Har jag förstått det hela rätt att man hyr ut hårddisk utrymme?
Har försökt att läsa lite om det och vet man egentligen vad det är för filer som stoppas på hårddisken?
Kan va allt från porr som man kan få flera års fängelse för eller eller nåt annat skumt skit som man inte skulle ta i med tång i vanliga fall.
Allt är ju krypterat men om det skulle hamna en big no no fil på min dator så blir det svårt att förklara i rätten att den inte är min eller tänker jag fel?
I fallet sia så ja man hyr ut hårddiskutrymme.Men eftersom allt är krypterat kan ingen annan än ägaren av filerna (den som hyr utrymmet) som ska hållas ansvarig för innehållet. Du har ju ingen aning om vad som lagras. Google drive kan ju lagra krypterade filer som användare själv krypterar innan de lägger dit. Hur skulle google kunnas hållas ansvariga för detta? Enda som kommer åt innehållet är ju den som har kryptonyckeln, alltså filens ägare. Dessutom delas filerna upp i småbitar och sprids ut över kanske 30 olika hoster så det går inte att få fram innehållet i filen i det som lagras på din dator utan man måste ha typ minst 20 av de 30 hosternas filer för att få tillräcklig redundans att skapa hela filen som sedan ska avkrypteras med ägarens nyckel.
Men när det gäller burst som du citerade så är det något helt annat. Där är det mer ett sökande efter kryptonycklar för användning i kryptovalutan burstcoin. Där har du absolut inget att vara orolig över då det är du själv som skapar typ slumpdata som sedan deltar i något sorts lotteri.