Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har jag förstått det hela rätt att man hyr ut hårddisk utrymme?
Har försökt att läsa lite om det och vet man egentligen vad det är för filer som stoppas på hårddisken?
Kan va allt från porr som man kan få flera års fängelse för eller eller nåt annat skumt skit som man inte skulle ta i med tång i vanliga fall.
Allt är ju krypterat men om det skulle hamna en big no no fil på min dator så blir det svårt att förklara i rätten att den inte är min eller tänker jag fel?

I fallet sia så ja man hyr ut hårddiskutrymme.Men eftersom allt är krypterat kan ingen annan än ägaren av filerna (den som hyr utrymmet) som ska hållas ansvarig för innehållet. Du har ju ingen aning om vad som lagras. Google drive kan ju lagra krypterade filer som användare själv krypterar innan de lägger dit. Hur skulle google kunnas hållas ansvariga för detta? Enda som kommer åt innehållet är ju den som har kryptonyckeln, alltså filens ägare. Dessutom delas filerna upp i småbitar och sprids ut över kanske 30 olika hoster så det går inte att få fram innehållet i filen i det som lagras på din dator utan man måste ha typ minst 20 av de 30 hosternas filer för att få tillräcklig redundans att skapa hela filen som sedan ska avkrypteras med ägarens nyckel.

Men när det gäller burst som du citerade så är det något helt annat. Där är det mer ett sökande efter kryptonycklar för användning i kryptovalutan burstcoin. Där har du absolut inget att vara orolig över då det är du själv som skapar typ slumpdata som sedan deltar i något sorts lotteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har jag förstått det hela rätt att man hyr ut hårddisk utrymme?
Har försökt att läsa lite om det och vet man egentligen vad det är för filer som stoppas på hårddisken?
Kan va allt från porr som man kan få flera års fängelse för eller eller nåt annat skumt skit som man inte skulle ta i med tång i vanliga fall.
Allt är ju krypterat men om det skulle hamna en big no no fil på min dator så blir det svårt att förklara i rätten att den inte är min eller tänker jag fel?

Med burst hyr man inte ut sitt utrymme men det finns andra som t.ex Sia och Storj som just är det. Nu kan jag inte de tekniska detaljerna kring de 2 sistnämnda men det man får göra är att gå igenom deras whitepaper för att se hur de tacklar den problematiken. Kan vara så att de inte sparas hela filer utan endast delar av filer på din disk så de inte är möjligt att återskapa den med bara den datan du har för exempel.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Avstängd

A look inside America's largest Bitcoin mining operation

Resursslöseri och totalt vansinne egentligen.

Permalänk
Medlem

Nu väcker jag en gammal tråd här beklagar.
Men jag har ett hyreskontrakt över 3 år med ström inkluderat och en "garderob" i väggen jag tänkt jag kunde ljudisolera lite och göra till mininghåla / plats att grilla korv.

Har sett någon gammal Antminer s4 med 2th/s för 2500, som enligt cryptocompare med dagens priser på bitcoin skulle generera 5600 över ett år. Det blir ju inte massivt med pengar, men den betalar sig själv första året og lite till, ser ut att vara en otroligt högljudd maskin dock.

Men har också sett på en rigg med 3x RX480 som skulle generera ca 180 kronor om dagen med Etherium mining, som dock är på väg att sluta fungera inom några månader, och det tar ca 3 till 4 månader för den riggen till 19 000 att löna sig.
(Skulle kosta något mindre om jag byggde den själv, problemet verkar mer vara att faktiskt få tag på själva korten)
Med GFX riggen kan man minea annat efter Eth slutar fungera dock och större delen av kostnaden får jag tillbaka innan dess. ( Om vi ser på november som slut för mining)

Men jag är väldigt lite insatt i det här, men grejjen är, jag betalar inte för ström, så jag borde kunna dra in några slantar på mining, hör gärna på några åsikter.

