Permalänk
Skrivet av anon5930:

Sant, rörde sig en del då med. Intel drog iväg skapligt efter deras rapport, ett flertal andra backade. Av det jag håller koll på. Men igår backade allt jag bevakar och i vissa fall äger. Ubisoft steg marginellt. Intressant att se hur det går idag. Borde nog vara hyffsat läge att "fynda" lite.

Känns som att kursen bör återgå till det normala om ett par dagar, syntes lite tecken på det igår men det är väl mer min magkänsla. Inte hunnit sia i morgonkaffets sump ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, i dag går det upp igen som jag trott, tyvärr har jag inga pengar under de här kursrörelserna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag tycker lysa ser mycket bra ut och rekommenderar lysa till min familj och vänner som inte har intresse eller tid att sätta sig in i börsen. Dvs de flesta.

Samma här. Jag gillar att göra det själv men till tjejen och resten av familjen har jag rekommenderat lysa!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Irregular Programming:

Japp, i dag går det upp igen som jag trott, tyvärr har jag inga pengar under de här kursrörelserna :/

Jo samma.här, jag hade önskat att jag haft lite pengar löst att fynda lite på. Mina aktier är tillbaks på fredagens nivåer nu, från att ha dykt en hel del igår. Intressant att se hur det går i USA nu bara.

Permalänk
Medlem

Varför tar det sådan tid när jag köper fonder i Asien fonder?
Tex nu Swedbank Robur Acccess Asien, köpte i Fredags (24e) och nu den 29e står det fortfarande Pågående (efter bryttid)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tex nu Swedbank Robur Acccess Asien, köpte i Fredags (24e) och nu den 29e står det fortfarande Pågående (efter bryttid)

Kinesiska nyåret med stängda börser i Shenzhen, Hongkong etc kan göra att det har tagit ett par dagar extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Kinesiska nyåret med stängda börser i Shenzhen, Hongkong etc kan göra att det har tagit ett par dagar extra?

Fråga inte mig, jag frågar er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Fråga inte mig, jag frågar er.

Fråga din bank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Fråga din bank?

Ok.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Beror på vilken mäklare du handlar hos. Syns fortare om du handlar av Swedbank än om du handlar av t.ex. Avanza.
De har också olika stopptider. Hos Avanza borde den synts idag (om man handlar efter kl 13 fredag så går ordern igenom måndag, och syns 2 dagar senare, alltså onsdag).

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Beror på vilken mäklare du handlar hos. Syns fortare om du handlar av Swedbank än om du handlar av t.ex. Avanza.
De har också olika stopptider. Hos Avanza borde den synts idag (om man handlar efter kl 13 fredag så går ordern igenom måndag, och syns 2 dagar senare, alltså onsdag).

Allt via Swedbank appen på telefon, deras egna fonder.
Men just Asien fonden har alltid tagit så mycket längre tid innan köpet går igenom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@ronz: men det beror som sagt på det kinesiska nyåret och att börserna har varit stängda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

@-ronz: men det beror som sagt på det kinesiska nyåret och att börserna har varit stängda.

Ok! Då förstår jag. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

@-ronz: men det beror som sagt på det kinesiska nyåret och att börserna har varit stängda.

Hälften av innehavet i fonden i länder som inte firar kinesiskt nyår, så det är nog bara ett val Swedbank gjort.

Länsförsäkringar Asienfond har uppdaterat NAV flera av dagarna som vissa börser varit stängda, https://www.morningstar.se/Funds/Quicktake/AdvancedCharts.asp... det bör innebära att man kunnat handla. Swedbank har dock inte gjort det sedan innan kinesiskt nyår.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Medlem

@glemmy: Swedbank har en gräns vid 30%. Om mer än detta i en stängd börs så dröjer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

@glemmy: Swedbank har en gräns vid 30%. Om mer än detta i en stängd börs så dröjer det.

det var logiskt!

Visa signatur

Det var High noon.

Permalänk
Medlem

Tesla den senaste månaden alltså...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Tesla den senaste månaden alltså...

Ja. Köpte i somras med en tanke om att kanske en dag om många år har det vuxit så jag kan köpa en riktig Tesla för pengarna. Ett halvår senare och snart är vi nästan där. Går lite fortare än planerat

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Har också följt Tesla och Apple. Stabil tillväxt 2-3% per dag.
Äger inget av dessa och är extremt rädd för extremt ras.
Vad tycker ni?
Hur kan dessa företag växa när de knappt släpper eller annonserar nya produkter och nya marknader...?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Har också följt Tesla och Apple. Stabil tillväxt 2-3% per dag.
Äger inget av dessa och är extremt rädd för extremt ras.
Vad tycker ni?
Hur kan dessa företag växa när de knappt släpper eller annonserar nya produkter och nya marknader...?

Eh, Tesla växer så det knakar. Expanderar med nya fabriker i Kina och Europa, nya produkter (model y, cybertruck, semi, roadster) etc, och de säljer allt de lyckas tillverka.

Apple går också som tåget, och hade rekordkvartal.

Visa signatur

INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Eh, Tesla växer så det knakar. Expanderar med nya fabriker i Kina och Europa, nya produkter (model y, cybertruck, semi, roadster) etc, och de säljer allt de lyckas tillverka.

Okej Tesla har annonserat vissa modeller, men inga av dessa har kommit längre än en prototyp. Inga tillverkningslinjer mm.
Fabriken i Kina är inget argument, då Tesla har redan gjort prissänkningar på alla bilar som produceras i Kina.
Dessutom har vi handelskonflikt och Coronavirus, som borde ha speglat på kursen, men verkar inte alls göra det.
Allt detta tycker jag är märkligt.

