättre än självaste Half-Life. Samtidigt så får dom en möjlighet att se reaktionerna på deras nya Half-Life, blir det positiva reaktioner så ökar nog sannolikheten för att dom släpper en regelrätt uppföljare nästa gång.

Det blir till att investera i VR headset nästa år. Vill ändå ha ett för att köra racing simulatorer med.

Skickades från m.sweclockers.com

Starkt medhåll. Det finns alltid fler baktankar än vad man först anar. Hursomhelst, festligt med mer Half-Life Singleplayer.

Nu är den stora frågan: Oculus Quest eller Index? Hur stor blir skillnaden egentligen grafiskt talat om vi antar att kontrollerna mer eller mindre kommer att upplevas som likvärdiga?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Detta är stort, valve har verkligen lyckats

lyckats med vad, göra 95% besvikna som inte har råd eller bryr sig om VR? ja då har dom lyckats..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll. Det finns alltid fler baktankar än vad man först anar. Hursomhelst, festligt med mer Half-Life Singleplayer.

Nu är den stora frågan: Oculus Quest eller Index? Hur stor blir skillnaden egentligen grafiskt talat om vi antar att kontrollerna mer eller mindre kommer att upplevas som likvärdiga?

Quest än 72 Hz, Index 120-144 Hz. (Original-rift och Vive 90 Hz, Rift S 80 Hz.)
Bara det lär göra en del skillnad, tänker jag? Har dock precis börjat kolla på VR, delvis pga detta
Vill ha lite koll inför black friday.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

"vr är en fluga" haha

Alla nej-säger ville ha en bra anledning till att skaffa ett VR headset. Luta er tillbaka och kolla trailern

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas:

Quest än 72 Hz, Index 120-144 Hz. (Original-rift och Vive 90 Hz, Rift S 80 Hz.)
Bara det lär göra en del skillnad, tänker jag? Har dock precis börjat kolla på VR, delvis pga detta
Vill ha lite koll inför black friday.

Jag skulle rekommendera dig att du börjar spåra Oculus, HTC och Index redan nu gällande deras priser. Lär vara butiker som ser HLVR-nyheten och tänker, "Hoppsan!Nu kan vi smyghöja priserna på VR-prylarna som kmr köpas som glass i solsken!".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

lyckats med vad, göra 95% besvikna som inte har råd eller bryr sig om VR? ja då har dom lyckats..

Ta ett sms-lån och köp en glass & ett VR-headset!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zymax:

Trailern väckte inget ha-behov. Högst ordinär och grafiken ser ungefär likadan ut som den gjorde när HL 2 släpptes 2004. Ställer ingen högre krav i dag?

Inget som lockar, framförallt inte att behöva införskaffa ett VR headset för åtskilliga tusenlappar.

CDPR är nog den enda utvecklaren som kan få mig att ens överväga att köpa ett VR headset.

Skönt att se någon som skrev det jag tänkte skriva. Trailern kändes lika mycket "gäsp" som övrig VR tyvärr; jag förstår inte hur folk kan bli tokhypade över detta. Well, det kanske inte är för mig.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Inaktiv

VR blev plötsligt intressant eller som Triss säger: Plötsligt händer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Värt att notera, samtliga begagnade headsets som sålts och aktiverats på Steam är med i den statistiken. Frågan är hur många som är dubbletter där.

Undersökningen baseras väl på ett slumpmässigt urval av användare, och spårar vad de har för hårdvara just den månaden? Så jag antar att det kan bli en dubblett ifall både användare A och B är med i undersökningen en månad, och A säljer sitt headset till B efter att A undersökts men innan B varit med – men det låter som ett närmast försumbart undantagsfall.

(Om samtliga begagnade headsets som NÅGONSIN sålts och aktiverats på Steam hade varit med i den statistiken, så hade den ju inte gått ned vissa månader).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Undersökningen baseras väl på ett slumpmässigt urval av användare, och spårar vad de har för hårdvara just den månaden? Så jag antar att det kan bli en dubblett ifall både användare A och B är med i undersökningen en månad, och A säljer sitt headset till B efter att A undersökts men innan B varit med – men det låter som ett närmast försumbart undantagsfall.