Permalänk
Medlem

När det gäller ethereum och några andra valutor kan man kolla här:
http://www.mycryptobuddy.com/EthereumMiningCalculator

Titta på total profit så ser man att lönsamheten minskar snabbt nu månad för månad. Du verkar vara medveten om detta men det kan gå fortare än man tror att lönsamheten försvinner.

Permalänk
Medlem

Jag läste att RX480 korten tappar ca 10% i månaden och det är ju mycket, gjorde aldrig någon riktig kalkyl på det men stämmer graferna från sidan du länkade till får jag aldrig tillbaka investeringen och det är förutsatt att jag kan köra riggen 24/7 i 3 år. Startar väldigt bra men avtar snabbare än jag tänkt.

Så är det annat med, som att hela ETH mining kommer skifta snart.

Just att få tillbaka investeringen var mål #1 egentligen och allt utöver var bara bonus, men det det är tydligen inte så enkelt även med gratis ström O.o

Är det fler som har något att flika in gör gärna det.

Permalänk
Inaktiv

Du är för sen på miningen även denna gång, spendera pengarna på något annat istället.

Permalänk
Medlem

Yes börjar tänka det samma, även med gratis ström helt sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbon:

Yes börjar tänka det samma, även med gratis ström helt sjukt

I stort sett omöjligt och gå minus på Mining om man har gratis el.
Bara ROI tiden som varierar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

Mining av kryptovalutor konsumerar ström motsvarande hela länder
https://www.nordichardware.se/nyheter/mining-av-kryptovalutor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick69:

Det är fan helt sjukt! Speciellt med tanke på att många av dessa länder knappast har miljövänlig el, sånt slöseri!

Skulle vara kul att räkna på att konvertera till Solceller hemma och sen börja mina med egen el, hur länge skulle det ta innan man har täckt sina investeringskostnader?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gibbon:

Nu väcker jag en gammal tråd här beklagar.
Men jag har ett hyreskontrakt över 3 år med ström inkluderat och en "garderob" i väggen jag tänkt jag kunde ljudisolera lite och göra till mininghåla / plats att grilla korv.

Har sett någon gammal Antminer s4 med 2th/s för 2500, som enligt cryptocompare med dagens priser på bitcoin skulle generera 5600 över ett år. Det blir ju inte massivt med pengar, men den betalar sig själv första året og lite till, ser ut att vara en otroligt högljudd maskin dock.

Men har också sett på en rigg med 3x RX480 som skulle generera ca 180 kronor om dagen med Etherium mining, som dock är på väg att sluta fungera inom några månader, och det tar ca 3 till 4 månader för den riggen till 19 000 att löna sig.
(Skulle kosta något mindre om jag byggde den själv, problemet verkar mer vara att faktiskt få tag på själva korten)
Med GFX riggen kan man minea annat efter Eth slutar fungera dock och större delen av kostnaden får jag tillbaka innan dess. ( Om vi ser på november som slut för mining)

Men jag är väldigt lite insatt i det här, men grejjen är, jag betalar inte för ström, så jag borde kunna dra in några slantar på mining, hör gärna på några åsikter.

Ett tips är nicehash. Man får utbetalt i bitcoins direkt och den väljer den valutan som är värd mest för tillfället, exempelvis; https://i.imgur.com/ZFMyjch.png Min dator minear just nu dessa med mitt 1060, får väl ut ca 1.3 dollar per dygn i skrivande stund per kort.

Jag skulle nog säga att det inte är helt försent men frågan är ju när eth mining slutar fungera; skulle dock förvåna mig om det inte kommer något annat och tar dess plats som profitable mineable crypto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

I stort sett omöjligt och gå minus på Mining om man har gratis el.
Bara ROI tiden som varierar.

någon annan betalar elen*

Viktig skillnad

Permalänk
Medlem

Håller själv inte på med mining men det har varit samma diskussion i flera år att det inte är värt det ändå fortsätter folk göra det...
Jag skulle säga att lönsamheten beror på när du säljer den digitala valutan och hur den kommer utvecklas. Vilket inte går att veta i förväg men hittills så har det definitivt varit supervärt att minea även när folk hävdat motsatsen.

Uträkningar som säger att det betalar igen sig på x månader etc... Njae. Var det bara några få år sedan hade det i slutändan betalat igen sig på mindre än en månad om du sålt det till dagens värde misstänker jag. Inklusive el.

Skrivet av cider123:

Ett tips är nicehash. Man får utbetalt i bitcoins direkt och den väljer den valutan som är värd mest för tillfället, exempelvis; https://i.imgur.com/ZFMyjch.png Min dator minear just nu dessa med mitt 1060, får väl ut ca 1.3 dollar per dygn i skrivande stund per kort.

Jag skulle nog säga att det inte är helt försent men frågan är ju när eth mining slutar fungera; skulle dock förvåna mig om det inte kommer något annat och tar dess plats som profitable mineable crypto.

Detta låter som ett bra tips för att maximera värdet av jobbet din miner gör.
Menar du att de $1,3 är ren vinst (efter el etc) eller inkomst (ej inräknat utgifter)? Jag tänker anta att det är enbart inkomst och utbetalt i bitcoins till dagens värde du får. Fortsätter värdeökningen på bitcoins har du snart gått mer plus än så beroende på när du säljer. Se det som ett månadssparande på börsen. Det rekommenderas att månadsspara för att vara med i både upp-och nergångar då det är bara tur att träffa helt rätt. Samma ser jag på bitcoins men istället för att betala för dem i ström och komponenter köper jag för den mängd pengar jag tycker jag kan satsa på bitcoins varje månad. Det är diversifiering enligt mig.

För övrigt, vilka kort sitter du på så att de i tråden som funderar på att börja har något att jämföra med hur de skulle kunna ligga till?

Jag ber om ursäkt för mycket text men vill belysa att ni ska tänka lite längre än här och nu. Vill ni prova mining så tycker jag ni ska göra det en period och sedan utvärdera. Om inte annat för att det kan vara kul att testa.

/Motsols

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

någon annan betalar elen*

Viktig skillnad

Inget är gratis. Det som är gratis är det någon annan som betalar för.
Tillför ingen värde i diskutionen.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Motsols:

Håller själv inte på med mining men det har varit samma diskussion i flera år att det inte är värt det ändå fortsätter folk göra det...
Jag skulle säga att lönsamheten beror på när du säljer den digitala valutan och hur den kommer utvecklas. Vilket inte går att veta i förväg men hittills så har det definitivt varit supervärt att minea även när folk hävdat motsatsen.

Uträkningar som säger att det betalar igen sig på x månader etc... Njae. Var det bara några få år sedan hade det i slutändan betalat igen sig på mindre än en månad om du sålt det till dagens värde misstänker jag. Inklusive el.

Detta låter som ett bra tips för att maximera värdet av jobbet din miner gör.
Menar du att de $1,3 är ren vinst (efter el etc) eller inkomst (ej inräknat utgifter)? Jag tänker anta att det är enbart inkomst och utbetalt i bitcoins till dagens värde du får. Fortsätter värdeökningen på bitcoins har du snart gått mer plus än så beroende på när du säljer. Se det som ett månadssparande på börsen. Det rekommenderas att månadsspara för att vara med i både upp-och nergångar då det är bara tur att träffa helt rätt. Samma ser jag på bitcoins men istället för att betala för dem i ström och komponenter köper jag för den mängd pengar jag tycker jag kan satsa på bitcoins varje månad. Det är diversifiering enligt mig.

För övrigt, vilka kort sitter du på så att de i tråden som funderar på att börja har något att jämföra med hur de skulle kunna ligga till?

Jag ber om ursäkt för mycket text men vill belysa att ni ska tänka lite längre än här och nu. Vill ni prova mining så tycker jag ni ska göra det en period och sedan utvärdera. Om inte annat för att det kan vara kul att testa.

/Motsols

Exkl driftskostnader får jag 1.3 dollar per GTX 1060 kort med dagens kurs. Jag får utbetalt när jag har ca 70 dollar i bitcoins med dagens värde, kommer inte ihåg exakt hur mycket btx det är men ja.

Håller absolut med om att månadsspara är en bra idé, och lägg bara in pengar ni har råd att sitta lågt med i minst månader eller t o m år. Jag min mining som ett sparande också, jag lägger helt enkelt lite pengar på ström istället för att köpa direkt. Men jag kommer förmodligen trappa upp mitt månadssparande utöver detta, har ärligt talat inte tänkt så mycket på att göra det kontinuerligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick69:

Jag hittade inga källor för jämförelserna då jag är väldigt konfundersam om det inte handlar om en jämförelse mellan äpplen och attackhelikotrar.

Jämförelse mellan ETH+BTC och länders strömförbrukning hänger jag med på, det bifogas dock ingen information om länder jag kunde relatera till så här är en google bildsökning på typiska bilder på syriens infrastruktur:

typical photos of syria infrastructure

Jag tror ett enstaka standardsvenssons hushåll skulle konsumera mer energi än ett sånt land, så nu har jag fått lite perspektiv på saken, om än ej helt faktacheckat (tvivlar bildsökningen ger annat än en skev bild).

Andra jämförelsen är den jag har problem med dock. Krypto vs VISA.

Inga källor på vad det är VISAs energikonsumption egentligen betyder. Är det bara VISAs servrar? Inkluderar det inte belysningen på kontoren? Uppvärmning och AC? Toalettpapper, energi till micro och kontorskylen? All energi som går åt att tillverka och skeppa all hårdvara de behöver? Lokaler och byggnader som kan användas till annat mer vettigt? Hur är det med deras 11 000+ anställdas pendlande till och från jobbet? Det är jävligt många bilar som äter bensin som VISA-nätverket direkt är i behov av för att ens hålla sig fungerande. Det känns ju som något relevant som borde inkluderas i en jämförelse om miljöförstöring.

VISA är heller ingenting utan banker medan krypto skulle klara sig i en bank- och VISAfri värld. Hur är det med Mastercard och andra tjänster, borde inte de klumpas ihop för en rättvisare jämförelse? Inkluderas alla världens banker i denna jämförelse? Hur är det med vad jag bara kan anta vara hundratusentals om inte rentutav miljontals anställda och deras dagliga bilpendlande? Energin till att printa fysiska pengar världens över, skeppa och samla in + kassera trasiga sedlar? Alla värdetransporter till och från butiker, restauranger, banker och personalen för att köra dessa bensinslukare? Hur är det med alla miljoner barn som dör av svält och andra plågor pga bankernas sanktioner mot andra länder? Hur mycket energi är ett barn som svälter ihjäl värt?

Hur mycket är korruption och "skimming on top" (vad det nu heter på svenska), mutor, lobbying, insiderhandel och andra svarta och närmast kolgrått agerande värda i energikostnad? Hur mycket är en global finanskris orsakad av giriga banker värd i kilowattimmar?

Fråga Venezuela hur mycket energi de hade varit villiga att spendera för att undvika deras hyperinflation och allt kaos och misär som är ett direkt resultat. Svarta marknader, mord och andra våldsbrott överallt.