Apple... Nja, alla vet att de släpper en ny skitdyr mobil per år med extremt kort livslängd. Och ja det finns många som älskar deras produkter, men det har ju inte släpps något nytt och inovativt, som första ipod eller första iphone.. alltså produkter som har förändrat marknaden... Men ändå växer de stabilt

Teslas nyckeltal är ju en mardröm. Kolla på p/e och vinst/aktie.. De verkar blöda pengar
Börsvärde MUSD
102 180,81
Direktavkastning %
0,00
P/E-tal
-123,41
P/S-tal
4,18
Kurs/eget kapital
17,34
Omsättning/aktie USD
135,49
Vinst/aktie USD
-4,59
Eget kapital/aktie USD
33,51

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Ja. Köpte i somras med en tanke om att kanske en dag om många år har det vuxit så jag kan köpa en riktig Tesla för pengarna. Ett halvår senare och snart är vi nästan där. Går lite fortare än planerat

Vad låg aktien på när du köpte? Oavsett, gratulerar, du köpte nog vid rätt tillfälle.
Själv tittade jag också då men var inte inne på att köpa aktier då. Kan ju lova att jag ångrar mig i efterhand hehe.

Skrivet av Nioreh83:

Instämmer, händer otroligt mycket runt Tesla. Fabrik på gång i Tyskland med, de börjar komma riktigt nära nu. Många utannonserade modeller, fler på gång men till skillnad från många andra produkter så är vägen att från koncept till i handeln lång för bilar. Speciellt när Tesla också måste beträda ny mark. Övriga tillverkare gör bara iterationer av sånt de gjort i decennier vilket förenklar en hel del.

Apple skulle behöva en ny grej. iPod, iPhone och iPad drev alla på utvecklingen rejält. De skulle behöva nästa grej, konsultera Steve Jobs via medium kanske vore en lösning.

Bägge företags aktier är något iallafall jag har ambitioner om att ha i min portfölj. Men känns bägge lite för dyra att köpa i dagsläget för min del. Men bevakar dom gör jag, förr eller senare så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad låg aktien på när du köpte? Oavsett, gratulerar, du köpte nog vid rätt tillfälle.
Själv tittade jag också då men var inte inne på att köpa aktier då. Kan ju lova att jag ångrar mig i efterhand hehe.

Instämmer, händer otroligt mycket runt Tesla. Fabrik på gång i Tyskland med, de börjar komma riktigt nära nu. Många utannonserade modeller, fler på gång men till skillnad från många andra produkter så är vägen att från koncept till i handeln lång för bilar. Speciellt när Tesla också måste beträda ny mark. Övriga tillverkare gör bara iterationer av sånt de gjort i decennier vilket förenklar en hel del.

Apple skulle behöva en ny grej. iPod, iPhone och iPad drev alla på utvecklingen rejält. De skulle behöva nästa grej, konsultera Steve Jobs via medium kanske vore en lösning.

Bägge företags aktier är något iallafall jag har ambitioner om att ha i min portfölj. Men känns bägge lite för dyra att köpa i dagsläget för min del. Men bevakar dom gör jag, förr eller senare så.

Köpte lite redan innan raset, på drygt 310. Sen köpte jag på mig på vägen ner under våren. Har ett snitt på ca 240. Sålde av lite vid 450 och plockade vinst. Men jag har 60 aktier kvar så jag är rätt nöjd ändå Hade såklart varit fint att sitta med alla kvar, men det är lätt att vara efterklok.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Köpte lite redan innan raset, på drygt 310. Sen köpte jag på mig på vägen ner under våren. Har ett snitt på ca 240. Sålde av lite vid 450 och plockade vinst. Men jag har 60 aktier kvar så jag är rätt nöjd ändå Hade såklart varit fint att sitta med alla kvar, men det är lätt att vara efterklok.

Haha verkligen! Riktigt kul med sån utveckling på relativt kort tid med. Nu stökar förstås Coronaviruset till det lite men Tesla aktien tycks inte påverkas lika kraftigt som många andra aktier. Får se om de drar förbi 600 dollar snart nog med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha verkligen! Riktigt kul med sån utveckling på relativt kort tid med. Nu stökar förstås Coronaviruset till det lite men Tesla aktien tycks inte påverkas lika kraftigt som många andra aktier. Får se om de drar förbi 600 dollar snart nog med.

De är på 641 dollar as we speak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De är på 641 dollar as we speak

Jag vet inte var du ser det värdet men både avanza och google säger $580

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag vet inte var du ser det värdet men både avanza och google säger $580

Pre-market trading. Vanliga marknaden är inte öppen ännu. Googla TSLA så ser du hur den rörde sig after-market igår och vad den ligger på nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte börja månadsspara 500kr varje månad till pension. Tanken är i en fond via Avanza (isk).
Något tips vad jag ska spara i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Tänkte börja månadsspara 500kr varje månad till pension. Tanken är i en fond via Avanza (isk).

Avanza Global är väl bra att börja med.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Avanza Global eller Avanza Auto om du vill ha en mindre exponering mot USA (66 resp 38%).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

@klacko:
www.lysa.se
Fondrobot som fördelar dina pengar bland flera olika marknader ränto- och aktiefonder.
Väldigt stor riskspridning och den sköter allt själv.
Samma ISK konto som hos avanza, men större riskspridning.

Visa signatur