Permalänk

599,- mindre i plånboken.

Takk?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kriistoffer:

599,- mindre i plånboken.

Takk?

Förlåt?

Kul att några passat på! Kanske kan bli lite fart i tråden sedan, ni får rapportera tillbaka. Det gäller även dig, @pliind.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gillar den!
Ska lätt köpa en.
Eller kanske två ? En i köket och en i sovrummet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Hmmm. Lite intressant. Amazon har ju släppt en echo dot som har klocka med led:er som ser ganska trevlig ut också, men alexa är inte så lockande, kanske någon gör en liknande grej med Google assistent. https://www.theverge.com/2019/10/22/20925364/amazon-echo-dot-...

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Förlåt?

Kul att några passat på! Kanske kan bli lite fart i tråden sedan, ni får rapportera tillbaka. Det gäller även dig, @pliind.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir en annorlunda rapport då jag tog tillfället att köpa den i julklapp til damen. Vi har ingen google pryl idag men jag har hopp om att hon inte vet att hon vill ha denna. Med senaste uppdateringen så är ju reservplanen att den får agera digial-foto-ram.

Just att kunna vakna til musik och veta vädret tror jag är nog för att det ska bli succe, hur olika djur låter blir ren bonus!

Permalänk
Medlem

Det är lite körigt denna vecka så jag lär inte hinna hämta ut den förrän på fredag men dess "feature set" är precis lagom för mig. Tex varför skulle jag titta på video på något som står fast på ett litet bord? För det vill jag använda bärbara devices som tex mobiler eller surfplattor. Och helst en stor TV

Ungefär vad jag vill ha av en Smartwatch, alltid-på-display, inte ladda i tid och otid, exakt tid och alarm - sedan är jag nöjd.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dragnet:

Det är lite körigt denna vecka så jag lär inte hinna hämta ut den förrän på fredag men dess "feature set" är precis lagom för mig. Tex varför skulle jag titta på video på något som står fast på ett litet bord? För det vill jag använda bärbara devices som tex mobiler eller surfplattor. Och helst en stor TV

Ungefär vad jag vill ha av en Smartwatch, alltid-på-display, inte ladda i tid och otid, exakt tid och alarm - sedan är jag nöjd.

Nej, håller med om att den är perfekt ur den aspekten! Saknar kanske lite av det mer "avancerade" gränssnittet för att styra smarta hemmet som finns på Nest Hub, men annars inget direkt.

Däremot, för samma pris som Nest Hub ser jag ingen anledning att ta Lenovo-klockan utöver just storleken. Är det en ickefråga, kör på den mer avancerade Nest Hub, typ. Tror vi tar upp precis det i videon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, håller med om att den är perfekt ur den aspekten! Saknar kanske lite av det mer "avancerade" gränssnittet för att styra smarta hemmet som finns på Nest Hub, men annars inget direkt.

Däremot, för samma pris som Nest Hub ser jag ingen anledning att ta Lenovo-klockan utöver just storleken. Är det en ickefråga, kör på den mer avancerade Nest Hub, typ. Tror vi tar upp precis det i videon.

Jo, utan "Black" pris är den lite dyr, den skulle behöva komma ner kanske en 200:- i normalpris.

Jag tyckte att displayen var lite konstig med ljusstyrkan tills jag hittade autoläget (tryck på själva ikonen för ljusstyrkan så blir det ett "A" i den). Ihop med trestegsinställningen (modulering av backlight?) för ett mörkt rum så blir skärmen verkligen riktigt mörk när det är just mörkt! Märkbart mörkare än med den gamla Sony klockradion med sina gröna siffror som jag hade där innan.

Jag gillar dess litenhet, nu kan jag ha surfplattan liggandes bredvid och ändå ha gott om plats kvar på nattduksbordet.

Väldigt nöjd för 600:- men skulle även vara helt nöjd för säg 850:-

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Varit sugen på att köpa en sådan här klocka ett tag, men missade erbjudandena på Black Friday för 599 kr. Nu verkar det dessutom som att Proshop inte säljer den längre ("Varan säljs inte för närvarande"), och jag förstår inte hur man ska köpa den på Lenovos hemsida, då Köp-knappen inte leder någonstans.

Om någon hittar en annan svensk återförsäljare som säljer den får ni gärna säga till.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Anwest:

Varit sugen på att köpa en sådan här klocka ett tag, men missade erbjudandena på Black Friday för 599 kr. Nu verkar det dessutom som att Proshop inte säljer den längre ("Varan säljs inte för närvarande"), och jag förstår inte hur man ska köpa den på Lenovos hemsida, då Köp-knappen inte leder någonstans.

Om någon hittar en annan svensk återförsäljare som säljer den får ni gärna säga till.

Computersalg säljer den, men det är inte världens roligaste prisläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Varit sugen på att köpa en sådan här klocka ett tag, men missade erbjudandena på Black Friday för 599 kr. Nu verkar det dessutom som att Proshop inte säljer den längre ("Varan säljs inte för närvarande"), och jag förstår inte hur man ska köpa den på Lenovos hemsida, då Köp-knappen inte leder någonstans.