Det går inte jämföra de två. Ena är lösningen på den andra. En lösning som har en konstant energikonsumption som går att planera efter, och som är klippt och skuren för kärn-, sol-, vind- och vattenkraft.

några mindre ändringar
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raphaei:

Inga källor på vad det är VISAs energikonsumption egentligen betyder. Är det bara VISAs servrar? Inkluderar det inte belysningen på kontoren? Uppvärmning och AC? Toalettpapper, energi till micro och kontorskylen? All energi som går åt att tillverka och skeppa all hårdvara de behöver? Lokaler och byggnader som kan användas till annat mer vettigt? Hur är det med deras 11 000+ anställdas pendlande till och från jobbet? Det är jävligt många bilar som äter bensin som VISA-nätverket direkt är i behov av för att ens hålla sig fungerande. Det känns ju som något relevant som borde inkluderas i en jämförelse om miljöförstöring.

VISA är heller ingenting utan banker medan krypto skulle klara sig i en bank- och VISAfri värld. Hur är det med Mastercard och andra tjänster, borde inte de klumpas ihop för en rättvisare jämförelse? Inkluderas alla världens banker i denna jämförelse? Hur är det med vad jag bara kan anta vara hundratusentals om inte rentutav miljontals anställda och deras dagliga bilpendlande? Energin till att printa fysiska pengar världens över, skeppa och samla in + kassera trasiga sedlar? Alla värdetransporter till och från butiker, restauranger, banker och personalen för att köra dessa bensinslukare? Hur är det med alla miljoner barn som dör av svält och andra plågor pga bankernas sanktioner mot andra länder? Hur mycket energi är ett barn som svälter ihjäl värt?

Då ska vi också ställa oss frågan hur mycket skit som släpps ut bara av att tillverka hårdvaran för krypto, som ofta inte används till något annat. Hur ofta behöver den bytas ut, osv.

Nej, troligen är det inte en perfekt jämförelse.

Skrivet av Raphaei:

Hur mycket är korruption och "skimming on top" (vad det nu heter på svenska), mutor, lobbying, insiderhandel och andra svarta och närmast kolgrått agerande värda i energikostnad? Hur mycket är en global finanskris orsakad av giriga banker värd i kilowattimmar?

Intressant.. Alltså, ju mer pengar som försvinner från folket, desto mindre konsumeras (såklart). Så klimatet mår egentligen dåligt utav att det "går bra" för folket.

Därefter så skulle ju krypto snarare förenkla detta "svarta och närmast kolgråa agerande". Till en början i alla fall.

Ehm.. Handlar inte riktigt om giriga banker.. Men sure, orkar faktiskt inte ens försöka förklara hur dagens pengasystem är uppbyggt. Kan dock säga att det som är problematiskt är "dåliga lån". Vilket är sådant som folket efterfrågar..

Skrivet av Raphaei:

Fråga Venezuela hur mycket energi de hade varit villiga att spendera för att undvika deras hyperinflation och allt kaos och misär som är ett direkt resultat. Svarta marknader, mord och andra våldsbrott överallt.

Även här.. Det är inte så enkelt som du vill få det att låta. Krypto är ingen magisk lösning. Det är snarare som att återgå till ett samhälle med guldmynt och utan banker. Det är mer som påverkar. Om vi går över till krypto så blir det däremot så att vi i Sverige får ta Venezuelas smällar. Det kanske gör det mindre påtagligt för landet som är åt skogen. Men vill du verkligen få deras problem att påverka dig så pass?

----------
Tror du bör klura lite mer på det hela. Liksom många krypto-förespråkare. Innan man skriker om att ersätta något eller kritiserar det, så bör man förstå det gamla och nya rätt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Då ska vi också ställa oss frågan hur mycket skit som släpps ut bara av att tillverka hårdvaran för krypto, som ofta inte används till något annat. Hur ofta behöver den bytas ut, osv.

Nej, troligen är det inte en perfekt jämförelse.

Intressant.. Alltså, ju mer pengar som försvinner från folket, desto mindre konsumeras (såklart). Så klimatet mår egentligen dåligt utav att det "går bra" för folket.

Därefter så skulle ju krypto snarare förenkla detta "svarta och närmast kolgråa agerande". Till en början i alla fall.

