Begagnad laptop, värd att köpa?

Permalänk

Begagnad laptop, värd att köpa?

Tja! Har fått en deal på en HP spectre XT pro,
i5 3:e gen
Intel HD graphics 4000
4gb ram
128gb ssd
För 1000kr

Är fullt medveten om att det inte överhuvud taget är ett monster men just nu sitter jag och lirar wow på min flickväns laptop.
En i5 med intel HD 540 (?) tror jag.
Vill inte paxa hennes dator och har för tillfället inte råd att köpa en egen stationär pga student. Kan jag få ok flyt på wow med den ovan nämnda burken och är den isåfall värd 1000kr?

Tack!

Permalänk

Du spelar inte wow med den laptopen. Det är en 3:e generationens Intel processor och grafik.
Maskinen med HD 540 är minst 6:e generation om ja kommer ihåg rätt.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpacebaII:

Tja! Har fått en deal på en HP spectre XT pro,
i5 3:e gen
Intel HD graphics 4000
4gb ram
128gb ssd
För 1000kr

Är fullt medveten om att det inte överhuvud taget är ett monster men just nu sitter jag och lirar wow på min flickväns laptop.
En i5 med intel HD 540 (?) tror jag.
Vill inte paxa hennes dator och har för tillfället inte råd att köpa en egen stationär pga student. Kan jag få ok flyt på wow med den ovan nämnda burken och är den isåfall värd 1000kr?

Tack!

Nej du kan inte lira wow med ok flyt på den, troligen ingen dator för 1000:-. Nudlar i några månader till så att du får ihop 5000:- då kan du bygga en billig dator baserad på Ryzen 4xxxG eller köpa en begagnad. Hoppas du har en TV med HDMI du kan lira på. Annars hoppas på att wow kommer till Stadia. Verkar som ett perfekt case för Stadia.

Permalänk
Medlem

Så här ser en sådan build ut exempelvis

Kräver ju att man har tillgång till skärm/tv med HDMI-ingång. Kan inte rekommendera denna APU men kommande 4xxxG lär vara betydligt bättre. Sedan du kanske får windowslicens som student och sparar en tusing där.

https://us.battle.net/support/en/article/76459

Permalänk
Skrivet av CaptainRedbeard:

Du spelar inte wow med den laptopen. Det är en 3:e generationens Intel processor och grafik.
Maskinen med HD 540 är minst 6:e generation om ja kommer ihåg rätt.

Tack för svar, håller mig till nuvarande laptop ett tag till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Så här ser en sådan build ut exempelvis
https://komponentkoll.se/bild/juqeC.png
Kräver ju att man har tillgång till skärm/tv med HDMI-ingång. Kan inte rekommendera denna APU men kommande 4xxxG lär vara betydligt bättre. Sedan du kanske får windowslicens som student och sparar en tusing där.

https://us.battle.net/support/en/article/76459

Tack för input, ja jag har tänkt mig att bygga en dator mellan 10-15 tusen. Tänkte mest om detta skulle funka på låga settings tills dess, nån gång nästa år. Men då ska jag fortsätta köra på det jag har ett tag till och lägga den tusingen på ”stationär kontot”. Har varit lite inne på att köpa någon begagnad stationär men det känns lurigt.

Skärm mus och tangentbord har jag sedan min förra stationära kraschade så det är bara en maskin jag behöver
Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpacebaII:

Vill inte paxa hennes dator och har för tillfället inte råd att köpa en egen stationär pga student. Kan jag få ok flyt på wow med den ovan nämnda burken och är den isåfall värd 1000kr?

Kollar du runt lite så kan du säkert få tag i en bärbar med en quad core i5 :a och ett GTX 960M för omkring 2500:-, Det kommer inte vara något fartmonster men du kommer kunna spela alla moderna spel i 900p-1080p och 30+ fps bara du är beredd att leka lite med inställningarna. Jag hade en dator med ett GTX 750 Ti som är lika snabbt som ett 960M och även riktigt tunga spel som Assassin's Creed Odyssey gick att spela i 30+ fps om än med inte hundra procent stabil frame-rate. Men försök att få tag i modellen med 4 GB VRAM isf.

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Kollar du runt lite så kan du säkert få tag i en bärbar med en quad core i5 :a och ett GTX 960M för omkring 2500:-, Det kommer inte vara något fartmonster men du kommer kunna spela alla moderna spel i 900p-1080p och 30+ fps bara du är beredd att leka lite med inställningarna. Jag hade en dator med ett GTX 750 Ti som är lika snabbt som ett 960M och även riktigt tunga spel som Assassin's Creed Odyssey gick att spela i 30+ fps om än med inte hundra procent stabil frame-rate. Men försök att få tag i modellen med 4 GB VRAM isf.

Tack för tipset! Ska absolut hålla ögonen öppna!

Skickades från m.sweclockers.com