(Om samtliga begagnade headsets som NÅGONSIN sålts och aktiverats på Steam hade varit med i den statistiken, så hade den ju inte gått ned vissa månader).

Om det bara är headset som är inkopplade vid survey som räknas så borde ju 1% egentligen innebära typ 10% eller mer. Eller har folk alltid sina headset inkopplade? Jag kopplar bara in det när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags att beställa Valves ny VR!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Verkligen cred till Valve som lägger in officiellt stöd för Oculus headset.

Detta blir köp Day 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag haft råd med VR, då skulle jag nog förbokat denna redan idag.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D_River:

Om jag haft råd med VR, då skulle jag nog förbokat denna redan idag.

Man får rätt bra betalt för organ på dark web!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HazZarD:

lyckats med vad, göra 95% besvikna som inte har råd eller bryr sig om VR? ja då har dom lyckats..

Revolutionera VR så det på sikt blir billigare och att lyfta spel i framtiden men jag förstår din inblick helt klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För 4 år sedan sa jag att om Valve någonsin kommer släppa ett nytt HL spel så är det antagligen när det kommit en ny teknik eller liknande.

Att de släpper ett Half-life för VR är således inte helt far off. Synd bara att min plånbok kommer hata mig..

Iår har jag spenderat 70K på bilen och tänkte att nästa år skulle bli ett spar-år, Guess not. Dags att uppgradera datorn och köpa VR

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Welp, jag har knappt råd att käka två veckor efter lönen men ni kan ge er fan på att jag ska ha detta och ett headset på launch day om jag så ska sälja en njure. Och så Cyberpunk 2077 nära inpå, 2020 känns sjuhelvetes lovande gaaah.

Helt ärligt är jag inte heller så glad för VR men det är mest för att jag inte gillar kontroller och att det kostar skjortan att få till det bra, det visuella är riktigt trevligt. Och är det verkligen någon som är förvånad över att Valves kommande storsläpp är ett VR-spel? Det har snackats om i minst 5 år från både mer och mindre trovärdiga källor. Var glada över att vi får lite mer HL istället för att sura.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

lyckats med vad, göra 95% besvikna som inte har råd eller bryr sig om VR? ja då har dom lyckats..

Alternativet hade varit att göra 100% av oss med VR-headset besvikna istället!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

lyckats med vad, göra 95% besvikna som inte har råd eller bryr sig om VR? ja då har dom lyckats..

Jag har inte heller VR men spelet kommer alltid att finnas och VR kommer både bli bättre och billigare.
Star Wars VR var rätt bra häftigt så tekniken har enorm potential, tycker bara inte att upplösningen är tillräckligt högt än.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ironi att det inte är en Half Life 3 utan något mitt emellan dom tidigare spelen. Gabe verkar undvika allt som har med siffran 3 att göra

Permalänk
Medlem

10 000 kr för ett spel, näe lär dröja innan jag får tillfälle att spela det.

Vad är tanken/poängen med Rayman-händerna, blir det dåligt i VR om man ser armar och resten av kroppen?

Permalänk
Medlem

VRs sista suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ureet: Självklart! Tack för rättningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skriver som så många andra.... roligaste nyheten på länge om det inte vore ett glasögonspel.
Förstår inte heller att så många inte spelat det absolut bästa spelet som kommit fram(Half-life 2 med episod 1&2 ).

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Mänsklighetens största fail är alla bakåtsträvare. Fan va nice det kommer bli! Välkommen till framtiden.

Jaha, så vi skall vänja oss vid ett mindre roligt underhållningsformat bara för att det är nytt? Ok.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Chrissoid:

Kul för alla som gillar VR. Sämre för oss som inte gillar det men älskar spelserien. Lirade HL2 för ett par veckor sen senast (17e gången 😂) Att dom inte släpper en ”vanlig” version också? 🤔

Jag som sitter här med en gameboy är förvånad att de inte släpper en version på den oxå. Spydighet åsido så tycker jag inte alls det är konstigt att de inte utvecklar(!) en version av spelet som saknar alla innoveringar och nyheter som de vill visa upp. Dessutom har vi ju hela grejen med att de vill sälja VR