Ehm.. Handlar inte riktigt om giriga banker.. Men sure, orkar faktiskt inte ens försöka förklara hur dagens pengasystem är uppbyggt. Kan dock säga att det som är problematiskt är "dåliga lån". Vilket är sådant som folket efterfrågar..

Även här.. Det är inte så enkelt som du vill få det att låta. Krypto är ingen magisk lösning. Det är snarare som att återgå till ett samhälle med guldmynt och utan banker. Det är mer som påverkar. Om vi går över till krypto så blir det däremot så att vi i Sverige får ta Venezuelas smällar. Det kanske gör det mindre påtagligt för landet som är åt skogen. Men vill du verkligen få deras problem att påverka dig så pass?

----------
Tror du bör klura lite mer på det hela. Liksom många krypto-förespråkare. Innan man skriker om att ersätta något eller kritiserar det, så bör man förstå det gamla och nya rätt väl.

Men... Är det inte lite kränkande att säga att eftersom du inte delar mitt perspektiv måste du läsa på lite mer gällande krypto? Det är vad du gör fast omvänt, trots att jag har en stabil grund inom finans (makroekonomi inkl) och antropologi.

Jag skrev ett längre inlägg (två gånger!) men valde att radera och hålla svaret kort. Jag tänker inte gå ner på din nivå. Vill du missa poängen, gör det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raphaei:

Men... Är det inte lite kränkande att säga att eftersom du inte delar mitt perspektiv måste du läsa på lite mer gällande krypto? Det är vad du gör fast omvänt, trots att jag har en stabil grund inom finans (makroekonomi inkl) och antropologi.

Jag skrev ett längre inlägg (två gånger!) men valde att radera och hålla svaret kort. Jag tänker inte gå ner på din nivå. Vill du missa poängen, gör det.

Ursäkta, var inte min avsikt att uttrycka mig nedlåtande. Min poäng var att många verkar missa vad det skulle ha för effekter, och varför vi har vad vi har idag. Ditt inlägg tolkade jag nämligen som om du inte tänkt på den biten, och därför valde jag att hinta om att det är bra att fundera kring. Anledningen till att jag tolkade det så är att du, liksom jag själv ofta är skyldig till, inte nämner allt negativt. Utan endast höjer det vi själva uppskattar till skyarna.
Om du fortfarande uppskattar krypto när du funderat och läst på om båda så har jag inget problem med det. Många gör dock inte detta.
Själv så ser jag mycket effekter som gör att jag inte anser krypto vara värt det. Möjligen en specifik implementation. Den har jag dock inte sett någon diskutera eller jobba på hittills. Den skulle jag köpa. Men den är mindre intressant för de allra flesta. Typ som en check som endast banker (möjligen företag) behandlar (aningen mer avancerad dock). Jag diggar alltså tanken att det är ganska knepigt att förfalska. Men inte så mycket mer.

Hoppas det var en okej förklaring och ursäkt.

Edit:
Vi båda förenklar ganska rejält. Och jag, liksom du själv, är nog inte supertaggade på att utveckla så pass som vi egentligen bör. Men jag hoppas du förstår varför jag reagerar när du skriver som du gjorde. Jag kan ju faktiskt inte veta om du har någon koll eller inte. Och då anser jag att det är vettigt att bemöta det. I alla fall en aning. Speciellt då många luras in i allt detta, p g a dessa typer av extremt förenklade uttalanden. Ungefär lika illa som JPs utbrott mot bitcoin

Utöver detta så borde kanske vi båda vara tydliga med vilken typ av krypto vi babblar om. Jag tolkade det du skrev som något i stil med bitcoin. Den diggar jag verkligen inte. Detta då jag inte anser att det är ok med den extrema pyramid-effekten som kommer utav den typen av krypto. Såklart fler problem jag finner, men det är det specifika med just den typen.
Jag personligen ser inte riktigt poängen med exempelvis ethereum, men jag kan köpa att andra gillar den ändå.

Aja, jag låter det nog vara framöver då jag egentligen inte är sugen på någon oerhört lång diskussion. Men men, hoppas att du inte blev alltför upprörd över detta, att det blivit lite tydligare hur jag tänkt, och vad min avsikt varit.

Permalänk
Medlem

http://whattomine.com om man vill kolla lite siffror.

Om man har ett gaming kort och vill prova tjäna lite på det pratar vi om vinster med per kort i 10-25 kr klassen per dag efter elkostnader beroende på kort. Då kör man kortet i 100% 24/7.

Du får knappt tillbaka pengarna på 6-12 månader. Visst kan du få bättre marginaler med vissa AMD kort och om du väljer att mina rätt ny valuta precis vid launch men då pratar vi mycket tid att samla information. Sen finns det en risk att kortet inte pallar 100% i ett år och lägger av.

Även om du inte bryr dig om miljön så skapar kortet värme och ljud vilket kan vara besvärligt om man inte har plats för det (t.ex lägenhet).

Vill du omvandla vinsten till pengar kan du räkna med lite olika kostnader.

Sammanfattningsvis är min åsikt att om du vill mina med ett kort gör du det endast i hobbysyfte och om du har ett intresse att lära dig hur cryptovärlden fungerar. Det går säkert att göra större vinst om man lägger sin tid på andra saker.

Har du ett intresse, tid och pengar över för stora investeringar med multipla korta kan det finnas marginaler för större vinst.

Permalänk
Inaktiv

Kul och intressanta åsikter.

Permalänk
Avstängd

lånr tråden lite då jag inte orkar skapa en ny tråd för ett problem som högst troligt är temporärt. Jag har minat under natten, och bad flickan min att skicka bild imorse när hon vaknade (då jag var på jobbet) och allt funkade bra då. Jag kom nyss precis hem, och skulle kolla hur det gick, varpå den inte har minat något sedan imorse. Använder mig av Nicehash för att bryta kryptovaluta.

Någon annan som använder sig av nicehash och har samma problem idag?

*EDIT*
Såg nu att de har maintence, och förmodligen därför jag inte minat ngt sedan imorse..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Genx031:

lånr tråden lite då jag inte orkar skapa en ny tråd för ett problem som högst troligt är temporärt. Jag har minat under natten, och bad flickan min att skicka bild imorse när hon vaknade (då jag var på jobbet) och allt funkade bra då. Jag kom nyss precis hem, och skulle kolla hur det gick, varpå den inte har minat något sedan imorse. Använder mig av Nicehash för att bryta kryptovaluta.

Någon annan som använder sig av nicehash och har samma problem idag?

*EDIT*
Såg nu att de har maintence, och förmodligen därför jag inte minat ngt sedan imorse..

https://www.internetvalutan.se/anvandarna-befaras-blivit-av-m...
hoppas du inte hade för mycket på kontot..

Permalänk
Avstängd

@anon76929: I know. Well, hade väl för 100sek vid tillfället, 8ch med tanke på att den gått upp, så är det väl 110-130kr nu.så inte allt för mkt.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Inaktiv

Varför ligger den här tråden under "nytt i forumet"?

Permalänk
Medlem

Är det värt att minea altcoins/etherum fortfarande?
Tanken är att investera i en rig som genererar 180-190 mh/s och kostar ca 20k.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ja och här går man och grämer sig för småsaker. Han borde skrivit ner nyckeln. Det går ju vara smart och inte skriva ner den i "klartext" ifall någon annan hittar den.

Permalänk
Medlem

Jag har tillgång till gratis el, om man nu kan säga så, det är i alla fall inte jag som betalar för det. Är lite sugen på att sätta igång en bitcoin node mest för skojs skull.

Har idag en 20Mbit lina, obegränsat med el och ett vägguttag.
Vad behöver jag köpa för att komma igång?

Tänkte inte lägga en förmögenhet på det här projektet. Kanske 5-10k max.

Super tacksam för tips.