Om någon hittar en annan svensk återförsäljare som säljer den får ni gärna säga till.

Elgiganten har svart och grå i vissa varuhus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Elgiganten har den för 699 nu om det är någon som är intresserad

https://www.elgiganten.se/product/61766/?itm_source=incito&it...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte ju klockan til damen i julklapp. Det ser ut att ha blitt en ok succe. Hon säger "jag gillar den, det är som att ha min egen lilla tjänare". Just det att kunna säga typ "google ställ in alarm til halv sex hela nästa vecka" är ganska coolt, eller "sätt alarmen imorgon til musiken från SPUN". Barnen kunde inte fatta att pappa hade så mycket pengar att han KÖPTE GOOGLE så det var en hit där också, det enda minuset är att klockan inte förstår kommandon av den minsta i familjen (hehe) trots att hon är 7år, men det går sig till.

Bra pryl. Lagom diskret google assistant, otroligt bra som klocka och en bonus att t.o.m damen klarar att faktiskt använda den.

Permalänk
Medlem

Hej! Helt grön på detta område, men jag undrar om det går att få denna att styra typ philips hue-lampor synkat med väckarklockan? Alltså som wake up light, fast smartare? Eller behöver man mer utrustning för att det ska funka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det ska fungera, det finns en funktion i klockan där man kan sätta väckning med ljus, men jag har inte hue så har inte testat. Rent spontant känns det som man behöver: Hue - Google hub - väckarklocka.

Mne jag är också nyfiken på om någon med koll kan förklara då det hade vart sjukt smud.

Permalänk
Medlem

Som mitt tidigare inlägg (20 december) antydde så var jag riktigt intresserad av denna klocka.

Jag har haft svårigheter att lyckas somna om kvällarna stora delar av mitt vuxna liv (är snart 40 år), och jag har en gång för alla tänkt komma till bukt med dessa bekymmer. En av de stora förändringarna är att jag tänkte slänga ut alla skärmar ur sovrummet. Ingen iPad, ingen telefon. Däremot behövde jag en väckarklocka och jag ville inte att mitt i övrigt "smarta hem" skulle utesluta sovrummet.

Med den bakgrunden såg Lenovo Smart Clock ut att vara precis det jag behövde. Eftersom den var slutsåld och borttagen från alla affärer köpte jag istället en Google Nest Hub. Kanske lite för "smart" för mina behov, behöver ju inte exempelvis möjligheten att strömma bild. Men jag måste få tillstå att den fyller precis alla mina behov och är ett fullgott alternativ som väckarklocka. Bara ett tips om någon är i samma sits som mig, även om Lenovo Smart Clock just nu verkar finnas hos Proshop igen.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Ok vad är bäst att köpa till kidsens rum. Vi har en nest i vardagsrummet. Ett av barnen har hue och snart de andra med. Kan båda enheterna styra hue lights osv? De ligger tyvärr nu runt 1000kr för båda enheterna. Vad är bäst till kidsen x 3? Vill att de ska ta sig upp själva på morgonen men vad mer kan de göra?

Nu finns ju nån ny enhet också yoga ngt...

Plz råd mig

Permalänk
Medlem

@Moi: och smart display...

Permalänk
Medlem

Nu finns dess lillebror för 339 SEK

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Någon som använt Lenovo Smart Clock 2? Bra pris nu: https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Lenovo-Smart-Clock-2-Graa/2...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuomaz:

Någon som använt Lenovo Smart Clock 2? Bra pris nu: https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Lenovo-Smart-Clock-2-Graa/2...

Jag har den första och är rätt nöjd. Ljudet ska vara bättre på tvåan men å andra sidan har de tagit bort usb-kontakten för laddning, den sitter istället på basen som inte verkar ingå i den länkade. Samtidigt är ju Nest Hub 2 väldigt billig nu, och den är ju mer avancerad med större skärm, möjlighet till video, analys av sömnmönster och så, kan vara värt en hundring till.

Permalänk
Medlem

Beställde 1st, ska bli spännande att byta ut min gamla klockradio som måste ställas in manuellt och saknar alla dessa funktioner.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Väldigt begränsad produkt.
Förstår inte varför den har 8Gb lagring när man inte kan föra över foton eller musik.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jorgen69:

Väldigt begränsad produkt.
Förstår inte varför den har 8Gb lagring när man inte kan föra över foton eller musik.

Det är en smartväckarklocka och Lenovo har väl aldrig påstått att det ska gå att lagra egen data i den, jag har då inte sett nån sån uppgift.
Det som jag tycker man kan klaga på är att det inte framgått tydligare är att den verkligen är en klocka att ha nära huvudänden på sängen för mikrofonerna är relativt okänsliga på längre avstånd jämfört med Google Nest, som å andra sidan inte har en display utan man måste ju alltid prata med den och den är väl mest tänkt som en fjärrkontroll till "allt"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är en smartväckarklocka och Lenovo har väl aldrig påstått att det ska gå att lagra egen data i den, jag har då inte sett nån sån uppgift.
Det som jag tycker man kan klaga på är att det inte framgått tydligare är att den verkligen är en klocka att ha nära huvudänden på sängen för mikrofonerna är relativt okänsliga på längre avstånd jämfört med Google Nest, som å andra sidan inte har en display utan man måste ju alltid prata med den och den är väl mest tänkt som en fjärrkontroll till "allt"

Nja, Enligt Lenovo ska man kunna ha familjefoton på skärmen.

Se enkelt vad du behöver
Med färgpekskärmen på fyra tum visar Smart Clock 2 tid, väder och dina familjefoton med flera anpassningsbara urtavlor. Och med mjuk textil i tre snygga färger smälter den in perfekt i alla miljöer.

https://www.lenovo.com/se/sv/smart-devices/smart-home/smart-h...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jorgen69:

Nja, Enligt Lenovo ska man kunna ha familjefoton på skärmen.

Se enkelt vad du behöver
Med färgpekskärmen på fyra tum visar Smart Clock 2 tid, väder och dina familjefoton med flera anpassningsbara urtavlor. Och med mjuk textil i tre snygga färger smälter den in perfekt i alla miljöer.

https://www.lenovo.com/se/sv/smart-devices/smart-home/smart-h...

Nu har jag ingen Smartclock v2 utan en Essential men jag har en Smartdisplay och jag har en Chromecast och i dem kan du inte lagra bilder men du kan visa egna bildspel om du väljer det i Home, jag har aldrig tolkat uppgifter om lagringsutrymme som annat än att det används internt av enheten tex för uppdateringar, och i Home kan jag jag välja mellan

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sedan julrean 2022, köpte jag en dylik "Lenovo Smart Clock2".
Okej skärm, även om den vägrar spela video på som CPU och skärmen egentligen borde klara) så är mitt största problem/"problem" att när jag exempelvis vill höra "okej google, nyheterna!" så spelar den nyheterna. Från SR etc.

"OK google, minska volym!" då det är för högt på kvällen när jag försöker somna, minskar klockan volymen.
Problemet är att den verkar också sänka väckningsvolymen i "samma veva"!

Inte bra alls. Har därför en extra väckarklocka som "livbåt", dock verkar Lenovo Smart Clock 2 funka, har bara "dykt" en enda gång. När jag fick fel på min fiber mitt i natten.. Men annars okej liten väckarklocka. Ungefär 450 kronor för den på Elgiganten under julen. Ljudet är ungefär som "klockradio", om ni minns dessa från 1980-talet. Okej, men inte "bra" på ett ungefär.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Networker:

Sedan julrean 2022, köpte jag en dylik "Lenovo Smart Clock2".
Okej skärm, även om den vägrar spela video på som CPU och skärmen egentligen borde klara) så är mitt största problem/"problem" att när jag exempelvis vill höra "okej google, nyheterna!" så spelar den nyheterna. Från SR etc.

"OK google, minska volym!" då det är för högt på kvällen när jag försöker somna, minskar klockan volymen.
Problemet är att den verkar också sänka väckningsvolymen i "samma veva"!

Inte bra alls. Har därför en extra väckarklocka som "livbåt", dock verkar Lenovo Smart Clock 2 funka, har bara "dykt" en enda gång. När jag fick fel på min fiber mitt i natten.. Men annars okej liten väckarklocka. Ungefär 450 kronor för den på Elgiganten under julen. Ljudet är ungefär som "klockradio", om ni minns dessa från 1980-talet. Okej, men inte "bra" på ett ungefär.

Vad visar home appen för alarmvolym på klockan? Jag har en Essential och den skiljer i vart fall på volymkontrollerna och det är väl också Google som styr det via hur home fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad visar home appen för alarmvolym på klockan? Jag har en Essential och den skiljer i vart fall på volymkontrollerna och det är väl också Google som styr det via hur home fungerar.

Jag är lite slarvig med alla "manualer" på grejor jag skaffar. Sällan jag läser dessa. Sen är manualerna rätt korta idag, då det mesta styrs av OS/OS-version. (Samt är jag relativt "lättväckt"):
Har visat sig att om jag "låtsas vara svårväckt" så ökar klockan väckningssignalen. Den startar alltså väckningen vid väldigt låg volym. VÄLDIGT låg volym. Därför antog jag att det var väckningsvolymen. Den låga den börjar med.

Var häromdagen, när jag vaknade innan klockan ringde. Klockan började med låg volym, och efter ett tag ökade volymen stegvis. Tidigare har jag vaknat och bara "stängt av" väckningen innan klockan har lyckats "pumpa upp volymen".. Något jag fick lära mig genom användandet av klockan, inget som är "självklart".

Pump up the volume.
Klockan påminner också lite om StarTrek. Den i TOS som jag inte kan hitta klipp på nu. Kanske därför jag köpte den..
Mest en "kul grej" för mig.. Här är liknande från StarTrek TOS. Klockan påminner väldigt mycket om sådant..

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju en smart klocka

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.