Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Direktreklam till din adress

Permalänk
Medlem

Direktreklam till din adress

Jag är lite nyfiken på vad som gäller för mig som konsument och vad jag har rätt att avstå ifrån. Detta kan te sig konstigt att ställa frågan här men jag var mest nyfiken om nå¨gon kan svara vad som gäller för mig på reklamutskick som kommer till min brevlåda? Jag har sett en ökad trend av frankerade kuvert med reklam inuti, finns det inte någonstans där jag kan avsäga mig sånt här, tydligen hjälper det inte med en "Ej reklam" klisterlapp längre. Jag är ute och reser extremt mycket med mitt jobb och under längre tider och har alla räkningar på autogiro just för att slippa få hem en massa brev i onödan men nu har det börjat öka med bara skit rent ut sagt som skickas direkt med min adress på kuvert.

Tack för mig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Don_Tool: Jag har snarlikt problem. Direktreklam som dimper ner 2-3ggr i veckan i brevlådan, och PostkodLotteriet minst 2 ggr per månad. Är också nyfiken på om det finns någon lösning att slippa detta. Det dyker även upp sådana där vikta A4 som ska rivas längs perforeringen, enda som står på utsidan är mitt fullständiga namn och adress.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Hedersmedlem

Yes! Nixadresserat som @Plogarn97 tagit upp.
Jag har haft det i åratal. Tar ett tag för det att verka. Företag köper adressregister och har lite handledningstid innan utskicken blir klara eller skickas ut. Det är lite irriterande kanske, men det gör skillnad 2-3 månader in. Helt klart.

De företag du är kund hos kommer fortfarande skicka ut material. Nixlistan gäller inte dem. Här får du vända dig till de företagen specifikt och kryssa ur brevutskick på hemsidan eller be kundtjänst att du inte vill ha mer reklam i postform.

This works pretty well

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

PostkodLotteriet minst 2 ggr per månad.

Hade samma problem förut, men det är bara att fylla i här: https://www.postkodlotteriet.se/kundservice/sparra-reklam.htm...
Fungerade för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så finns någon gammal regel som säger att posten måste leverera allt som är adresserat till dig.

Permalänk
Medlem

Adresserat delas alltid ut oavsett vad du skriver på dörren.

"Nej tack till gratistidning" är en sak många saknar men nog skulle må bättre av (95% av det vi delar som folk tror är reklam går som gratistidning nu).

"Nej tack till samhällsinformation" kan man prova men egentligen kan man inte tacka nej till det (ingen lag, men så har branschen bestämt det).

Nix tar nog bort mycket, annars kontaka företagen som skickar direktreklam så lär det sluta. Tror det finns ett till register för sånt också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tack! Ska testa nix och se om det blir bättre då

edit:
Sådär, spärrat. Nu håller vi tummarna, men vafan kan ju knappast bli sämre

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro