Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ASUS ROG STRIX X570-F + H115I PRO i vad får det plats

Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX X570-F + H115I PRO i vad får det plats

Precis fått hem alla komponeter till min nya maskin.
Har ett Fractal R4 chassi och hade kollat innan att det skulle ha plats för radiator på toppen,

Top 2 - 120/140mm fans - positions also support 240/280mm radiators

Så stod det i datasheeten så glad ihågen sprang jag och köpte en H115i Pro.

Och självklart får det inte plats fläkten och radiatorn går i moderbordet.

Så ge tipsa mig om ett chassi som är stort nog att köra radiatorn i toppen.
Vill inte sätta den i fronten då jag vill ha plats för ett gäng 3.5 diskar,

Funderar på ett R6 om det skulle vara ett alternativ.
Vad kör ni andra för chassi?
Tackar,
Mathias

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det får plats i det chassi du nämnt men jag kan starkt rekommendera Lian Li PC o11 Dynamic. Bästa chassit jag någonsin byggt i.

https://www.inet.se/produkt/6902886/lian-li-pc-o11-dynamic-sv...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en 280mm i front på min R6a. Det går även i taket men det blir riktigt tight och gillade inte hur det såg ut. Behöver du HD-väggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Behöver du HD-väggen?

Ja behöver HD väggen den.
Hur det ser ut bryr jag mig inte om är ingen RGB man

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Ingen aning om det får plats i det chassi du nämnt men jag kan starkt rekommendera Lian Li PC o11 Dynamic. Bästa chassit jag någonsin byggt i.

https://www.inet.se/produkt/6902886/lian-li-pc-o11-dynamic-sv...

Kollade på det, jävligt brett chassi har en chassi hållare under skrivbordet som max tar 23cm . Men den går att byta.

Inga problem med att kylaren är i närheten av komponterna och minnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunitic:

Kollade på det, jävligt brett chassi har en chassi hållare under skrivbordet som max tar 23cm . Men den går att byta.

Inga problem med att kylaren är i närheten av komponterna och minnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett Corsair Hydro H100i RGB Platinum det enda som skiljer är radiator storleken och så här ser det ut med utrymmet i min burk.

edit:

Blev lite osäker nu om det finns fästen för 280 i toppen, ska kolla lite på det.

edit 2: Det fanns fäste för 280mm radiator.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Har ett Corsair Hydro H100i RGB Platinum det enda som skiljer är radiator storleken och så här ser det ut med utrymmet i min burk.

https://i.imgur.com/tNzljB3.jpg

Ser kanon ut. Kanske ska ge upp att ha den hängande i luften

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan meddela R6 funkar ej

Imorgon blir det ett Lian Li

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Ingen aning om det får plats i det chassi du nämnt men jag kan starkt rekommendera Lian Li PC o11 Dynamic. Bästa chassit jag någonsin byggt i.

https://www.inet.se/produkt/6902886/lian-li-pc-o11-dynamic-sv...

Kul att se någon nämna det, har beställt ett och är på väg hem hoppas jag blir lika nöjd @knaz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Kul att se någon nämna det, har beställt ett och är på väg hem hoppas jag blir lika nöjd @knaz

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtar även ett imorgon på inet

Permalänk
Medlem

Tror ni kommer bli mycket nöjda med chassit, som sagt det bästa jag byggt i än så länge och jag har byggt i en hel drös olika chassin under åren.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

@knaz

Kanon chassi och maskinen startar ....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av knaz:

Tror ni kommer bli mycket nöjda med chassit, som sagt det bästa jag byggt i än så länge och jag har byggt i en hel drös olika chassin under åren.

Fick också hem de chassit igår som jag ska bygga första datorn av. Hur snyggt som helst och väldigt gott om plats
☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigSilent:

Fick också hem de chassit igår som jag ska bygga första datorn av. Hur snyggt som helst och väldigt gott om plats
☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda som jag saknar är lite fler 3.5 platser.. Nu får man plats med 4 diskar. Så jag håller på nu och slår ihop diskar